کد خبر:۴۵۹۶۵۱

استقبال خطرناک با تسهیلات ۲۵ میلیونی خودرو

تاکید مشتریان بر مطالبات پیشین خود مبنی ‌بر ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات خودروسازان پابرجاست.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو» هر چند بسیاری از کارشناسان و دست‌اندرکاران صنعت خودرو با شکل‌گیری «کمپین نخریدن خودروی نو» در شبکه‌های اجتماعی به ریشه یابی این اتفاق نادر در صنعت خودرو پرداختند، اما آنچه اکثر کارشناسان با گستردگی این کمپین در مورد شکل‌گیری آن متفق القول شدند، دامن زدن مخالفان دولت به تحریم خرید خودرو بود.

 

در این بین برخی با اشاره به نقش خودروسازان چینی، مخالفان نظام و وارد‌کنندگان در کمپین نخریدن خودرو نو آن را پروژه‌ای خواندند که مسیری جز به بحران کشاندن صنعت خودرو نداشت. اظهارنظر‌های متفاوت در مورد علل شکل‌گیری کمپین و گستردگی آن از ابتدای سال جاری هر چند مشکلات نقدینگی در شرکت‌های خودروساز را بیشتر کرد، اما یک واقعیت را نیز پیش روی دست‌اندرکاران صنعت خودرو قرار داد و آن نیز رفتار متفاوتی مشتریان نسبت به قیمت و کیفیت خودروهای عرضه شده از سوی تولید‌کنندگان بود. در هر حال همزمان با شکل‌گیری کمپین مذکور، دولت نیز از بسته ضد رکودی خود که در آن صنعت خودرو نقش برجسته‌ای دارد، رونمایی کرد.تسهیلات 25 میلیونی طرحی بود که دولت در ظاهر برای خالی شدن انبار و پارکینگ‌های مملو از خودرو تولیدکنندگان و افزایش تقاضا در بازار در نظر گرفت. هر چند با رونمایی از تسهیلات یاد شده کمپین دیگری با عنوان «عدم استفاده از تسهیلات 25 میلیونی» شکل گرفت، اما به روشنی می‌توان گفت که مسوولان دولتی نیز نمی‌توانستند نگرانی خود را از عدم‌استقبال از بسته ضد رکود و به‌دنبال آن فروش اقساطی خودرو پنهان کنند. به این ترتیب دوشنبه طلایی خودروسازان در حالی با اولین روز خرید خودرو با استفاده از تسهیلات مذکور رقم خورد که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان با توجه به استقبال مشتریان از تسهیلات 25 میلیونی حالا می‌توان درک بهتری از ریشه کمپین نخریدن خودروی نو ارائه کرد. به اعتقاد این کارشناسان در حالی بسیاری از متقاضیان از فروش تسهیلاتی خودرو استقبال کردند که به‌نظر می‌رسد پیش‌بینی‌ها در مورد علل شکل‌گیری کمپین نخریدن خودروی نو نادرست بوده است. بنابراین کمپین یاد شده چندان نقشی در تحریم بازار خودرو نداشت؛ بلکه با توجه به استقبال مشتریان از تسهیلات 25‌میلیونی، به‌نظر می‌رسد مشکلات نقدینگی مانع از حضور آنها در بازار خودرو شده است. برخی مشتریان، که بر اثر تورم شدید سال‌های گذشته و رشد پایین و منفی اقتصادی، قدرت خرید خود را از دست داده‌اند، شاید نخستین متقاضیانی بودند که با این وام نسبت به خرید خودرو اقدام کردند. در این گزارش سعی داریم با بررسی اینکه چه کسانی تقاضای موجود در بازار را رقم زدند، سرنوشت کمپین نخریدن خودرو در بازار کنونی را نیز ارزیابی کنیم.

 

 

متقاضیان تسهیلات چه کسانی هستند؟

تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو حجم تقاضای موجود در بازار برای خرید را افزایش داده است. تقاضایی که با برخی اظهارنظرها در ماه‌های اخیر درخصوص اینکه مردم به‌دلیل عدم‌تناسب کیفیت و قیمت خودرو نمی‌خرند، منافات دارد. این موضوع را برخی مخالفت‌هایی برای برهم زدن وضعیت بازار خودرو دانستند و همین موضوع موجب افزایش شایعات در بازار و به‌دنبال آن عمیق‌‌تر شدن رکود شد. با این وجود، بسیاری از کارشناسان معتقدند که تسهیلات 25 میلیون تومانی‌ خودرو در بازار به‌گونه‌ای تاثیرگذاشته است که تمامی این شایعات را کنار زده است. به عقیده کارشناسان عمده‌ترین مشکل در قهر مشتریان با بازار خودرو نبود توان مالی کافی برای خرید بوده است. مشکلی که به‌واسطه مشکلات اقتصادی چند سال گذشته ایجاد و موجب افزایش برخی شاخص‌های تاثیرگذار در زندگی مردم شده است؛ بنابراین با ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی که معادل 80 درصد قیمت بسیاری از خودروهای تولید داخل است، توان مردم افزایش یافته و آنها برای خرید هجوم آورده‌اند. در واقع به‌نظر می‌رسد، تسهیلات 25 میلیون تومانی خودرو موجب تحریک تقاضا در بازار شده است.

