کد خبر:۷۳۶۲۸۲
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران:
طرحی جدید برای نوسازی تاکسیرانی/۱۸ هزار ناوگان فرسوده در تهران داریم
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در حال حاضر در تهران ۱۸ هزار ناوگان فرسوده وجود دارد و از سال گذشته ارائه خودرو محدود و تقریباً متوقف شده است.

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرگزاری دانشجو، شهروندان خواستار"نوسازی ناوگان تاکسیهای درون شهری شدند. "
هموطنان عنوان کردند «با توجه به اولویت دولت در خصوص کاهش آلایندگیهای زیست محیطی و همچنین کاهش سوخت یکی از وظایف مهم دولت نوسازی ناوگان فرسوده علی الخصوص حمل و نقل عمومی میباشد. در این راستا لازم است کلیه ارکان اجرایی اعم از خودرو سازان بانکهای عامل و متولی نوسازی در شهرها تاکسیرانیها و در کل وزارت کشور تسهیلات ویژهای را برای نوسازی در نظر بگیرند. پیرو بررسیهای صورت گرفته نوسازی ناوگان بیش از ۷ ماه است که به دلیل عدم تامین خودرو توسط خودروسازان با کندی انجام میشود و عملا کسی پاسخگو نمیباشد.»
علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در این باره، گفت: در حال حاضر در تهران ۱۸ هزار ناوگان فرسوده وجود دارد و از سال گذشته ارائه خودرو محدود و تقریباً متوقف شده است.
وی با بیان اینکه در سال ۹۵، ۱۲ هزار تاکسی نوسازی شده است، گفت: در سال ۹۶ حدود ۴ هزار تاکسی و امسال ۷۰۰ تاکسی نوسازی شده است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه طرحی را برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی مطرح کردهایم، گفت: در این طرح رانندگانی که ماشینهای آنها فرسوده است و این امکان برایشان فراهم است که خودروی با شرایط مشخص خریداری کنند، میتوانند پلاک تاکسی خود را به خودوری مورد نظر منتقل و رنگ ماشین را تغییر دهند.
به گفته قنادان، این مصوبه نیازمند تصویب شورای عالی ترافیک است و در نوبت بررسی است.
وی گفت: به عنوان مثال رانندهای حاضر است خودروی پژو ۴۰۵ مدل ۹۴ را خریداری کند و بعد پلاک و رنگ آن را تعویض کند؛ این تنها راهکار در شرایط موجود است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه با وزارت صنعت و ادارات مربوطه تماس گرفتهایم، گفت: آنها میگویند توان ارائه ناوگان ندارند و همچنین موضوع در حالت بلاتکلیفی است، اما این طرح در صورت تصویب میتواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.
به گفته قنادان در جلسهای که با مسئولان وزارت صنعت داشتیم، قرار شد تا پایان سال ۴ تا ۵ هزار خودرو تحویل دهند و این موضوع در تعهدات آنهاست.
هموطنان عنوان کردند «با توجه به اولویت دولت در خصوص کاهش آلایندگیهای زیست محیطی و همچنین کاهش سوخت یکی از وظایف مهم دولت نوسازی ناوگان فرسوده علی الخصوص حمل و نقل عمومی میباشد. در این راستا لازم است کلیه ارکان اجرایی اعم از خودرو سازان بانکهای عامل و متولی نوسازی در شهرها تاکسیرانیها و در کل وزارت کشور تسهیلات ویژهای را برای نوسازی در نظر بگیرند. پیرو بررسیهای صورت گرفته نوسازی ناوگان بیش از ۷ ماه است که به دلیل عدم تامین خودرو توسط خودروسازان با کندی انجام میشود و عملا کسی پاسخگو نمیباشد.»
علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در این باره، گفت: در حال حاضر در تهران ۱۸ هزار ناوگان فرسوده وجود دارد و از سال گذشته ارائه خودرو محدود و تقریباً متوقف شده است.
وی با بیان اینکه در سال ۹۵، ۱۲ هزار تاکسی نوسازی شده است، گفت: در سال ۹۶ حدود ۴ هزار تاکسی و امسال ۷۰۰ تاکسی نوسازی شده است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه طرحی را برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی مطرح کردهایم، گفت: در این طرح رانندگانی که ماشینهای آنها فرسوده است و این امکان برایشان فراهم است که خودروی با شرایط مشخص خریداری کنند، میتوانند پلاک تاکسی خود را به خودوری مورد نظر منتقل و رنگ ماشین را تغییر دهند.
به گفته قنادان، این مصوبه نیازمند تصویب شورای عالی ترافیک است و در نوبت بررسی است.
وی گفت: به عنوان مثال رانندهای حاضر است خودروی پژو ۴۰۵ مدل ۹۴ را خریداری کند و بعد پلاک و رنگ آن را تعویض کند؛ این تنها راهکار در شرایط موجود است.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه با وزارت صنعت و ادارات مربوطه تماس گرفتهایم، گفت: آنها میگویند توان ارائه ناوگان ندارند و همچنین موضوع در حالت بلاتکلیفی است، اما این طرح در صورت تصویب میتواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند.
به گفته قنادان در جلسهای که با مسئولان وزارت صنعت داشتیم، قرار شد تا پایان سال ۴ تا ۵ هزار خودرو تحویل دهند و این موضوع در تعهدات آنهاست.
منبع: فارس
لینک کپی شد
گزارش خطا
۰
ارسال نظر
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.