به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدی جعفریان دبیر اجرای شورای سیاست گذاری و مدیر امور پژوهشی و کارآفرینی کنفرانس تبلیغات محیطی در نشست خبری که امروز در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو مبنی براینکه چه اقداماتی برای کارآفرینی دانشجویان انجام شده است گفت: معتقدیم که برای کارآفرینی و ایجاد انگیزه برای دانشجویان در این خصوص باید یک اتمسفر و جوی تهیه شود که برای این کار گامهای اساسی در دانشگاه علم و فرهنگ برداشته شده است.
وی تشریح کرد: ما دانشجویان را توانمند ساختهایم و موضوع کارآفرینی را در بین آنها ترویج دادهایم چرا که دانشگاه علم و فرهنگ در حدود دو سال است که دورههای مهارت افزایی و کارآفرینی را به دروس دانشجویان اضافه کرده و دانشجویان ملزم به گذراندن این واحد میباشند.
دبیر اجرای شورای سیاست گذاری و مدیر امور پژوهشی و کارآفرینی کنفرانس تبلیغات محیطی در ادامه بیان داشت: در دانشگاههای داخل کشور حدود یک ساعت و در کشورهای پیشرفته در حدود ده ساعت مباحث مهارت افزایی و کارآفرینی به دانشجویان آموزش داده میشود ولی ما در دانشگاه علم و فرهنگ در قالب دو واحد دانشجویان را آموزش میدهیم.
وی به فضای مراکز رشد کارآفرینی اشاره کرد و گفت: این مراکز فضایی باید داشته باشند تا بتوانند بحث کارآفرینی را محقق کنند ولی فاصله زیادی بین کارآفرینی و آموزش آن است. لذا ما اقدام به برگزاری استارتاپ کردیم؛ شرکتها و ایدههایی که به دبیرخانه کارآفرینی دانشگاه علم و فرهنگ رسیده است پس از پالایش عمدتا در مرحله استارتاپ قرار میگیرند و بعضی به ارائه محصول نزدیک شدهاند.
جعفریان با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ مرکز در دانشگاه علم و فرهنگ اقدام به آموزش کارآفرینی کردهاند گفت: عمر مرکزهای ما از پنج سال تا چند ماه است ولی برخی از مراکز ما تازه احداث شدهاند.
وی از برگزاری کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در سوم آذر خبر داد و گفت: این کنفرانس دارای مجوز از وزارت علوم، وزارت ارشاد و ISC است و در دانشگاه علم و فرهنگ سالن کاظم آشتیانی با حضور معاونین وزارت ارشاد، علیزاده مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری شهر تهران و مدیران زیباسازی کلانشهرهای تهران و مسجد جامعی و طیبی ریاست جهاد دانشگاهی برگزار میشود.
دبیر اجرای شورای سیاست گذاری و مدیر امور پژوهشی و کارآفرینی کنفرانس تبلیغات محیطی در پایان خاطر نشان کرد: بخشی از مقالات انتخاب شده در کنفرانس ارائه میشود و مابقی آن به صورت کتابچه در اختیار علاقه مندان و شرکت کنندگان در کنفرانس قرار میگیرد از شرکتهای تبلیغاتی هم برای شرکت در کنفرانس تبلیغات محیطی دعوت شده است.