 

براین اساس این سوال پیش می‌آید که چه کسانی از تسهیلات 25 میلیونی استقبال کردند؟ کارشناسان معتقدند که عمده‌ترین دسته‌ای که تقاضای موجود در بازار را رقم زدند کسانی هستند که توان خرید لازم برای خرید خودروها را نداشتند. در این میان آنها به دسته‌ای از مشتریان اشاره می‌کنند که برای بار اول صاحب خودرو می‌شوند. دسته دوم خریداران خودرو از نظر کارشناسان کسانی هستندکه صاحب شغل نبوده و به‌دلیل شرایط آسان تسهیلات خودروی ارزان قیمتی را برای اشتغال خریداری می‌کنند. دسته سومی هم که کارشناسان به حضور آنها در جمع خریداران خودرو با تسهیلات 25 میلیون تومانی اشاره دارند دارندگان خودروهای قدیمی و فرسوده است. بنابراین این چند دسته دست به دست هم دادند تا رونق به بازار خودرو بازگردد و تا این لحظه چندین هزار خودرو فروخته شود. در این زمینه، یکی از مدیران ارشد صنعت خودرو به دو دسته اول اشاره کرده و می‌گوید: بیشترین کسانی که در حال حاضر برای خرید از طریق این تسهیلات مراجعه می‌کنند جوانانی هستند که توان مالی لازم برای خرید نداشته‌اند و جزو دسته ضعیف جامعه (به لحاظ مالی) محسوب می‌شوند.

 

وی می‌افزاید: اما دسته دوم کسانی هستند که شغل ندارند؛ بنابراین با خرید خودرو سعی در درآمدزایی دارند. خرید صورت گرفته از سوی این دو دسته نشان‌دهنده آن است که بخشی از افراد جامعه قصد خرید داشتند، اما قدرت خرید لازم را دارا نبودند و این تسهیلات شرایط را برای آنها ایجاد کرده است. اما فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» تاکید می‌کند: برخی مشتریان از توانایی مالی کافی برای خرید نقدی و حتی اقساطی عادی لیزینگ‌ها برخوردار نبودند؛ بنابراین با ارائه این تسهیلات به خرید روی آوردند. این مشتریان، که بر اثر تورم شدید سال‌های گذشته و رشد پایین و منفی اقتصادی، قدرت خرید خود را از دست داده‌اند، می‌توانند با این وام نسبت به خرید خودرو اقدام کنند. وی می‌گوید: دسته دوم اما کسانی هستند که قصد و هدفشان از خرید خودرو استفاده تجاری است. واقعیت این است که خودروی سواری سبک نقش مهمی در اقتصاد حمل و نقل شهری در ایران بازی می‌کند؛ بنابراین اولین انتخاب شغلی بسیاری از افراد قشر ضعیف اقتصادی در ایران خرید خودرو به منظور مسافرکشی چه به‌صورت شخصی و چه به‌صورت فعالیت در آژانس‌ها است.

 

زاوه اما از دسته سومی نام می‌برد که آنها نیز توانایی کافی برای خرید خودرو را ندارند و ادامه می‌دهد: بسیاری از دارندگان خودروهای فرسوده عمدتا توانایی مالی مناسبی برای تامین خودرو بعد از اسقاط را ندارند. از آنجا که این تسهیلات شرایط خوبی را برای جایگزینی خودرو ایجاد می‌کند؛ بنابراین آنها نیز جذب بازار خرید از طریق این تسهیلات شده‌اند. عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان نیز اما در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید: یکی از مهم‌ترین عواملی که در چند ماه گذشته منجر به عدم‌خرید خودرو شده بود، بحث کاهش قدرت خرید مشتریان بود که دولت با ارائه تسهیلات 25 میلیون تومانی بهترین هدف‌گیری را برای افزایش تقاضا انجام داد. محمدرضا نجفی‌منش تاکید دارد: در این میان نباید فراموش کرد که مشتریان همچنان بحث کیفیت را دنبال می‌کنند که خوشبختانه خودروسازان این موضوع را در برنامه‌های خود مدنظر دارند.

