به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، براساس آمارهای اعلام شده کمپانی اپل برنده اصلی بازار در روزهای پیش از کریسمس ۲۰۱۴ بود به طوری که تب خرید سال نو و هدیه، خیلیها را به سمت محصولات اپل کشاند.
در حالی که اپل مدتها در برابر ساخت صفحه نمایش بزرگ مقاومت کرد، اما اکنون آیفون ۶ با صفحه نمایشی بزرگتر از مدلهای پیشین، با تقاضای غیر قابل پیشبینی در بازار روبرو شده است به طوری که در ۳ ماهه گذشته به بالاترین حد خود رسیده و درآمد آن در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.
بر همین اساس اپل از ماه اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۱۴ موفق به فروش ۱۰۱ میلیون دستگاه از محصولات خود شده است که از این تعداد ۵.۷۴ میلیون عدد آیفون، ۴.۲۱ میلیون آیپد، ۵.۵ میلیون عدد مک و ۶.۲ میلیون عدد آن آیپاد بوده است و در واقع فروش گوشی آیفون تامین کننده ۵۶ درصد از درآمد اپل در سال ۲۰۱۴ بوده است.
در مقابل آیفون، روزهای پایانی سال ۲۰۱۴ ایام خوبی برای تبلت اپل نبودند. در مقایسه با سال ۲۰۱۳ اپل در سال گذشته ۲۱.۴۲ میلیون آیپد فروخت که کاهشی ۱۸ درصدی نسبت به سال پیش را از خود نشان میدهد. هرچند که استقبال بازار از آیپد از آغاز فروش این محصول تا کنون همواره سیر نزولی را طی کرده است اما تیم کوک معتقد است که این محصول همچنان یکی از تولیدات اصلی اپل خواهد بود.
فروش دستگاههای مک نیز در سال گذشته با افزایش ۱۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۳ به ۵.۵۲ میلیون دستگاه رسید.