به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، روزنامه هندی اکونومیک تایمز، ماه گذشته از قول مقامات این کشور از مناقشه گازی جدید بین ایران و هند خبر داد، بر مبنای گزارش این روزنامه هندی، مقامات دولت هند ادعا کرده بودند که حتی اگر شرکت ایرانی با همکاری یک کشور خارجی دیگر به توسعه میدان فرزاد B در ایران بپردازد، آنها حق ۳۰ درصدی بهرهوری از این پروژه را دارند.
یک مقام دولتی هند در این باره گفت: «میدان گازی فرزاد B توسط کنسرسیوم هندی کشف شده و بهطور طبیعی آنها به تولید رساندن این میدان علاقمند بودند و یک طرح توسعه ارائه دادند اما دولت ایران تصمیم گرفت بدون مشارکت خارجی این پروژه را ادامه دهد».
وی با اشاره به اینکه بسیاری معتقد بودند که کنار رفتن هندیها از توسعه میدان فرزاد B یک عقب نشینی برای هند است، مدعی شد: «اما همه این پروژه از دست نرفته است. از نظر قراردادی، به عنوان صاحب امتیاز اصلی و کسی که این میدان را کشف کرده است، کنسرسیوم هندی حق دارد 30 درصد سود پروژه توسعه ذخایر و تولید گاز را دریافت کند. این قرارداد بسیار قوی، واضح و شفاف است. صاحب امتیاز در این مورد، کنسرسیوم هندی در زمان انتخابش، حق دارد 30 درصد در پروژه توسعه صرف نظر از اینکه چه کسی آن را اجرا می کند، سود دریافت کند».
همزمان با انتشار برخی شایعهها درباره واگذاری میدان گازی چالوس به روسیه و چین توسط ایران، حال این بار نوبت به حاشیهسازی درباره روابط ایران و هند شروع شده است و زمزمههای خبر مربوط به حق 30 درصدی هند در بهرهوری از میدان گازی فرزاد B در فضای مجازی منتشر شده است.
اما ماجرای سهم 30 درصدی هندیها در میدان گازی فرزاد B چیست؟
* کنارهگیری دوباره هندیها از پروژه میدان فرزاد B به بهانه تحریمها
مذاکرات توسعه میدان فرزاد B در سال 2008 با شرکت ONGC هند آغاز شد و طرفین به توافق رسیدند اما طرف هندی در سال 2014 به طور یک جانبه به بهانه تحریمها از ادامه همکاری سر باز زد. با توجه به این اقدام طرف هندی، ایران پس از برجام قادر به انجام مذاکرات با سایر شرکتها و کشورهای خارجی صاحبنام بود اما تصمیم گرفت مذاکرات را مجددا از سر گرفته و در خصوص کنسرسیوم هندی حسن نیت نشان دهد.
طبق شنیدهها دلیل طولانی شدن دور دوم مذاکرات با هندیها، درخواست طرف هندی به توافق در قیمتهای پایین و نامتعارف گاز طبیعی بوده است که با مخالفت وزارت نفت مواجه شد. در ادامه تغییراتی در فرآیندهای عملیاتی و مولفههای فنی و مالی پروژه برای رسیدن به توافقی که تامینکننده منافع دو طرف باشد صورت گرفت.
در دیدار روسای جمهور دو کشور ایران و هند در فوریه 2018 طرفین بر تسریع روند مذاکرات و دستیابی به توافق تاکید کردند و ایران در خصوص نحوه بازپرداخت و شرح کار انعطافهایی نیز قائل شد تا اینکه نهایتا طرفین به توافقات فنی و مالی دست پیدا کردند.
همانطور که مشخص است، موضع ایران در سالهای گذشته همواره استقبال از شرکتهای هندی برای توسعه همکاریها در بخش نفت، گاز، پالایشگاه و پتروشیمی بوده است. با این وجود کنسرسیومهای هندی در سال 2018 نیز به بهانه عدم امکان ادامه همکاری مشاورانش به دلیل تحریمهای ایالات متحده اعلام کرد که قادر به مشارکت در این پروژه نیست.