 

 

مشتریان منتظر خودرو

با وجود آنکه مشتریان به‌دلیل افزایش توان خرید، به بازار روی آورده‌اند، اما به‌نظر می‌رسد که ترکیب متقاضیان خرید خودرو تا اندازه‌ای نسبت به گذشته تغییر کرده است. هر چند همه کارشناسان متفق‌القول معتقدند عمده‌ترین موضوع در افت تقاضا، کاهش قدرت خرید مشتریان بوده است؛ اما در این میان برخی معتقدند که ترکیب تقاضای موجود در بازار تغییر کرده و بخشی از خریداران خودرو که مطالباتی داشته‌اند همچنان بر رای و نظر خود پافشاری دارند و دست به خرید نزده‌اند. به عقیده این دسته‌، تسهیلات مورد نظر تنها برای بخشی از جامعه است که حتی توان پرداخت 50 درصد پیش پرداخت خرید خودروی اقساطی داخلی را نداشته‌اند؛ بنابراین آن دسته‌ای که به‌دلیل بحث توافق هسته‌ای و ارتباط آن با کاهش قیمت کالاها دست از خرید کشیده‌اند همچنان به بازار مراجعه نکرده‌اند و منتظر هستند. دسته دیگر نیز که در انتظار ورود خودروهای خارجی و جدید از سوی خودروسازان به تبع توافق هسته‌ای هستند نیز همچنان در انتظارند تا ببینند در ماه‌های آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

در همین رابطه، ساسان قربانی، سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید: دو دسته در ماه‌های اخیر از خرید دست کشیدند؛ بخشی از مشتریان که به‌دلیل توافق هسته‌ای انتظار کاهش قیمت را داشتند و دسته‌ای دیگر که به‌دلیل انتشار خبر حضور خودروسازان خارجی در ایران منتظر ورود محصولات تازه هستند. وی اضافه می‌کند: این دو دسته در طرح خرید اخیر وارد بازار نشده‌اند و منتظر هستند، اما آنها نیز با گذشت زمان و پی بردن به واقعیت‌های اقتصادی کشور وارد چرخه خرید خواهند شد. قربانی می‌گوید: اگر تقاضای موجود در بازار به‌دلیل تسهیلات 25 میلیون تومانی در ماه‌های آینده ادامه دار باشد، در دی و بهمن ماه شاهد افزایش تقاضا و کاهش عرضه خواهیم بود؛ زیرا دو دسته‌ای که نام بردم نیز به حجم تقاضای موجود در بازار اضافه خواهند شد. وی در این میان از یک مشکل بزرگ یاد کرده و می‌گوید: به‌دلیل مشکلات اقتصادی که برای خودروسازان در ماه‌های اخیر به وجود آمده نه قطعه سازان توان لازم برای تولید محصول مانند اوایل سال جاری را دارند و نه خودروسازان جوابگوی حجم تقاضای پیش‌بینی شده در آینده را دارند.

 

 

کنار رفتن کمپین

اما در حالی که اختصاص تسهیلات 25 میلیون تومانی برای خرید خودرو موجب افزایش تقاضای خودرو شده و بار دیگر فروش خودروسازان را به ریل اصلی خود بازگردانده است، روزهای سخت نخریدن خودرو به دلایل مختلف از جمله کمپین نخریدن خودروهای صفر داخلی در حال فراموش شدن است. هر چند در این میان مطالبات کیفی مردم درخصوص خودروهای داخلی همچنان زنده است، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که تسهیلات 25 میلیون تومانی شبح ترسناک «کمپین نخریدن خودروی صفر» را کنار زده است.

 

هر چند در این میان تاکید مشتریان بر مطالبات پیشین خود مبنی ‌بر ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات خودروسازان پابرجاست، اما به‌نظر می‌رسد «کمپین نخریدن خودروی صفر» با بیان حرف دل مردم سعی در جریان‌سازی براساس منافع بخشی را داشت. بر این اساس کارشناسان پیش‌بینی حضور مخالفان دولت در این کمپین را بار دیگر تایید کردند، اما به اعتقاد آنها اختصاص تسهیلات 25 میلیون تومانی به صنعت خودرو یک ویژگی بسیار مهم داشته و آن نشان دادن پوشالی بودن کمپین نخریدن خودروی صفر است. بر این اساس کارشناسان ارائه تسهیلات خرید خودرو به مشتریان را یکی از حرکت‌های روبه جلوی دولت دانستند که موجب کنار زدن کمپین نخریدن خودروی صفر شد.

