مرتضی شجاعی: انحصار در صنعت خودروی ما تمام شدنی نیست و با واردات چند هزار خودرو نمیتوان در بازار رقابت ایجاد کرد.
کارشناس بازار و صنعت خودرو در گفتگو با دانشجو:
اگر چشمانداز نرخ ارز افزایشی باشد، آزادسازی قیمت تلاطم بازار را بیشتر میکند.
علت زیان انباشته دو غول خودروسازی قیمتگذاری دستوری نیست.
اگر ایران خودرو چند دههزار میلیارد زیان انباشته دارد چرا بزرگترین قطعهسازی کشور سالهاست که سهام آن را نمیفروشد؟!
مسائل مالی صنعت خودرو و روابط قطعهساز و خودروساز غیرشفاف و پیچیده است و پشتپردههایی دارد!