به گزارش گروه استانهای خبرگزاری دانشجو،حامد قادرزاده در نشست با خبرنگاران رسانههای گروهی استان کردستان، با بیان اینکه پارک علم و فناوری از عامل های پیشرفته است که امروز در دنیا به عنوان مکمل آموزشی شناخته شده است، اظهار کرد: هر فرآیند دریافتی نیازمند سیستم هاضمه است و پارک علم و فناوری نیز مرکز هاضمه علم است.
وی با اشاره به اینکه همانطور که اصل رسانه سر ریز کردن مولفه های مثبت جامعه است ادامه داد: پارک علم و فناوری نیز دانش آموخته مطلوب را به جامعه معرفی می کند و مرکز سرریز خلق ایده و تولید جدید است.
رییس پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه اگر چه دانشگاه مرکز دانش است، اما بیش از ۸۰ درصد آموزش های انسان از آموزش های غیر رسمی به دست می آید و هر روز سهم آموزش های غیر رسمی افزایش می یابد، افزود: سهم عوامل مختلف در جامعه بر اساس تولید ارزش افزوده و نه بر اساس حجم، سنجیده می شود، بر همین اساس اگر تنوع رسانه ای در جامعه مفید است، اما در حدی بیشتر نمی توان تعدد رسانه ها را افزایش داد.
رییس پارک علم و فناوری استان کردستان، با بیان اینکه استمرار حرکت علم در جامعه بر اساس فناوری و دانش بنیان بودن است، عنوان کرد: سهم افراد در جامعه بر اساس تولیدی است که میتواند جامعه را تکان دهد و به پیش ببرد.
قادرزاده، با بیان اینکه همگرایی بین شهر و روستا، به توزیع عادلانه درآمد بستگی دارد و با کاهش فاصله دانشی امکان پذیر است افزود: توزیع عادلانه جمعیت در کره خاکی فقط با توزیع عادلانه درآمد امکان پذیر است و تا زمانی که توزیع عادلانه دانش تحقق نیابد، این امر امکان پذیر نیست.
رییس پارک علم و فناوری استان کردستان، با تاکید براینکه، پارک علم و فناوری باید در روستاها به پیش برود عنوان کرد: کار رسانه نهادینه کردن دانش برای ایجاد آگاهی است،و باید بتواند همگرایی بین شهر و روستا را کاهش دهد و در کنار پارک علم و فناوری به تولید دانش در مناطق دور دست تلاش کند.
به گفته وی، تزریق دانش به مناطق دوردست و روستاها ضروری تر از جاده است و بر همین اساس، تولید دانش باید در اولویت قرار گیرد و رسانه ها در این زمینه می توانند به پارک علم و فناوری استان در جهت توسعه و تولید دانش کمک کنند.
قادرزاده، عنوان کرد: برای دستیابی به توسعه پایدار باید تولید محتوای رسانه ها عادلانه و صحیح باشد، رسانه ها با شناسایی عوامل موثر و دانش آموختگان می توانند به پارک علم و فناوری در جهت رسیدن به چشم انداز ها و اهداف درست تولید علم کمک کند.
وی با اشاره به اینکه، مرکز رشد در همه شهرها و روستاهای استان باید توسعه یابد و برای تحقق این مهم زمین لازم است، یادآور شد: با پرورش علم دانش آموختگان می توان به توسعه پایدار در همه نقاط استان دست یافت.