 

محمدرضا نجفی منش نیز در این باره می‌گوید: تسهیلات خرید خودرو نشان داد که رکود بازار خودرو هیچ ارتباطی به راه‌اندازی کمپین نداشت. وی معتقد است که افزایش تقاضا در بازار نشان داد کسانی که پشت قضیه کمپین بودند، می‌خواستند به صنعت خودرو ضربه بزنند، اما تسهیلات 25 میلیون تومانی واقعیت موجود در بازار را نشان داد. وی با اشاره به اینکه بحث کمپین ارتباطی به خواسته مشتریان درخصوص کیفیت ندارد، می‌افزاید: ارتقای کیفیت در خودروهای جدید در دستورکار خودروسازان است. یکی از مدیران ارشد خودروسازی نیز در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» می‌گوید: افزایش تقاضا با تسهیلات 25 میلیون تومانی در بازار خودرو نشان داد که ماجرای «کمپین نخریدن خودرو صفر» پوچ و بی‌معنا است. وی معتقد است که مشتریان خودرو نشان دادند براساس نیاز و قدرت خریدشان در بازار رفتار می‌کنند.

 

منبع: دنیای اقتصاد


 
ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات شما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱
پس از حدود یک ماه دیگه باید منتظر سواری های شخصی مسافرکش خواهیم بود که با ماشین های صفر تحویلی با این شرایط، در حال کسب درآمد برای پرداخت قسط ها هستن!!!!!! وای به حال این مردم
54
1
واحدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵
سلام وقتی مردم نتونستن قستاشو بدن اونموقع باید دید چه اتفاقی رخ میده،چکهای فرم خورده و ...
40
1
ali
Germany
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
و چند سال یعد ...
این وام خودرو نقدینگی را افزایش داده و باعث تورم در مملکت شده و حالا مردم باید صبور باشند تا مشکلات حل شود
و این داستان ادامه دارد
29
1
سها
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
آخه این مردم اهل کمپین هستن !

مسئولین هم خوب بلدن !

به مرگ میگیرن تا به تب راضی بشن !
35
2
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
گرفتن وام خودرو ضربه سنگین به افتصاد محیط زیست بنزین وارداتی و مملکت است اگر واقعا دلسوز اقتصاد هستند به این شکل وام مسکن بدهنند جوانان بیکار را فکری به حالشان بکنند این خطرناک ترین کار واشتباهترین کار است
65
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
ادعای خودروسازان در مورد استقبال خرید خودرو از طرف مردم دروغی بیش نیست و همچنان کمپین نه به خرید خودروی صفر پابرجاست.
49
3
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵
واما بعد به فرض اینکه کمپین شکست خورد یا اصلا کمپینی وجود نداشت وهمش شایعه بود .این رفتار نشانه های مریضی را دارد که اصطلاحا چراغ روشن میکند.در واپسین لحظات عمر بعضی بیماران بطور ناگهانی هوش وحواسشان برمیگرد وتوانایی تکلم،شنیدن وشناختن محیط را دوباره پیدا میکنند وبعد چند ساعت برای همیشه خاموش میشوند.
این حال الان خودرو سازان ماست با این موج اجاد شده اولا موج نارضایتی از خودرو های بی کیفیت بدلیل ورود خودروهای بی کیفیت جدید تر وبیشتر،شدت میگیرد وبر ناراضیان قبلی افزوده میشود.ثانیا بدلیل هزینه های بالای تعمیرات خودروهای جدید توان باز پرداخت اقساط از بین میرود وحجم معوقات بانکی بشدت افزایش میابد تا الان اگر پول نبود لا اقل خودرو در انبار بود ولی آن وقت نه خودرویی هست نه پولی
31
1
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
قابل توجه کسانی که وام 25 تومانی خودرو میگیرند:

١، سند خودرو تا 7 سال در رهن بانک می ماند و شما تا هفت سال مجبورید این فرغون را داشته باشید.

٢، خودرو ها صفر نیستند چرا که چند سال تو پارکینگ مانده اند.

٣، حتى خودروهای صفر هم بدون کیفیت هستند . برای اطمینان از تعمیرگاه های خصوصی بپرسید.

٤، در صورت خرید خودرو صفر هر روز باید بروید نمایندگی برای رفع عیوب . تازه اگر نمایندگی جواب بدهد !

٥، عمر مفید یک لاستیک 4 سال است که به طور میانگین 2 سال آن سپری شده است.

٦، خودروهای داخلی از لاستیک های بی کیفیت و تاریخ گذشته داخلی و یا چینی استفاده کرده اند.

٧، اکثر ماشین های صفر در پارکینگ خودرو سازها در زمان تحریم ساخته شده اند که اکثر آنها از قطعات بی کیفیت چینی استفاده کرده اند.

٨، پس از 7 سال معادل قیمت 2 خودرو پول پرداخت کرده اید.

٩، پس از هفت سال خودرو شما را حتى کمتر از یک چهارم پولی که پرداخت کرده اید نمی خرند یعنی کمتر از یک دوم قیمت نقدی خودرو .

