مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار گفت: این شرکت اطلاعات مشترکین خود را در اختیار شرکتهای تبلیغاتی قرار نمیدهد و شایعات مطرح شده کذب است.
به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، وحید صدوقی در حاشیه سیزدهمین همایش کشوری امور مشترکین و بازاریابی همراه اول در بندرعباس برگزار شد، با اشاره به مطرح شدن اخباری مبنی بر ارائه اطلاعات مشترکین به شرکتهای تبلیغاتی افزود: این شایعات کذب محض است و پلیس فتا در حال بررسی این موضوع است.
وی با اشاره به اینکه خدمات ارایه شده در هرمزگان از نظر کیفیت نسبت به شرکت رقیب بهتر بوده افزود: خدمات همراه اول در این استان با توجه به موقعیت خاص استان مطلوب است و این شرکت رتبه اول را در کیفیت خدمات دارد.
صدوقی به بحث تعرفههای همراه اول اشاره کرد و با مرور اتفاقاتی که در حوزه تغییر تعرفه این اپراتور رخ داده اظهار کرد: پس از 10 سال قرار بود که ما افزایشی جزیی در زمینههای تعرفههایمان داشته باشیم اما طی سه مرحله ابتدا اعلام شد که از این اقدام خودداری کنید در مرحله بعد موضوع لزوم توقف عملیاتی کردن تعرفههای جدید مطرح شد و در نهایت اینگونه اعلام شد که مصوبهای که در این زمینه صادر شده بود لغو میشود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در عین حال خطاب به خبرنگاران اظهار کرد: در مصاحبه قبلی خود علام کردم که اگر خبرنگاری یک شرکت به ما معرفی کند که طی 10 سال گذشته قیمت خدمات خود را افزایش نداده باشد به وی جایزه خواهیم داد.
صدوقی در بخش دیگری از این نشست در ارتباط موضوع ارائه خدمات نسلهای بالاتر ارتباطی توسط همراه اول مطرح شده بود، اظهار کرد: ما از سال گذشته برای دریافت مجوز ارائه نسلهای بالاتر ارتباطی درخواست مجوز کردیم. طی این مدت هم بالغ بر شش هزار میلیارد تومان برای ارتقاء شبکه خود هزینه کردیم و شبکه خود را توسعه دادیم تا شرایط برای ارائه خدمات نسلهای بالاتر آمادهتر شود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ادامه داد: به این ترتیب از زمانی که به ما مجوز ارائه نسلهای بالاتر داده شود حداقل حدود یکسال زمان میبرد تا ما زیرساختهای لازم برای ارائه این خدمات را آماده کنیم به همین دلیل می توان گفت که این دوره انحصار اپراتور سوم تنها یکسال افزایش پیدا نمیکند و این افزایش به مراتب بیش از این است و درخواست ما این است 60 میلیون مشترک همراه اول از دریافت این خدمات محروم نشوند، چرا که اگر این اتفاق بیفتد دوره انحصار این اپراتور حدود هفت سال طول میکشد.
وی ادامه داد: اما در این میان یکی از مهمترین مواردی که وجود دارد آن است که لازم است ما BTSهای خود را براساس فرکانسهای نسل سه و چهار سفارش دهیم که این موضوع حداقل شش ماه تا یک سال زمان میبرد. از سوی دیگر برخی دستگاهها وابسته به فرکانسها هستند و برای تأمین آنها لازم است فرکانسهای مورد نظر به ما اعلام شود تا ما بتوانیم این تجهیزات را تهیه کنیم.