با توجه به مشترک بودن میدان گازی فرزاد B میان ایران و عربستان سعودی و آغاز برداشت عربستان از منابع گازی این میدان از سال 2015، منافع ملی ایران اجازه تاخیر بیشتر و انتظار برای همکاری با طرف هندی در آیندهای نامعلوم را نمیداد.
بر این اساس ایران با توجه به اکتشاف این میدان توسط شرکتهای هندی و «قائل شدن حق توسعه میدان» برای آنها، ناچار به توسعه میدان توسط شرکتهای داخلی ایرانی به دلیل مشترک بودن آن اقدام کرد. در این بین به طرف هندی نیز رسما اعلام شد که هر زمان کنسرسیوم هندی قادر به همکاری باشد از مشارکت آنها استقبال خواهد کرد.
*انحراف دولت مودی از سیاست غرب آسیایی هندیها
کنارهگیری چندباره هندیها از توسعه میدان گازی فرزاد B باوجود حسن نیت ایران به قدری واضح بود که بخش مهمی از تحلیلگران هندی به شکست مذاکرات ایران و هند برای توسعه این میدان گازی تحت تاثیر سیاست خارجی اشتباه هند در قبال ایران در چند سال اخیر اذعان کردهاند.
صاحبنظران هندی انحراف دولت «نارندرا مودی» نخست وزیر هند از سیاست غرب آسیایی و همراهی او با سیاست ضدایرانی ترامپ در ماجرای تحریمهای یکجانبه آمریکا را یک خطای محاسباتی در سیاستهای منطقهای دولت هند میدانند.
سیاست خارجی هند در سالهای پایانی دوره نخست دولت آقای مودی در دوره ریاستجمهوری آقای ترامپ به طور قابل توجهی به سمت غرب متمایل شد که نمونه برجسته آن طرح همکاریهای راهبردی هند و ایالات متحده در بخشهای مختلف از جمله انرژی بوده است.
استقبال هند از توافق موسوم به آبراهام در رابطه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، سکوت هند در برابر ترور سردار سلیمانی و دانشمند هستهای ایران، تقویت روابط با امارات متحده عربی در زمان تشدید تنشهای ایران و امارات، نشانههای مختلفی از تغییر در سیاست خارجی هند در قبال ایران بود که مورد انتقاد تحلیلگران هندی قرار گرفته است.
*فرار رو به جلوی دولت مودی با طرح ادعای سهم 30 درصدی در میدان فرزاد B
پس از اقدام ایران به توسعه میدان فرزاد B با استفاده از شرکتهای ایرانی، انتقادات نسبت به رویکرد سیاست خارجی دولت هند در فاصلهگیری از ایران و تخریب روابط با این کشور افزایش یافت و بسیاری از منتقدان دولت وقت هند عنوان کردند که دولتِ مودی فرصتهای موجود در ایران برای هند را از دست داده است که به عنوان نمونه به فرصت توسعه میدان گازی فرزاد B اشاره شده است.
در پاسخ به این انتقادات نیز موافقان دولت مودی برای اینکه عملکرد خود را توجیه کنند که در تعامل با ایرانیها فرصتی را از دست ندادهاند ادعا کردند که کنارهگیری دوباره هندیها از فرآیند توسعه میدان گازی فرزاد B به هیچ وجه مانع از دریافت سهم این کشور از گاز تولیدی از این میدان نمیشود و در این فضا این ادعا توسط دولتمردان هند مطرح میشود که «حتی اگر شرکت ایرانی با همکاری یک کشور خارجی دیگر به توسعه میدان فرزاد B بپردازد، آنها حق ۳۰ درصدی بهرهوری از این پروژه را دارند».
طبق شواهد مختلف، این ادعای دولتمردان هندی تنها مصرف داخلی برای ساکت کردن منتقدان سیاست خارجه مودی در کشور هند دارد و از اساس با محتوای قراردادی طرفین متعارض است. زیرا آنچه حق طرف هندی به عنوان کاشف این میدان گازی به رسمیت شناخته میشود «سهم کنسرسیوم هندی در توسعه این میدان گازی» است نه «سهم 30 درصدی این شرکت در بهرهبرداری از میدان».