١٠، همه خودروسازها خودرو را به صورت قسطی تحویل می دهند ولی در کشور ما این طور نیست.

١١، چرا خودرو سازها برای رونق اقتصادی، وام خودرو اختصاص داده اند ؟ چرا این وام را به به جاهای دیگر اختصاص نمی دهند مانند کشاورزی و صنایع دیگر ؟!؟!!!

١٢، چرا خودروهای ساخت داخل فقط باید در بازار داخلی فروش برود ؟! مگر خوددرو هیوندای فقط در کشور کره به فروش می رسد ؟

١٣، بسته رونق اقتصادی نشان میدهد که کشورهای افریقایی و افغانستان و عراق و .... حاضر به خرید چنین خود رو هایی نیستند وگرنه خودروها را در پارکینگ نگه نمی داشتند.

١٤، چرا تصمیم گیرندگان رونق بسته اقتصادی، فقط هدف فروش خودرو را دارند ؟! چرا این بسته را برای خرید خانه اختصاص نمی دهند ؟!؟!!! مردم ما كه به خانه نياز بيشتري دارند تا خودرو !

١٥، بهتر بود اسم بسته رونق اقتصادی را بسته ى رونق خودرو، یا بسته ى شکستن "کمپین ماشین صفر نخرید" می گذاشتند.

١٦، اگر به اين گفته ها شک دارید، به این نکته توجه کنید که چطور خودروسازها این روزها به فکر خلاص شدن از شرایط کنونی هستند.
١٧، هموطن برای حمایت از صنعت پر سود خودروسازی تا کاهش قیمت و بهبود کیفیت خودرو از خرید خودرو صفر خودداری کنید.

١٨، اينهمه دليل براى نخريدن خودرو صفر كافى نيست ؟!!!
بگذاريم حتى براى يك بار هم كه شده در انجام يك كار وحدت داشته باشيم، تا نمونه و مثالى شود براى انكه بتوانيم در اينده نيز حق خود را از گرانفروشان بگيريم.
اگر اين طرح موفق شود، در اتحاد هاى بعدى هم موفق خواهيم شد. و اگر اين طرح به شكست بخورد، در برنامه هاى ديگر نيز مورد ظلم واقع خواهيم شد.

1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
به به، معلوم شد که به این وام مالیات هم اضافه شد!!
خوب حتما فردا هم اعلام میکنن وام 25 میلیونی با سود 20 درصد اجرایی میشه!!!
شکر خدا خودرو ها هم که کاملا ایمن و با دوامن!!!
چی از این بهتر؟!!
46
1
armin verus
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
پیشنهاد جالب يكي از كارمندان شركت بيمه ايران در مورد وام 25 ميليوني:

در صورتي كه وام خودرو را در يكي از شركتهاي بيمه سرمايه گذاري كنيم در پايان 7 سال چه مبلغي خواهيم داشت؟

