به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، برای استفاده از خدمات اینترنتی به مشترکان تلفن ثات عضویت در سایت شرکت مخابرات استان تهران برای مشترک الزامی است و مشترک پس از ثبت نام در سایت و مراجعه به یکی از مراکز مخابراتی جهت احراز هویت و فعال کردن شناسه کاربری و رمز عبور، وارد سیستم شده و از خدمات ارائه شده بهره مند میشود.
در حال حاضر خدمات ارائه شده به مشترکین تلفن ثابت به شرح زیر است: ارائه ریزمکالمات تلفنهای استان تهران و البرز، برقراری و یا قطع سرویس های ویژه، ارائه خدمات بررسی امکانات تغییر مکان، اعلام تلفن به 118 و یا عدم اعلام آن، بستن صفر دوم و باز کردن آن، کشف مزاحمت تلفنی، تعویض شماره تلفن، اصلاح نشانی محل نصب تلفن، قطع و یا وصل تلفن، ارائه سرویس ADSL، دریافت رمز 1818 و ارسال پیامک، اعلام خرابی تلفن، صدور قبض المثنی دوره، ارائه ریزمکالمات سرویس هوشمند.
پس از ورود اقلام اطلاعاعی درخواستی سایت شرکت مخابرات استان تهران با آدرس www.tct.ir ، مشترک «درج تلفن» را انتخاب کرده و اقدام به ورود اطلاعات تلفنهای خود میکند. پس از ثبت اطلاعات مذکور، کلیه شماره تلفن هایی که مشترک مایل به استفاده از خدمات الکترونیک برای آنهاست را باید وارد کرده و برای هر تلفن مورد درخواست وضعیت تملک را مشخص کند (صاحب تلفن/ استفاده کننده) و در صورتیکه مستاجر است، تاریخ اتمام اجاره نامه را نیز درج کند.
در نهایت با انتخاب گزینه «ارسال» مطابق نمونه فرم های زیر اگر مشترک حقیقی باشد، سیستم شماره «کد ملی» مشترک را به عنوان شناسه کاربری در نظر گرفته و اگر مشترک حقوقی باشد، شناسه کاربری مناسب انتخاب کرده و توسط سیستم فقط یک رمز عبور به مشترک داده می شود.
جهت فعال کردن شناسه کاربری و ورود به سایت خدمات رسانی مشترک باید به یکی از مراکز تلفنی مراجعه کرده و با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، جهت احراز هویت به امور مشترکین یکی از مراکز تلفنی که دسترسی برایشان راحتر است مراجعه کنند تا توسط اپراتور مسول تایید کاربران در امور مشترکین مراکز، احراز هویت گردیده و شناسه کاربری شان فعال گردد.