بازی «مبارزه در خلیج عدن» یکی از آن بازیهای خوبی است که توسط بازیسازان ایرانی و با حمایت ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است و قدرت نیروی دریایی ایران را به رخ میکشد.
گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»؛ بازی «مبارزه در خلیج عدن» یکی از آن بازیهای خوبی است که توسط بازیسازان ایرانی و با حمایت ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است و قدرت نیروی دریایی ایران را به رخ میکشد.
این بازی بسیار قابلیت آن را دارد تا در عرصهی بینالمللی خودی نشان دهد و رتبههای بینالمللی کسب کند. همچنین جذابیت های گرافیکی و اکشن آن باعث میشود کاربر، تا مرحله آخر پای آن میخکوب شود.
این بازی توسط شرکت آمیتیس بازی رایان و به همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است.
داستان بازی
خط داستانی بازی از یک کشتی ربوده شدهی ایرانی آغاز میشود. کاراکتر قهرمان، یکی از کارکنان کشتی است که توانسته از دید دزدان دریایی که کشتی را اشغال کردهاند، پنهان بماند و وظیفهی بازیکن در مرحلهی اول این است که سعی کند به طور مخفیانه وارد اتاق کنترل کشتی شده و پیام درخواست کمک ارسال کند.
پس از ورود به بازی، اولین صحنهای که توجه بازیکن را جلب میکند منوی بازی است و فیلم پس زمینهی منو که با صحنهی بارش باران بر روی عرشهی کشتی و آهنگ پس زمینهی مناسب، بازیکن را وارد فضای دلهره- تحرک میکند. استفاده از فضای دلهره- تحرک شاخصهی بازیهای امروز است که بسیاری از بازیهای موفق از آن سود بردهاند. بازیهایی که بازیکن را در موقعیت خطرناکی قرار میدهند ولی ارادهی مقابله با این خطر را نیز با روشهای مختلف در او بیدار میکنند.
گیم پلی
مبارزه در خلیج عدن دارای یک گیم پلی روان است و به نوعی شما می توانید از آن به عنوان یک بازی شوتر اول شخص لذت کافی را ببرید. البته نکته های ریزی نیز در آن وجود دارد و ممکن است بازیکن های حرفه ای را یاد بازی هایی مانند ندای وظیفه و یا نیروی دلتا بیاندازد. برای مثال طرح نقشه و مسیر یاب بازی به مانند ندای وظیفه 4 می ماند.
در بیشتر پیش نمایش های این بازی شما می توانید اسلحه M16 را مشاهده کنید که به عنوان اسلحه نیروی دریای ما شناخته نمی شود. البته سلاح هایی مانند Ak47 یا ژ3 نیز در بازی دیده می شود و باید این را نیز یاد کنیم که طراحی این سلاح ها به خوبی انجام شده است.
گرافیک و صداگذاری
در بازی مبارزه در خلیج عدن ما با محیط دیگری روبرو هستیم که گرافیک خوبی را نیز دارد. با توجه به پیش نمایش های عرضه شده، این بازی بیشتر در مناطق خشک دنبال می شود و البته مراحلی نیز در آب و در قالب اسکورت های دریایی و قایق های تندرو وجود دارد.
گرافیک بازی در محیط های باز به نظر خوب می آید و به گونه ای باعث دلزدگی شما از بازی نمی شود. همچنین در محیط های بسته نیز می تواند رضایت شما را جلب کند. البته در این بازی نباید انتظاراتی مانند افکت های بسیار عالی و یا قدرت تخریب پذیری بالا داشته باشیم.
صدا گذاری ها نیز در حد قابل قبولی است و می تواند حس یک منطقه جنگی را به شما القا کند و البته جالبترین قسمت بازی مکالماتی است که به زبان فارسی رد و بدل می شود.
بررسی فنی بازی
انجام مراحل بازی کاملا ساده است و بیشتر تکیه آن بر این است که گیمر در طول انجام بازی لذت ببرد و مشکل خاصی در پیشبرد بازی نداشته باشد. تیر اندازی در بازی ساده بوده و به سهولت می توان از سد دشمنان گذشت.
نورپردازی بازی پیشرفته نیست اما زیبا کار شده و محیط های آفتابی بازی از منابع نوری خوبی برخوردارند. تابش نور خورشید بر روی اجسام نیز از نکات خوب این بخش است. برای مثال اگر شما پشت به خورشید بایستید، می توانید برق نور را بر روی قسمت های فلزی اسلحه خود احساس کنید. محیط های تاریک مانند کشتی تجاری نیز به لطف طراحی خوب چراغ ها و همچنین افکت باران زیبا هستند.
کیفیت بافت آب در بازی دو حالت دارد. هنگامی که با قایق در سطح آب هستید آنچنان چنگی به دل نمی زند و تکرار تکسچرها بیش از حد است. اما در ساحل که سطح آب بسیار کم است، جلوه آن زیباتر بوده و بازگشت نور خوبی نیز دارد. قطرات بارانی نیز که بر روی تصویر ریخته می شوند از نکات خوب بخش گرافیکی میباشد.
افکت دود در بازی از کیفیت خوبی برخوردار است اما حرکت آن به هیچ وجه طبیعی نیست و با سرعت زیادی حرکت می کند. افکت آتش نیز سرعتی بیش از حد معمول دارد اما نه به اندازه دود و از این لحاظ خیلی بهتر است. طراحی سلاح های بازی هم در سطح متوسطی قرار دارد.