وزیر امور خارجه عراق در نشست خبری مشترک با عراقچی با اشاره به آثار زیانبار جنگ علیه ایران گفت: جنگ ایران باید پایان یابد، چرا که به ویرانی منطقه منجر میشود نه یک کشور خاص.
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه مسئولیت اتخاذ و اجرای ترتیبات تنگه هرمز با ایران است، گفت: از همه طرفها میخواهیم در این موضوع دخالت نکنند و به یادداشت تفاهم پایبند باشند.
سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان و هیأت همراه در بدو ورود به بغداد، در محل یادمان فرماندهان شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس حضور پیدا کرد و به مقام این شهدای بزرگوار ادای احترام کرد.
وزیر امور خارجه با بیان اینکه مهمترین موضوع تفاهمنامه ایران و آمریکا، اعلام خاتمه فوری و دائمی جنگ در همه جبههها از جمله در لبنان است، گفت: حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و ادامه اشغال، نقض یادداشت تفاهم محسوب میشود.
وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: آنچه در روزهای جنگ در خیابانها، اجتماعات مردمی و صحنههای حمایت عمومی از کشور شکل گرفت، پیام روشنی به جهان مخابره کرد؛ پیامی مبنی بر اینکه ملت ایران در برابر فشار و تهدید، متحدتر و مقاومتر از گذشته خواهد ایستاد.