به بیان دیگر با توجه به قرارداد طرفین، با توجه به اکتشاف میدان گازی فرزاد B توسط کنسرسیوم هندی، هندیها میتوانند در توسعه این میدان گازی نیز مشارکت داشته باشند. این موضوع با ادعای طرفداران مودی مبنی بر سهم 30 درصدی هندیها از بهرهبرداری از میدان فرزاد B حتی بدون مشارکت در توسعه میدان تفاوت معنایی زیادی دارد.
در نتیجه به نظر میرسد موافقان مودی با طرح ادعای غیرمستند خود درباره سهم 30 درصدی از بهرهبرداری از میدان گازی فرزاد B قصد دفاع از عملکرد دولت مودی در فضای داخلی کشور هند را داشتهاند، هر چند خودشان نیز میدانند که این ادعاهای اشتباه در واقعیت فاقد اعتبار است.
*هند در دو راهی توسعه تجارت دوجانبه با ایران یا تداوم سیاست دوران ترامپ
هند بیشترین میزان رشد تقاضای انرژی به ویژه گاز در جهان طی سالهای 2020-2030 (حتی بالاتر از چین) را داراست و از طرفی ایران بزرگترین دارنده منابع هیدروکربوری در دنیاست. علاوه بر حوزه انرژی، در حوزه ترانزیت نیز ایران تنها مسیر اقتصادی هند برای اتصال به بازار بزرگ اوراسیاست. در نتیجه وابستگی متقابل دو کشور میتواند زمینههای همکاری زیادی را برای طرفین فراهم کند.
با روی کار آمدن دولت سیزدهم، راهبرد سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران از اتکای صرف به غرب به گسترش تعاملات دوجانبه با کشورها تغییر کرده است. در نتیجه در فضای تعاملات جدید به نظر میرسد راهکار صحیح پیشروی دولت هند نه در طرح ادعاهای نادرست علیه ایران بلکه در توسعه همکاریهای دوجانبه اقتصادی از جمله همکاری در توسعه میدان گازی فرزاد B تعریف شود.
در نگاه دولت سیزدهم هند میتواند به عنوان یک شریک راهبردی و بلندمدت ایران نقش ایفا کرده تا یک بازی برد-برد برای پیگیری و تحقق منافع مشترک بین دو کشور شکل بگیرد و ظرفیتهای همکاریهای دو یا چندجانبه گستردهای در بخش نفت، گاز، پالایشگاه و پتروشیمی برای دو کشور احیا شود.
در این راستا نخستین گام هند برای آغاز همکاریها با ایران میتواند خرید نفت از ایران و بازگشت به طرح توسعه میدان گازی فرزاد B باشد. احیای طرح پیشنهادی هند در سال 2016 برای سرمایهگذاری 20 میلیاردی در بخشهای بالادستی و پاییندستی انرژی و طرحهای تولید LNG در سواحل دریای عمان، امکانسنجی احداث خط لوله صادرات گاز به هند از زیر دریا را میتوان بخشهایی از نقشه راه همکاریهای بلندمدت ایران و هند دانست که البته تحقق آن نیازمند عزم دولت هند برای اتمام رویکرد ایرانستیزی دوران ترامپ دارد.
