به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، بالاخره این همه محصول دخانی اعم از قاچاق و تولید داخل و واردات قانونی، یک جایی باید مصرف شود و اصلا در سطحی کلی تر، اگر این محصولات در کشور ما تا این حد طرفدار نداشت، قطعا قاچاق و تولید این محصولات هم آن قدر سود نداشت.
قلیان خانه ها یا همان قهوه خانه ها، حالا رفته رفته به پاتوقی برای جوانان تبدیل شده است؛ جوانانی که با هر حربه ای که شده آنها را پای بساط قلیان می کشانند تا دخانیات تولیدی و وارداتی را به پول تبدیل کنند.
اصلا هم مهم نیست که سطح سواد شما چقدر است یا در چه جایگاه اجتماعی هستید، شما هم می توانید براحتی طعمه قلیان خانه ها بشوید و در دود و دم آنها اسیر شوید.
حتی این روزها قلیان خانه ها هم برای خودشان بازاریابی می کنند و با اصول حرفه ای دنبال جذب مشتری می گردند. یکی از موارد خیلی جالبی که قهوه خانه ها از آن برای جذب مشتری باسواد استفاده می کنند، تخفیف قیمت قلیان کشی برای آنهاست.
آن طور که فارس هم گزارش داده است، حتی این روزها برخی قهوه خانه ها به دانشجویان تخفیف 10 درصدی می دهند تا هرطوری شده پای آنها را به این اماکن بازکنند و در حقیقت، مشتری های ثابتشان را افزایش دهند.
البته با توجه به این که قلیان کشی، قبح اجتماعی کمتری نسبت به استعمال سیگار دارد، به همین دلیل خیلی هم عجیب نیست اگر برخی دانشجویان قلیان را جایگزین سیگار کنند و بخواهند اوقات فراغتشان را در قهوه خانه ها بگذرانند؛ آن هم در شرایطی که می توانند با ارائه کارت دانشجویی، از قهوه چی مهربان، تخفیف ویژه هم بگیرند.
همین مساله خیلی صریح نشان می دهد که ضعف فرهنگ سازی و فقر آموزش تا چه حد می تواند اثرات مخربی داشته باشد که حتی طیف تحصیلکرده ما هم از جذابیت های تبلیغی دخانیات در امان نیست.
منبع: جام جم