به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو»، محمد بیطرف در گفتگو با بخش «کافه خبر» برنامه روز از نو با اشاره به توان بالای تولید بازی های رایانه ای در ایران گفت: در طراحی بازیهای رایانه ای اولویت با جذابیت و بعد آموزش است.
وی با یادآوری قیاس تولید بازی های رایانه ای در ایران با دستیابی به انرژی هسته ای در ایران افزود: در حال حاضر سالانه حدود 50 میلیون نسخه بازی از طریق بازارهای رسمی و غیر رسمی در اختیار مخاطبان ایرانی قرار میگیرد و حدود بیست میلیون نفر در کشور از این محصولات استفاده میکنند که متاسفانه سهم بازی های ایرانی بسیار محدود است.
قائم مقام بنیاد ملی بازی های رایانه ای با تاکید بر استقبال مخاطبان از محصولات بومی گفت: بازیهای مثل گرشاسب و شتاب در شهر استقبال بسیار خوبی داشته و حتی محصولاتی مانند آسمان دژ و عشق و نفرت توانسته اند در جشنواره های بین المللی بازی سازی جوایز خوبی را کسب کنند.
وی افزود: در حال حاضر تیمهای مختلف در حال تولید حدود 100 بازی ایرانی با موضوعات تاریخ معاصر، جنگ تحمیلی و سایر موضوعات هستند که "تسخیر" یکی از این بازیهاست که به موضوع تسخیر لانه جاسوسی اختصاص دارد.