[snews] => [bimg] => 1555161_476.png [tmpl] => [sdate] => 14000901113914 [pdate] => 14000901113512 [udate] => 14000901114654 [sendby] => a.rezapoor [publishby] => a.rezapoor [updateby] => m.hasannia [service_id] => 7 [cat_id] => 29 [sec_id] => 128 [status] => P [lang] => FA [hint] => [author] => [author_id] => 0 [source] => 3 [most_view] => 1 [comments_view_status] => 1 [comments_form_status] => 1 [conf] => [news_type] => 1 ) [extra_content] => Array ( [cid] => 978755 [ostan] => 0 [typist] => [country] => [promise_date] => 0 [access_level] => 0 [promise_date_type] => [meta_keywords] => [slugs] => ) [related_content] => Array ( [0] => Array ( [id] => 985094 [title] => پارسانیا: قوه قضائیه پیگیر عاملان اجرای ۲۰۳۰ باشد. [pdate] => 14000930185815 [service_id] => 3 ) ) [related_content_v2] => Array ( [1] => Array ( [0] => Array ( [id] => 985094 [title] => پارسانیا: قوه قضائیه پیگیر عاملان اجرای ۲۰۳۰ باشد. [pdate] => 14000930185815 [service_id] => 3 [rutitr] => [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 [lead_img] => /files/fa/news/1400/9/30/1582270_890.jpg ) ) ) [media] => Array ( ) [view_images] => Array ( [bimg] => /files/fa/news/1400/9/1/1555161_476.png ) [news_field] => Array ( [0] => Array ( [filed_id] => 1 [filed_name] => نوع خبر [filed_type] => C [filed_value] => ) ) [smarty_keys] => Array ( ) [live_blog] => Array ( ) [tags] => Array ( [0] => Array ( [tag] => اقتصادی [id] => 2957188 [tag_id] => 92 ) [1] => Array ( [tag] => ایران [id] => 2957190 [tag_id] => 151 ) [2] => Array ( [tag] => هند [id] => 2957192 [tag_id] => 62 ) [3] => Array ( [tag] => میدان گازی فرزاد B [id] => 2957194 [tag_id] => 284253 ) [4] => Array ( [tag] => چین [id] => 2957196 [tag_id] => 60 ) [5] => Array ( [tag] => روسیه [id] => 2957198 [tag_id] => 6 ) ) [image_tag] => Array ( ) [documents] => [comments] => Array ( ) [comments_stats] => Array ( ) [sepehr_keys] => Array ( ) ) 1به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز مجلس و در دفاع از برنامهها و سوابق خود برای تصدی مسؤولیت وزارت اظهار داشت: امیدوارم همراهی صدیق برای جامعه فرهنگیان باشیم و خودم را متعهد به اجرای مرامنامه دولت سیزدهم میدانم.
وی ادامه داد:در گام دوم انقلاب اسلامی آنچه جهش به سمت تمدن نوین اسلامی را امکانپذیر میکند آموزش و پرورش است.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با تأکید بر نقش محوری سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش گفت: نیازمند آن هستیم که اهداف متعالی سند تحول بنیادین را از عرش به فرش بیاوریم و تجلی عینی آنها را به معلمان و دانشآموزان نشان بدهیم.
نوری تأکید کرد: تا زمانی که نتوانیم الگوی انسان متعالی در مکتب امام خمینی (ره) را پیش چشم معلمان و دانشآموزان قرار دهیم، هر برنامهای ناقص میماند.
وی با بیان اینکه شهید سلیمانی تجلی همزمان ایمان مخلصانه، اخلاق اسلامی، عقلانیت و مسئولیت پذیری است و آموزش و پرورش ما می تواند و باید دانش آموزانی با این شاخصه ها در همه عرصهها تربیت کند، گفت: شهدای علمی ما تربیت یافته همین مدرسه تربیتی سلیمانی هستند؛ اگر توانستیم دانش آموز موحدی تربیت کنیم هدف اصیل انقلاب اسلامی محقق شده است، اگر توانستیم دانش آموزی ولایی تربیت کنیم به آموزش و پرورش تراز انقلاب اسلامی نزدیک شده ایم.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تأکید کرد: تحقق چنین آموزش و پرورشی دور از دسترس نیست به شرط آنکه همه ما از بن دندان معتقد شویم که مدرسه ما میتواند مدرسه تربیتی شهید سلیمانی باشد که البته باید شرایط آن را فراهم کنیم.
نوری با بیان اینکه متاسفانه تاکنون آموزش و پرورش را به یک مسئله درون سازمانی تقلیل داده ایم، خاطرنشان کرد: باید تربیت را به مثابه یک دغدغه ملی نگاه کنیم، در این نگاه تمام دستگاهها متولی تربیت انسان هستند و وزارت آموزش و پرورش را باید در قله کشور قرار دهیم، کشورهای پیشرفته دنیا سرمایه گذاری در آموزش و پرورش را در اولویت خود قرار داده اند.
وی تأکید کرد: اگر به پیشرفت کشور اهمیت می دهیم باید بدانیم که سرمایه پیشرفت این کشور در آموزش و پرورش فراهم می شود؛ این توسعه است که باید در خدمت تربیت انسان قرار گیرد.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: زمانی می توانیم آموزش و پرورش را به مدرسه تربیتی سلیمانی تبدیل کنیم که از تفرقه و تشتط بپرهیزیم؛ دولت و مجلس باید برای پشتیبانی مالی از آموزش و پرورش تدبیر کنند. امروز برای تحول در نظام آموزشی و بازسازی منزلت معلم بیش از همه چیز نیازمند همگرایی دولت و مجلس هستیم.
