به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، جدیدا کمپانی گوگل بیش از پیش مشکوک شده است و معلوم نیست که چه نقشههایی برای کاربران خود دارد.
این حرفها به این دلیل است که اخیرا گوگل تغییرات قابل توجهی را در مقررات خدمات خود انجام داده است. در مقررات جدید گوگل تبلیغات را «تایید به اشتراکگذاشته شده» نامیده و قصد دارد با استفاده از آن تبلیغات پنهانی انجام دهد.
در واقع معنی این اقدام یعنی اینکه اگر کاربری در صفحه ای کامنت بگذارد یا صفحه ای را دنبال کند و یا حتی در گوگل پلاس برای چیزی امتیاز بگذارد، گوگل تمام این فعالیتها را زیر نظر دارد و تمامی آنچه را که از محصولات گرفته تا شرکتها و وبسایتهایی که مورد تایید کاربر است را در راستای تبلیغات خود استفاده میکند.
همچنین کمپانی گوگل در این راستا حتی از تصویر و نام کاربر نیز در مورد تبلیغهای مورد تایید استفاده میکند. در واقع گوگل با این کار قصد دارد تا از محتوای اطلاعات کاربری برای تبلیغات ارزانقیمت استفاده کند.
همچنین در راستای این تغییرات کمپانی گوگل به کاربران اجازه میدهد تا کنترل اطلاعاتی که دیگران از او میبینند را در دست داشتهباشد.