به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، محققان در نمایشگاه اکسپوی میلان، نسل جدیدی از سوپرمارکتهای اینده را ارائه کردهاند که بازدیدکنندگان کالای خود مورد نظر خود را خریداری کنند با این تفاوت که مواد غذایی زیر آینههای دیجیتالی قرار داده شده است که تمام اطلاعات از جمله منشا تولید، مواد تشکیل دهنده و کارخانه آن را نشان میدهند.
صفحه نمایشها نیز تمام اطلاعات مورد نیاز مصرف کننده از جمله ارزش غذایی و حتی دستور پخت را نشان میدهند. این غرفه، مشترکا توسط یکی از سوپرمارکت های بزرگ ایتالیا و موسسه فناوری ماساچوست ارائه شده است.
این تجربه فعلا به صورت آزمایشی انجام شده و پس از ۶ ماه درباره تولید و پخش آن تصمیمگیری خواهد شد.
رباتهای خارق العاده با ۷ مفصل متحرک در هر بازو، کانون این سوپر مارکت هستند. آنها برای برداشتن کالا و پر کردن موجودی انبار و قفسه کالا به کار گرفته میشوند.
به گفته سازندگان، سوپر مارکت آیندههای از خدمات کامپیوتری بر اساس نیاز فرد برخوردار میشوند و مشتریان میتوانند از آن به عنوان بازاری مجازی برای تبادل کالا و یا عذای آماده استفاده کنند.
سوپر مارکتهای معمولی هم با استفاده از فناوریهای نو، در حال توسعه هستند.