گزينه اول:
شما خودرو ميخريد و7 ميليون را نقد و 25 ميليون را طي اقساط 7 ساله ماهانه 496 هزار تومن ميپردازيد در پايان سال هفتم يك خودروي 7 ساله با حدود 210 هزار كاركرد كه 49 ميليون برايش پرداختيد و حدود 18 ميليون مي ارزد خواهيد داشت
گزينه دوم :
اگر ماهيانه 496 هزار تومن در يك شركت بيمه عمر سپرده گذاري و 7 ميليون را در يكي از بانكها سپرده گذاري طولاني مدت نماييد در پايان سال هفتم شما از شركت بيمه با سود تضمين شده نقدا حدود 106 ميليون بابت بيمه عمر دريافت و از بانك حدود 31 ميليون گرفته و جمعا 137 ميليون پول خواهيد داشت.
كمي عاقلانه فكر كنيد.............
53
1
12345
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
مشا اول تشریف ببر تو سایت بیمه ایران و این ارقامو وارد کن بعد نظر بده.تازه تو این محاسبه نرخ تورم سالیانه هم محس=اسبه نمیشه که اگه بشه اوضاع فرق میکنه،مطالب رو فقط کپی پیست نکنید در موردشون تحقیق کنید
ناشناس
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
حرفش شما کاملا درسته من خودم رفتم بیمه عمر پارسیان با پول پیش که اول برای خودرو می دهیم بعد از 7 سال 140میلیون پول میده
صفری محمود
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳
با نظر شما کاملا موافقم
اگر دوستانی که اقدام به دریافت این وام می کنند عاقلانه فکر کنند می فهمند که کلاه بزرگی سر آن ها رفته است.
دوستان عزیز دقت کنند که در کشورهای پیشرفته وام برای خودرو با این مقدار سود بالا پرداخت نمی شود و حداکثر سود 5 تا 7 درصد می باشد.
عزیزان اگر به حرف دوستمون عمل کنند پس از هفت سال خودشون آقا می شن ولی به دلیل این که فرهنگ پس انداز در جامعه به دلایل مختلف از بین رفت کسانی که وام رو می گیرن فکر می کنن دارن سرمایه گذاری می کنند که اشتباه فاحشی است.
جلال
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
توروخدا ماشین نخرید یعنی چی اولش میگن وام میدیم بعد با چک میفروشن
42
2
رامین
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
پس چرا همکاران و فامیل که کم هم نیستند خرید نمی کنند . این مردم که میگن کیا هستند . دلالهایی که برای ایجاد صف توسط سایپا و ایرانخودرو اجیر شده اند تا برای عوام فریبی مردم را مجاب به خرید کنند ؟
46
1
افشار صفری
United States of America
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
کاش به اون مریض کم توان هم دولت وام میداد تا بیماریش را علاج کند ! کاش به اون جوان که چند سال است دنبال وام جهت گشایش مغازه اش است دولت وام میداد! کاش به اون جوان دم بخت دولت وام میداد تا با پول اون وام یه سر پناه رهن کنند و... فردا با این همه خودرو سرگردان در خیابانها هوا آلوده میشه مریضی زیاد میشه و . . .
51
0
ناشناس
United States of America
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
صبر کنید نوبت پرداخت چکهای 6 ماهه بشود ببینید تو کشور چه آشوبی میشود اکثرا تو خرج زندگی مونودن آخه هرکس که ماشین دارد چرا میخرد هوا آلودتر میشود ترافیک سنگین تر میشود ترافیک ترافیک چرا بچه ماشین میخاد خانم خونه ماشین میخاد آقای خونه ماشین میخاد بنزنهای خراب هوای کثیف چرای مردم اینقدر تحمل نمیکنند با این وام میتوانستن حمل و نقل و ناوگان عمومی را ارتقاع دهند قطاری برقی و ......
52
2
سید گمنام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
دوستان یادتون نره کیفیت خودروها بد هست
نخرید بعد بگین هم گرون هم بی کیفیت بود
دست خیانتکاران ملت را خدا کوتاه کند
38
0
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲
ای بابا مگه ایران خودرو مال کیاست؟به نظرت چرا با این همه حجمه علیه خودروساز وجود داره و هیچ اتقاقی نمیفته؟چرا خون من و تو رو کردن تو شیشه و ککشون هم نمیگزه
چون خود دولتی ها و مسولین سهامدار هستن و دوس ندارن جیبشون خالی بشه
ای روزگار ماهم خدایی داریم اون دنیا منتظرشون هستیم
خدارو شکرت که قیامت و حساب کتابی هم وجود داره
39
0
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
کاملا ازمتن مشخصه ک میخواین بگین کمپین نخریدن خودروی صفر هیچ کاری نکرد. درحالی ک برای اولین باره ملت دست دردست هم داریم ی مشکلو از ریشه حل میکنیم.
نوبت اقساط که برسه ببینید چی بر سر قیمت ماشین ک نمیاد. ی افت محسوس قیمت درراه دوستان. بعدشم خطرناک ترین کار ممکنه ک انجام شد هرکسی ماشین دار میشه رانندگی ک بلد نیستن تصادفات ببینید چن درصد افزایش پیدا خواهد کردو ده ها مشکل ریزو درشت دیگر
37
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