نوری با بیان اینکه شورای عالی آموزش و پرورش بعنوان نهاد سیاستگذار نیازمند تحول جدی است، عنوان کرد: این شورا باید به صورت مستمر وضعیت تحول در آموزش و پرورش را رصد کند، اما همگان دیدیم که در 10 سال گذشته وظایف محوله به این شورا در راستای اجرای سند تحول بسیار کند و در مواردی با سوءتدبیر همراه بود.
وی تصریح کرد: از اولین اقداماتی که بنده دنبال خواهم کرد، کارآمدی این شورا است؛ این شورا در برابر نفوذ سند 2030 کاملا منفعل عمل کرد، سرکردگان سند آموزشی 2030 در ایران که تعداد بسیار معدودی هستند باید بدانند که جایی در آموزش و پرورش نخواهند داشت.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه جوانگرایی را دنبال خواهیم کرد اما نه به این معنا که رشد افراد آسانسوری و همراه با رانت باشد، گفت: معتقدیم در کنار جوانان باید از ظرفیت مشورتی نیروهای باتجربه بهره ببریم.
نوری با اشاره به وضعیت دانشگاه فرهنگیان، افزود: پیشران تحول و قلب تپنده آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است و این دانشگاه است که با تربیت معلمان و مدیران وظیفه خونرسانی به تمام اجزاء آموزش و پرورش را بر عهده دارد. اگر بنده توفیق خدمت داشته باشم، احیای آموزش و پرورش را با احیا و تقویت دانشگاه فرهنگیان اولویت خود قرار خواهم داد.
وی با بیان اینکه آموزشهای ما همچنان رنگ و بوی سکولاریزم تربیتی میدهد و روح توحید در آن جاری نیست، گفت: هنوز تاریخ را به صورت سلسلهای رویدادها درس میدهیم. ما هنوز کلاس درس را نیز به عنوان تنها وسیله یادگیری و منفک از یادگیریهای زندگی میبینیم که باید این نگرش هم تغییر پیدا کند.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان تأکید بر اهمیت موضوع پرورش، عنوان کرد: معاونت پرورشی در دورهای تعطیل شد و با نظر مقام معظم رهبری بازگشت؛ اما این معاونت دیگر به مدار اصلی خود برنگشت، باید با قدرت امور تربیتی را به کمک صاحب نظران این عرصه به دوران اوج خود برسانیم.
نوری به موضوع عدالت بعنوان فلسفه سیاسی جمهوری اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: فقط ۶۰ درصد از دانشآموزان در سامانه شاد فعال هستند و شماری از دانش آموزان از یادگیری باز ماندهاند که باید این افراد هرچه سریعتر بر مدار آموزش و پرورش بازگردند. فضای مجازی بازوی کمکی مدرسه است نه جایگزین آن که باید به این مهم دقت کرد.
وی در عین حال تأکید کرد که هیچکدام از مدیران آموزش و پرورش نباید مدارس غیر دولتی داشته باشند.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح رتبهبندی معلمان را حتما دنبال خواهم کرد، گفت: ارتقا معیشت معلم کمترین اقدامی است که باید برای تکمیل ان قدم برداشت و معلمان را راضی نگه داشت.
