به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، کارشناس ارشد فناوری آموزشی، تعامل بازی سازان و فعالان عرصه آموزشی کشور را ضروری دانست و گفت: با شکلگیری همکاری نزدیک در عرصه یاد شده میتوان برای تولید بازی رایانهای با رویکرد آموزشی برنامهریزی کرد.
«زین العابدین صفدری» افزود: می توان از بازی رایانه ای به عنوان ابزاری برای آموزش استفاده کرد و این قابلیت در عرصه گیم وجود دارد.
این بازی ساز همچنین به طراحی بازی با توجه به نظریه سرگرمی اشاره کرد و ادامه داد: برای آنکه بازی دارای وجوه آموزشی علاوه بر سرگرمی باشد، می بایست در تولید و گنجاندن فرآیند آموزش در گیم به نگاه معلمان و مدرسان در حوزه آموزش عمومی توجه جدی داشت.
به عقیده صفدری، بازی ها تلفیقی از سرگرمی و آموزش بوده و آرامش و انگیزش دو رکن اصلی در این زمینه به شمار می رود.
کارشناس ارشد حوزه فناوری آموزشی یادآورشد که زمانی از یادگیری موضوعی لذت می بریم که آن را بهتر فرا می گیریم. این بازی ساز تاکید کرد: عنصر بازی رایانه ای و آموزش قابل تلفیق است و باید در گیم از یادگیری و درگیری بهره مند شد تا تولیدات این بخش با قطب آموزش توسعه یابد.
صفدری تاکید کرد که برای شکل گیری چرخه یادشده تعامل طراح بازی و طراح آموزشی ضروری است و این روند به تولید گیم های آموزشی کمک خواهد کرد. وی ادامه داد: اکنون از طریق صنعت گیم در عرصه آموزش عمومی در کشورهای مختلف بهوِیژه جوامع صاحب این صنعت بهره مناسب برده می شود.