نظرسنجی؛ آیا وزیر بهداشت باید پزشک باشد یا نباشد؟ چرا؟
تکرار/ روی موج مخاطبین - 11
طی بررسی‌های انجام شده وزیر بهداشت کشورهای توسعه‌یافته پزشک نیست و در کشورهای کمتر توسعه‌یافته پزشک است؛ شما در این مورد نظر دهید.
تعداد نظرات: ۲۰
مرادي
-
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
سلام به نظر من بيشتر جنبه مردمي وزارت بهداشت مهم است تا جنبه تخصصي و بنابراين اگر پزشک نباشد شايد با ديد بهتري بتواند مشکلات نظام سلامت را رفع کند
بدون نام
-
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
پ نه پ! مهندس عمران بايد باشه!!
رحيل
-
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
خب با توجه به توضيحات شما آره پزشک نباشه بهتره. فقط خداکنه جنبه هاي ريز و ضروري درماني رو از قلم نندازن
محمد
-
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
چرا نباشد؟
توشه
-
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
هرچي ميخادباشه، باشه فقط مردمي باشه ودلسوز نه از اون مرفهان بي درد. نه مثل بعضي از پزشکايي که فقط به فکر جيب خودشونن نه بيچارگي مردم.
علي
-
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
بهتره پزشک نباشه من کارمندسيستم بهداشتي هستم 13سال سابقه کاردارم تاالان بادست کم 25تاپزشک به عنوان مديرزيردستشان کارکردم خيلي ضعيف عمل مي کردند
بدون نام
-
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
الان خدايي چين کشور کمتر توسعه يافته اس؟
يه دانشجو
-
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
سلام
متاسفانه اکثرا ديد مردم اينه که يه پزشک خوب مي تونه يه وزير خوب هم باشه ولي خوشحالم که شما به اين موضوع پرداختيد و داريد نشون ميديد که اکثر کشورها فهميدند که موضوعات کلان نظام سلامت ربطي به تخصص هاي باليني نداره.
يه دانشجو
-
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
البته اشکالي نداره که وزير پزشک باشه ولي چيزي که مهمه اينه که سابقه اجرايي قوي تو اين زمينه داشته باشه و سياستگذاري و اقتصاد سلامت رو به خوبي بلد باشه و يه مدير خوب باشه و يه نکته ي خيلي مهم هم اينکه شناخت درستي از مشکلات موجود و راه حل هاي اصلي داشته باشه.
حامد
-
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۰
وزير نبايد پزشک باشه چون اولا پزشکان از مديريت سر رشته ندارن دوما چون خودشون ذي نفع هستن نميتونن موفق باشن تو بيشتر کشورا هم وزرا پزشک نيستن
بدون نام
-
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
آنچه براي وزير بهداشت الزام است درک به موقع اولويتهاي بهداشتي و آموزشي و همچنين اتخاذ تدابير متناسب است.حال اگر وزيري با اين توانايي محيط را هم لمس کرده باشد که بهتر
علي تمدن
-
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
به نظر من وزير بهداشت بايد يک نيروي غير ازبخش درمان باشه چون نيروهاي درمان به نوک پيکان که همان درمان است نگاه ميکنن اما اگه بهداشتي ها باشن راهکارهاي پيشگيري روبهتر ارائه ميدن وکارميکنن وهميشه هم خودتون که ميگوئيدپيشگيري بهتر ازدرمان است وبخش بهداشت ميتونه راهکارهاي پيشگيري رودردستورکارقراربدن تا به راهکارهاي درمان وبحث امروز که همش دررابطه باتحريم دارو وگراني دارو وکمبود دارو وخيابان ناصر خسرواحتياجي نداشته باشيم وباتوجه به اينکه بالاي60درصدبيماريهاازطريق (آب وغذا وهواي )آلوده انتقاب مي يابدبهتر است وزير يکي ازجنس بهداشت محيطيا باشد که با اين موضوع سروکاردارن.
زاهدي
-
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
وزير بهداشت بايد دکتري رشته مديريت خدمات بهداشتي و درماني باشد ، يا کسي باشد که از کارداني بهداشت شروع کرده باشد و به درجه دکتري بهداشت رسيده باشد.
غلام علي
-
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
به نظرمي رسه که گروه هاي تحصيلي مثل بهداشت محيط که حيطه تحصيليشان ازپزشکي بالاترووسيع ترهست اين منصب رابپذيرند
غلام علي
-
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
وزيربهداشت بعدي بايدبه خطاهاي شغلي پزشکان دربيمارستان هارسيدگي کندومعمولا بهتراست که پزشک نباشد
سارا
-
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
پزشک نباشه بهتره

چون ديد درمان محور نداره
حداقل بايد کشورهاي توسعه يافته رو الگو قرار بديم
ارجمندي
-
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
با سلام از آنجا که موضوعات کلان نظام سلامت ربطي به تخصص هاي باليني ندارد ولي شخص وزير مخصوصا وزير بهداشت بايستي مدير و مدبر باشد و زيرا هم مديريت نظام سلامت کشور به دست اوست يعني هم سياستگزاري و اجرا و بخش درماني نيز به عهده او مي باشد و آموزش پزشکان را نيز او با سياستگزاري درست در دانشگاههاي علوم پزشکي به عهده دارد پس بايستي به تمام جوانب آگاه باشد و بخش درماني را در اولويت قرار دهد زيرا رضايت مردم در نهايت از نحوه درست درمان و هزينه ها برآورده مي شود و به نظر من در تمام اين دوران انقلاب اسلامي سرکار خانم دکتر وحيد دستجردي هم مدير و مدبر و پزشک دانايي بود و ايشان صلاحيت وزير بهداشت را دارند و دلسوزانه به امور مردم رسيدگي مي نمود .
اسدي
-
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
وزير بهداشت بايد دکتراي بهداشت محيط يا مديريت خدمات بهداشتي درماني باشد.
پرويز وکيل فرجي
-
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
اصولا مديرمدبر مقتدر غيرپزشک بهتراست .تاکنون که وزارت بهداشت در تملک پزشکان بوده وضعيت دارو،درمان وروابط پزشک وبيمار وزيرميزي .غيره راديديم چه اشکالي دارد يکي دو دوره هم از مديران غيرپزشک درسطح وزارت وپستهاي کليدي معاونتها استفاده شود . واز مديرکل هاي توانمند غيرپزشک وکارشناسان مجرب حتي قراردادي بهره برد .
دکتر عليرضا
-
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
به نظر من وزير بهداشت بايد پزشک باشه. چطوره در بحث وزارت خانه هاي ديگر بايد وزير نخبه انتخاب بشه ولي در اين وزارتخانه که محل پرورش نخبگان جامعه است يکي از خود اين نخبگان زمام امور رو در دست نگيره و اونو به يه فرد غير نخبه و غير متخصص بدن؟ وزارت بهداشت متعلق به پزشکان و نخبگان است. لطفا دوستاني که تو حوزه سلامت نيستن راجع به اين وزارتخونه نظر ندن. متشکرم
ارسال نظرات
captcha