وزیرامور خارجه ایران تاکید کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همانطور که در دفاع میهنی ۱۲ روزه نشان دادند، با تمام توان آماده مقابله با هر حرکت ماجراجویانهای از سوی رژیم صهیونیستی و حامیان آن هستند.
وزرای امور خارجه ایران و ونزوئلا در تماس تلفنی خود به بررسی روابط دوجانبه و تحولات اخیر پس از توقف تجاوز نظامی اسرائیل و آمریکا به ایران پرداختند و بر محکومیت این تجاوزات تأکید کردند.
معاون وزیر امور خارجه در گفتگوی ویژه خبری تأکید کرد که رژیم صهیونیستی به راحتی اقدامی نخواهد کرد و افزود که ترامپ بیشتر به دنبال سرمایهگذاری اقتصادی در منطقه است تا ادامه جنگ طولانی.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه صنعت غنیسازی ما یک صنعت بومی است و از خارج وارد نشده که بشود با بمباران از بین برد، گفت: حمله اسرائیل به تاسیسات هستهای ایران نشان از خیانت آمریکا به دیپلماسی دارد.
سفیر ایران در موریتانی در دیدار با وزیر خارجه این کشور ضمن تقدیم پیام کتبی وزیر امور خارجه ایران به وی، درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقهای، گفتوگو کرد.
کد خبر: ۱۲۸۰۶۷۱ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۴/۱۱
نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور خطاب به عراقچی
رفتارهای غیرقابلقبول اخیر مقامات آمریکایی، از جمله یاوهگوییهای ترامپ قمارباز مبنی بر امتناع از گفتگو با ایران، نهتنها برای ما تعیینکننده نیست، بلکه نمایانگر همان رویکرد یکجانبهگرایی است که همواره شاهد آن بودهایم. مطمئن باشید ملت ایران خواهان رفع تحریمهای ظالمانه است، اما نه به بهای از دست دادن دستاوردهایی که با خون شهیدان به دست آمده است.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفتوگو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به تداوم رویکرد مخرب چند کشور اروپایی و پیچیدهتر شدن شرایط موجود و دشوارتر کردن مسیر دیپلماسی هشدار داد.
سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، و گراپتر یتیس، وزیر امور خارجه یونان، در گفتگویی تلفنی آخرین تحولات منطقهای پس از توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی به ایران را بررسی کردند.