کد خبر:۲۵۶۲۵۶
نوآوری تازه خودروساز داخلی!

405 هم وانت شد + عکس

این محصول، دارای امکانات داخلی مانند ایربگ، کولر و سیستم های جدید مانند ای.‌بی.‌اس. است.

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»، میرجواد سلیمانی قائم مقام محصول و کیفیت ایران خودرو با بیان این مطلب، گفت: این وانت بر روی پلاتفرم 405 و با هدف نوآوری و تامین نیاز بازار طراحی و تولید شده است.  


 
وی برخورداری از موتور او. اچ. وی.جی. 2،استاندارد یورو 4 و نصب مخازن گاز در کف را از جمله ویژگی های این وانت  اعلام کرد و افزود: این ویژگی موجب می شود فضای بزرگ‌تری برای بار اختصاص یابد. 

 
سلیمانی اظهار داشت: دو مخزن 35 لیتری گاز در این خودرو نصب شده که از طریق دریچه ای از کف اتاق بار در دسترس راننده است.  

 
قائم مقام محصول و کیفیت ایران خودرو رفع کاستی‌های وانت باردو را از جمله اولویت های ایران خودرو در عرضه وانت جدید بیان کرد و گفت:‌ این محصول، در بخش کابین بار بزرگ‌تر بوده و دارای امکانات داخلی مانند ایربگ، کولر و سیستم های جدید مانند ای. بی. اس. است. وی ادامه داد: برای تامین استاندارد یورو 4 نیز تغییرات سخت افزاری و نرم افزاری بر روی ای. ام. اس. و کاتالیست خودرو ایجاد شده است.  سلیمانی ؛ طراحی وانت در ایران را کاملا جدید و اختلاف فنی و تکنیکی از لحاظ طراحی محصول بین وانت پی. یو. وان. با وانت باردو را عمده دانست و گفت: این محصول در دو نوع بنزینی و پایه گاز سوز با گنجایش بار 700 و 600 کیلوگرم تولید می شود.

 
 
چرخ های این وانت نیز براساس گنجایش بار طراحی شده و با چرخ سواری متفاوت است. 

 
قائم مقام محصول و کیفیت ایران خودرو اظهار داشت : بیشترین تغییرات این محصول نسبت به خودروی پایه در حوزه قطعات پرسی بدنه است که به صورت کامل با تلاش سازندگان داخلی انجام شده است. 

 
وی افزود: اتاق بار این وانت با پیچ به شاسی وصل شده که با توجه به نیاز مشتری قابل تغییر است.  

 
سلیمانی افزود: قالب‌های بدنه در شرکت‌های قالب‌های صنعتی و قالب‌های پیشرفته ایران خودرو و جیگ‌ها در شرکت تام ایران خودرو طراحی شده و در دست ساخت است که بر اساس برنامه زمان‌بندی تا آبان 70 درصد این پروژه به اتمام خواهد رسید.

 
همچنین برخی از قطعات مانند کف اتاق بار و رکاب نیز در مرحله ریخته‌گری قرار دارد.

 
سلیمانی از تجهیز خط مونتاژ سایت ایران خودرو تبریز برای تولید وانت پی.یو.وان خبر داد و گفت: قطعات اصلی بدنه پس از مونتاژ در خط بدنه شش و رنگ آمیزی در سالن رنگ شماره یک، برای مونتاژ نهایی به ایران خودرو تبریز ارسال خواهد شد.   وی افزود: به منظور کاهش هزینه‌های تولید، ازمجموعه‌های قطعات بدنه تولید شده در سایر خطوط مانند بدنه سازی دو و چهار و همچنین شرکت همگام نیز استفاده خواهد شد.

 
یک نمونه وانت پی یو وان ساخته شده و آزمون های مهندسی بر روی عملکرد سیستم های مختلف آن درحال انجام است.
 

منبع: جهان‌نیوز

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
نظرات شما
بدون نام
-
۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0
0
قلقلي
-
۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲
خدا توبه!!!!!به پيکان و پرايد رحم کن
0
0
قلقلي
-
۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
حلاهي بگيدايرانياخلاق نيستن!!خلاقيت بيشترازاين!!!!!!!!!
0
0
Mr omid
-
۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲
همش ميگن توليد داخلي با قطعات داخلي بعد با کوچکترين نوسان قيمت ارز قيمت توليداتشون 2برابر ميشه!
0
0
پربازدیدترین آخرین اخبار