بچها هدف از این وام فقط گرانی و تورم بوده ..تا اخر امسال خودرو به بهانه تورم بالاتر میره این از من گفتن ..هدف دولت و خودروساز این بود .چون شورا رقابت وجود نداشته این چندوقت که قیمت بذاره ..این بهترین چاره برا گران کردن بود
29
3
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
بعضی ها به محض تحویل خودرو آن را به قیمت پائین به ریال تبدیل خواهند کرد از همین حال خود رو ساز به فکرتوقیف باشد اگر بتواند
30
1
ناشناس
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
باور کنید همه پشیمون میشن البته اگر آمار دولت درست باشه که نیست و اینارو فقط برای ترغیب مردم میگن
علی کندی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
دولت اگه خیلی به فکره وام 3 میلیونی ازدواج رو بده
اقاااااااااااااااااا بخدا این فقط یه کلاه برداری بزرگ
کاش ملت یخورده بیشتر به مسائل فکر کنن
اینا اگه به مرز ورشستگی نمیرسیدن الان بنظر شما بهتون وام میدادن به این راحتی
واسه یه وام سه میلیونی ازدواج 3 تا ضامن میخوان 3 ماه هم طول میکشه
چطوریاست بدون ضامن و بدون هیچ درد سری وام میدن به شما واسه خرید خودرو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
27
1
ح.ف
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
خدا وکیلی شما محصولات تویوتا یا کیا یا هیوندای را با قیمت جهانی وواقعی در ایران عرضه کنید و ببینید در یک روز بیش از صدهزارخودرو خواهید فروخت یا ن
33
1
کارشناس اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
کار خودروسازا کلا عوامفریبی و موج سواری جو بوجود آورده توسط دلالاشونه ولی خبرخوش اینکه بعد از اینکه این عده عموما کم سواد به خرید خودرو با این تسهیلات روی آوردن دیگه موج خرید فروکش میکنه و خودروسازها مجبورن یا تولیدشونو بیارن پایین و تعدیل کنن یا اینکه در جواب کمپین و رقابت با سایر محصولات عمدتا چینی سر تعظیم فرود آورده وقیمت رو بیارن پایین، که در هر صورت به نفع کمپین و ملت خواهد بود که در غیر اینصورت یواش یواش در کارخونه هاشون تخته میشه . در ضمن این مطلب هم حائز اهمیته که اونایی که به این طریق دارن خرید میکنن بیشترشون این ماشینا رو میخوان دوباره به نقد تبدیل کنن و این باعث میشه روقیمتها تاثیر بذاره و شکسته بشه و موج اتش خرید کاملا فروکش میکنه . پس کمپین داره به موفقیت تبدیل میشه
33
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
آیا این وام خودرو انتقال مشکل خودروسازان به خریداران نمیباشد؟ آیا انتظار نمیرود با ارائه این بسته خروج از رکود مقداری از مشکل قوه مجریه به مردم مخصوصا اقشار با در آمد متوسط وکم و قوه قضائیه منتقل میشود؟ هرچند که پخش مشکل مزایایی هم ممکن است داشته باشد.ویا راه حل دیگری وجود نداشته باشد.
30
0
حمید
Spain
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
به نظر بنده دولت دادن این تسهیلات فقط به صورت موقت در حد چند ماه مشکل خودرو سازها را حل کرد و با چاپ اسکناس و دادن اون به اسم وام فقط تورم را چند درصد بیشتر میکنه. تازه این تعداد فروش آخرین نفراتی بودن که میشد فریب داد، برد با کسایی که بردبارترند، چون به زودی دوباره صنعت خودرو با چالش تازه ای روبرو میشه
44
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
ماشین باکیفیت میخوایم تمامی ماشین های ایران خودرو و سایپا بی کیفیت و گران و سرهم بندی هستن قطعات دست دوم روی خودروهای صفر بسته میشه آخه پراید 20میلیونی باید 10میلیون سود بدیم بعد 7سال و 7سال سالی یک میلیون بیمه ماشین هست و 2میلیون لاستیک بخریم و 7میلیون افت ماشین داشته باشیم و خیلی مشکلات دیگر اگر پلاک گم بشه باید مبلغ چک ها یک جا تسویه بشه تا پلاک جدید بدن به شما برادران و خواهران هموطن بزرگترین بزرگترین اشتباه زندگی هست هر فردی بخواد از این خودرو ها بی کیفیت بخره
53
0
فریب
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
به نظر شما : چرا وام ازدواج 3میلیونی رو نمیدن اما وام خرید خودروی 25میلیونی رو سریع میدن؟!!
1- خرید خودرو مهمتر از ازدواج است !!!
2- چون دولت پول ندارد و3میلیون تومان هم بیشتر از 25 میلیون تومان است!!
3سر و سامان گرفتن جوانان در حرف مهم است و سربلندی خودروسازان داخلی در عمل مهمترین است، چرا که جوانان عزیز دل دولتن و خودروسازان شریک جیب دولتن!!!
4- دولت به دوام ماشین ایرانی بیشتر از زندگی ایرانی اطمینان دارد ، لذا نمیخواهد سرمایه گذاری ناموفق داشته باشد!!!!!!!!!11
5- ازدواج ، جوانان را به دلایل مختلف که همه میدانند روزی هزار بار میکشد اما خودروی ایرانی، فقط یک بار میکشد!!!!!