[snews] => [bimg] => 1560267_132.jpg [tmpl] => [sdate] => 14000907095438 [pdate] => 14000907095030 [udate] => 14000907104859 [sendby] => h.najjar [publishby] => h.najjar [updateby] => h.najjar [service_id] => 6 [cat_id] => 15 [sec_id] => 109 [status] => P [lang] => FA [hint] => [author] => [author_id] => 0 [source] => 0 [most_view] => 1 [comments_view_status] => 1 [comments_form_status] => 1 [conf] => [news_type] => 1 ) [extra_content] => [related_content] => Array ( [0] => Array ( [id] => 1091654 [title] => تذکر به امیرعبدالهیان درباره سند ۲۰۳۰ [pdate] => 14020522141036 [service_id] => 6 ) [1] => Array ( [id] => 1019998 [title] => نوری: زمان اجرای رتبهبندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ خواهد بود [pdate] => 14010415121436 [service_id] => 6 ) [2] => Array ( [id] => 1009846 [title] => خط مقدم آموزش و پرورش معلم و مدرسه است/ در جبههها نیز همه امکانات برای خط مقدم بود [pdate] => 14010220180744 [service_id] => 6 ) [3] => Array ( [id] => 985094 [title] => پارسانیا: قوه قضائیه پیگیر عاملان اجرای ۲۰۳۰ باشد. [pdate] => 14000930185815 [service_id] => 3 ) [4] => Array ( [id] => 982304 [title] => آغاز جلسه علنی امروز مجلس/ بررسی تفحص از شستا در دولت سابق [pdate] => 14000917084143 [service_id] => 6 ) [5] => Array ( [id] => 982090 [title] => قالیباف: تحول در حکمرانی در گرو تحول در ICT است/ عقبماندگیهای دولت قبل جبران شود [pdate] => 14000916125012 [service_id] => 6 ) [6] => Array ( [id] => 981994 [title] => جلسه علنی مجلس آغاز شد [pdate] => 14000916085104 [service_id] => 6 ) [7] => Array ( [id] => 979905 [title] => غضنفرآبادی: «نوری» برای اجرای کامل رتبهبندی معلمان برنامه دارد [pdate] => 14000907090631 [service_id] => 6 ) [8] => Array ( [id] => 979902 [title] => نیک بین: وزیر پیشنهادی برنامهاش برای مقابله با مافیای کنکور را اعلام کند [pdate] => 14000907085507 [service_id] => 6 ) [9] => Array ( [id] => 979898 [title] => موافقت کمیسیون آموزش با صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش [pdate] => 14000907084501 [service_id] => 6 ) [10] => Array ( [id] => 979896 [title] => جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش [pdate] => 14000907080955 [service_id] => 6 ) [11] => Array ( [id] => 979874 [title] => اعضای هیئت دولت و شورای عالی قضائی به بهارستان میآیند [pdate] => 14000906204653 [service_id] => 6 ) [12] => Array ( [id] => 978611 [title] => الهیان: وزیر آموزش و پرورش باید دارای نظریه تعلیم و تربیت باشد [pdate] => 14000830145851 [service_id] => 6 ) [13] => Array ( [id] => 977912 [title] => واکنش مدیرکل هیئت رئیسه مجلس پس از معرفی گزینه جدید وزارت آموزش وپرورش: خبری نیست؛ تعامل برقراراست [pdate] => 14000826161149 [service_id] => 6 ) [14] => Array ( [id] => 977646 [title] => لزوم دریافت اذن رهبر انقلاب برای تداوم سرپرستی وزارت آموزش و پرورش بعد از اتمام فرصت ۷ روزه [pdate] => 14000825132110 [service_id] => 6 ) [15] => Array ( [id] => 977534 [title] => مهلت 7 روزه مجلس به دولت برای معرفی گزینه جدید وزارت آموزش و پرورش [pdate] => 14000825131143 [service_id] => 6 ) [16] => Array ( [id] => 977504 [title] => قالیباف: دولت سریعتر وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را معرفی کند [pdate] => 14000825114112 [service_id] => 6 ) ) [related_content_v2] => Array ( [1] => Array ( [0] => Array ( [id] => 1091654 [title] => تذکر به امیرعبدالهیان درباره سند ۲۰۳۰ [pdate] => 14020522141036 [service_id] => 6 [rutitr] => [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 2 [relation_type] => 1 [order] => 1 ) [1] => Array ( [id] => 978611 [title] => الهیان: وزیر آموزش و پرورش باید دارای نظریه تعلیم و تربیت باشد [pdate] => 14000830145851 [service_id] => 6 [rutitr] => [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [2] => Array ( [id] => 1019998 [title] => نوری: زمان اجرای رتبهبندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ خواهد بود [pdate] => 14010415121436 [service_id] => 6 [rutitr] => در حاشیه جلسه هیئت دولت؛ [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [3] => Array ( [id] => 1009846 [title] => خط مقدم آموزش و پرورش معلم و مدرسه است/ در جبههها نیز همه امکانات برای خط مقدم