صدوقی در بخش دیگری از صحبتهای خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرار بر آن بوده که همراه اول برای مدت زمانی که در ارائه سرویس آوای انتظار با قیمت 300 تومانی تاخیر داشته و این سرویس را تا مدتها با قیمت 500 تومان به کاربران خود ارائه کرده، توضیح داد: پرداخت مابه تفاوت آوای انتظار از اول آبان آغاز شده است هرچندطبق پروانه برخی سرویسها، سرویس پایه محسوب نمیشوند و برای آنها نرخ پایه اعلام نمیشود؛ سرویس آوای انتظار هم یکی از این موارد بهشمار میرود، اما با این وجود پس از اینکه رگولاتوری این مطلب را اعلام کرد ما به مشترکانی که این هزینه را پرداخت کرده بودند اطلاع دادیم که مابهالتفاوت دریافت شده از آنها برایشان محاسبه میشود.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نصب آنتنهای BTS مطرح شده بود، توضیح داد: در این زمینه مشکل اصلی ما دغدغههای مردم است چرا که برخی از مردم احساس میکنند که نصب سایت جدید به معنای ایجاد مشکلات در حوزه سلامت آنها است به همین دلیل آنها برای نصب سایت جدید همکاری نمیکنند، در صورتی که ما همواره اعلام کردهایم که مضرات آنتن کامل به مراتب کمتر از پوششدهی ناقص است و حتی ما اینگونه اعلام میکنیم که اگر کاربری در نقطهای از شهر آنتن کامل ندارد سعی کند با خط خود تماس نگیرد، چرا که ضرر آنتندهی ناقص بر روی سلامت به مراتب بیشتر است.
مدیرعامل همراه اول افزود: برابر بررسی فنی از50 میدان درشهر تهران و اندازه گیری چگالی امواج بربدن انسان، خطر تشعشعات امواج رادیو تلویزیون 9 برابر موبایل است.
وی تاکید کرد همراه اول به عنوان شبکه سبز کمترین مضرات را به نسبت سایر امواج بر بدن انسان دارد و فرایندهای این امر در آزمایشگاه های تخصصی به طور مستمر اندازه گیری می شود.
صدوقی همچنین با بیان اینکه شرکت همراه اول نوسازی زیرساخت های فنی خود را در کل کشور اجرایی کرده است، بیان کرد: همراه اول باهدف طراحی و پیکپارچگی سیستم ها به منظور ارائه سرویسهای جدید و خدمات متنوع، با جمع آوری کلیه تاسیسات قدیمی تاکنون مراحل نوسازی تاسیسات فنی خود را در هفت استان براساس استاندارهای روز را به اتمام رسانده است و 15استان دیگر از جمله هرمزگان دربرنامه اجرای این طرح قراردارند.
وی اضافه کرد: هر چند شبکه همراه اول فراگیرترین اپراتور تلفن همراه در کشور است اما همچنان برای ارائه سرویسهای جدید و به روز رسانی خدمات فنی با منع قانونی روبرواست.
این مقام مسئول همچنین تاکید کرد: این شرکت اطلاعات مشترکان خود را در اختیار شرکت های تبلیغاتی قرار نمی دهد و شایعات مطرح شده کذب است.
صدوقی اختلال در سرویس خدمات تلفن همراه در برخی محورها را ناشی از سرقت تاسیسات فنی شرکت اعلا م کرد که منجر به قطع سرویس و بروز مشکلاتی زیادی برای خدمات رسانی می شود.
وی همچنین یادآورشد: طی سه سال از فعالیت همراه اول در بخش خصوص 70هزار میلیارد ریال به خزانه واریز شده است.
صدوقی با اشاره به گسترش خدمات همراه اول نیز گفت: هم اکنون 12هزار دفتر پیشخوان و ICT روستای خدمات آنلاین را به مشترکین ارائه میدهند.
مدیرعامل همراه اول با اشاره به اهداف این همایش بیان کرد: انتقال تجارت، آموزش و یکسان سازی فعالیت ها و استاندارد سازی فرایندهای سرویسها و خدمات از جمله اهداف این همایش است.
وی با بیان اینکه همراه اول 62 میلیون سیمکارت فروخته و تعداد مشترکین ثبت شده 54 میلیون مشترک است، افزود: در بین 983 اپراتور تلفن همراه دنیا رتبه 23 و از نظر تعداد مشترکان دائمی رتبه 17 را داریم.