6- نمیدونم والله
1
0
وطن
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
دولت با بسته حمايتي از صنايع خودرو ، خطرات اين صنعت معيوب و انحصار طلب و غير ايمن و آلاينده را به جاده هاي كشور گسترش داده و چندين برابر هزينه به ملت و ديگر ارگانهاي دولتي و غير دولتي وارد مي آورد اي كاش در دولت بدون سياسي كاري ،اقتصادي تصميم مي گرفتند
1
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۲
دولت با ندانم کاری هاش به اقتصاد لطمه می زنه. چرا که اقساط این وام ها چند سالی قدرت خرید مردم را پایین می آورد و وقتی مردم نتوانند خرید کنند . شاهد ایجاد روکود شدیدتر برای سال های آتی خواهیم بود. صنایع دیگر به خاطر فروش کم رو به ورشکستگی خواهند رفت و فقط برای یک دوره ی کوتاه صنعت خودرو را نجات خواهد داد.
0
0
شهرام رهنمای خرمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
در 6 ماه آینده بسیاری از همین خودروها به دلیل عدم توانایی در پرداخت قسط توسط مافیای دولتی توقیف خواهند شد/
26
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
بدا به حال ملتی که دولت مردانش فقط به چشم بهره کشی به آن مردم نگاه کنند تمام فکر و راه حل های اقتصادی مردان اقتصادی دولت تدبیر خلاصه شدبه ارایه بسته وانهم وام 25 تومانی خرید خودرو که باید بعد از چند سالی تبعات اجتماعی وسیاسی آنرا ملت پذیرا باشد .
28
2
محمد
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
بدا به حال خودرو سازانی از جیب این سه قشر ضعیف جامعه هم دریغ نمی کنند و خیانتی را که خود بهتر می دانند در حقشان به جا می اورند اخر به چه قیمتی اگه سرپرست یک خانواده به دلیل بی کیفیتی خودرو دچار سانحه بشود چه کسی نان اور خانواده خواهد بود همین که همه فرغونها فروش رفت کافیه
شهاب
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۵
سلام بنده فكر مي كنم تا زماني كه اين خودروسازها دولتي باشند شرايط به همين منوال خواهد بود تا كي اين مسكن ها را تجويز مي كنيد بايد سيستم هاي مديريتي و فني و خدماتي صنعت خودروسازي كشور ما به دست جوانان نخبه و متعهد سپرده شه و يك عده رو هم به اجبار بازنشست كرد صنعت هسته اي و موشكي و نانو كافي نبود براي اعتماد كردن ، عوض همه چي جوانان را مشغول ادامه تحصيل و سربازي كردن و حاضر به بازنشست كردن خودشونم نيستن ما نياز به كمپين اعتماد به جوانان هستيم نه كمپين نخريدن
0
0
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۸
این وسط یه استراژدی هست. مطمن باشید قیمت خودرو کاهش پیدا میکنه دولت با فشار اوردن ب خودرو سازها خواست قیمت ها رو بیاره پایین نتونست چرا چون انبار های این دو خودرو ساز پر بودو کلی ضرر میکردن با این نقشه دولت داره به خودرو سازها کمک میکنه یعنی با له کردن مردم در عوض خودرو سازها با خالی شدن انبارها بفکر فروش نقدی میوفتن و میدونن کسانی ک موندن زیر شرایط سخت نمیرن اونوقت مجبورن قیمت ها رو ب روز کنن. جالبتر ک بدونین اونم زمانی میشه ک نزدیک ب انتخابات ریاست جمهوری ک دولت همین برنامه رو جزو برگه برنده اش نگه میداره... یعنی با این کارش یه تیر میزنه ب دو نشون...
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۴
به من از همون خرای آمریکایی وارداتی تون هم قسطی بدین راضیم. تو رو خدا منو خر فرض نکنین که داریم از رفاه اقتصادی میترکیم!
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰
پس معلو شد کیفیت خودرو های ایرانی علیه واز سر ما هم زیادیه ای وای بر این مردمی که خیرخواه و تدبیر گرش شما باشید خودرویی که افغانها اونو نمی خوان شده ایده ال مردم ایران . مردم ضرر می کنند دولت تا قرون اخرش حتی شده با توقیف اموال پولش رو می گیره خودرو ساز هم انبارشو خالی می کنه هم حرفشو به کرسی می نشونه و سودش رو هم می بره بعد 4 سال خودرو 45 میلیون تومنی 12 میلیون می ارزه خیر است ان شاالله.
0
0
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۷
بزودی تبعات اجتماعی آن ازجمله رکود شدید بازار خودرو به دلیل وجود خودروهای دست دوم بدون خریدار و عدم توان پرداخت اقساط به دلیل رکود اقتصادی و نبود اشتغال و انباشته شدن چکهای برگشتی و عمیق تر شدن رکود همه بخشها به دلیل تمرکز منابع درآمدی مردم در
باز پرداخت اقساط خودرو کشور را با بحران فزاینده ای روبرو خواهد کرد
سیاست بدهکار کردن مردم و مصرف امروز درآمد آینده آنها یک سیاست غلط اقتصادی است که غرب نیز آن را تجربه کرده است امیدواریم مسولین با یک برنامه ریزی درست هرچه زودتر اقتصاد کشور را نجات دهند
0
0
پربازدیدترین آخرین اخبار