بود [pdate] => 14010220180744 [service_id] => 6 [rutitr] => رئیس مجلس در دیدار جمعی از معلمان و فرهنگیان: [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [4] => Array ( [id] => 985094 [title] => پارسانیا: قوه قضائیه پیگیر عاملان اجرای ۲۰۳۰ باشد. [pdate] => 14000930185815 [service_id] => 3 [rutitr] => [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 [lead_img] => /files/fa/news/1400/9/30/1582270_890.jpg ) [5] => Array ( [id] => 982304 [title] => آغاز جلسه علنی امروز مجلس/ بررسی تفحص از شستا در دولت سابق [pdate] => 14000917084143 [service_id] => 6 [rutitr] => [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [6] => Array ( [id] => 982090 [title] => قالیباف: تحول در حکمرانی در گرو تحول در ICT است/ عقبماندگیهای دولت قبل جبران شود [pdate] => 14000916125012 [service_id] => 6 [rutitr] => [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [7] => Array ( [id] => 981994 [title] => جلسه علنی مجلس آغاز شد [pdate] => 14000916085104 [service_id] => 6 [rutitr] => [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [8] => Array ( [id] => 979896 [title] => جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش [pdate] => 14000907080955 [service_id] => 6 [rutitr] => [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [9] => Array ( [id] => 977504 [title] => قالیباف: دولت سریعتر وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را معرفی کند [pdate] => 14000825114112 [service_id] => 6 [rutitr] => [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [10] => Array ( [id] => 979905 [title] => غضنفرآبادی: «نوری» برای اجرای کامل رتبهبندی معلمان برنامه دارد [pdate] => 14000907090631 [service_id] => 6 [rutitr] => در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛ [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [11] => Array ( [id] => 979902 [title] => نیک بین: وزیر پیشنهادی برنامهاش برای مقابله با مافیای کنکور را اعلام کند [pdate] => 14000907085507 [service_id] => 6 [rutitr] => در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛ [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [12] => Array ( [id] => 977646 [title] => لزوم دریافت اذن رهبر انقلاب برای تداوم سرپرستی وزارت آموزش و پرورش بعد از اتمام فرصت ۷ روزه [pdate] => 14000825132110 [service_id] => 6 [rutitr] => [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [13] => Array ( [id] => 977912 [title] => واکنش مدیرکل هیئت رئیسه مجلس پس از معرفی گزینه جدید وزارت آموزش وپرورش: خبری نیست؛ تعامل برقراراست [pdate] => 14000826161149 [service_id] => 6 [rutitr] => [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [14] => Array ( [id] => 979898 [title] => موافقت کمیسیون آموزش با صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش [pdate] => 14000907084501 [service_id] => 6 [rutitr] => [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [15] => Array ( [id] => 979874 [title] => اعضای هیئت دولت و شورای عالی قضائی به بهارستان میآیند [pdate] => 14000906204653 [service_id] => 6 [rutitr] => سخنگوی هیئترئیسه مجلس: [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) [16] => Array ( [id] => 977534 [title] => مهلت 7 روزه مجلس به دولت برای معرفی گزینه جدید وزارت آموزش و پرورش [pdate] => 14000825131143 [service_id] => 6 [rutitr] => [author] => [author_id] => 0 [news_type] => 1 [relation_type] => 1 [order] => 0 ) ) ) [media] => Array ( ) [view_images] => Array ( [bimg] => /files/fa/news/1400/9/7/1560267_132.jpg ) [news_field] => Array ( [0] => Array ( [filed_id] => 1 [filed_name] => نوع خبر [filed_type] => C [filed_value] => ) ) [smarty_keys] => Array ( ) [live_blog] => Array ( ) [tags] => Array ( [0] => Array ( [tag] => یوسف نوری [id] => 2965057 [tag_id] => 283826 ) [1] => Array ( [tag] => وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش [id] => 2965059 [tag_id] => 188971 ) [2] => Array ( [tag] => وزارت آموزش و پرورش [id] => 2965061 [tag_id] => 4870 ) [3] => Array ( [tag] => جلسه علنی مجلس [id] => 2965063 [tag_id] => 31299 ) ) [image_tag] => Array ( ) [documents] => [comments] => Array ( ) [comments_stats] => Array ( ) [sepehr_keys] => Array ( ) ) 1