به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، در راستای یکپارچه سازی و متمرکز سازی مدیریت سرویس خرید و فروش اینترنتی شرکت پست و با هدف تامین نیازهای نرم افزاری در زمینه کنترل عملیات حمل و نقل سرویس خرید و فروش اینترنتی، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با همکاری بخش خصوصی نرم افزار مدیریت الکترونیک حمل کالا(گیت وی) را طراحی، تهیه و راه اندازی نمود.
مهندس میرزایی، مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات شرکت پست با بیان این که سامانه گیت وی در نهم بهمن ماه سال 91، به صورت عملیاتی فعالیت خود را آغاز نمود اظهار داشت: این سامانه امکان ثبت اطلاعات مربوط به تمامی مراحل فرآیندهای عملیاتی و اجرایی ارایه سرویس و انجام محاسبات مالی مرسولات را دارا می باشد و با راه اندازی آن در طول یک سال اخیر بیش از چهار میلیون و 125 هزار مرسوله خرید و فروش اینترنتی به ارزش تقریبی بیش از یک هزار و 500 میلیارد ریال از طریق شرکت های طرف قرارداد در این سامانه ثبت گردیده است.
وی با اشاره به این که در حال حاضر 5648 فروشگاه ارایه دهنده کالا و خدمات اینترنتی، در قالب 31 شرکت خصوصی در این سامانه فعالیت می کنند امکان مدیریت وضعیت حمل کالا در سرویس خرید و فروش اینترنتی، امکان ارایه خدمات پستی به صورت منصفانه به تمامی بازارهای طرف قرارداد و اطلاع سریع بدنه اجرایی شرکت پست از سفارش های ارسال شده را از ویژگی های این سامانه برشمرد.
مدیرکل فناوری اطلاعات پست درخصوص توسعه سامانه گیتوی خاطرنشان کرد: در طول یک سال اخیر تیم گیت وی شرکت پست تلاش های بسیاری را در زمینه بهینهسازی پنل های موجود، تکمیل سطوح دسترسی مورد نیاز و سرویسهای سامانه نموده است و این روند به طور مستمر در برنامه های آتی شرکت پست به منظور افزایش خدمات قابل ارایه از طریق این سامانه ادامه خواهد یافت.
مهندس میرزایی مزایای سرویس گیت وی را بهبود کیفیت ارایه خدمات سرویس خرید و فروش اینترنتی در سطح کشور، نظارت دقیقتر بر عملکرد کیفی و کمی سرویس، کاهش مدت زمان سیر مرسولات در مراحل قبول و توزیع، تسریع در تعیین و ثبت سرنوشت مرسولات توسط واحدهای اجرایی پستی، افزایش میزان بهره وری، کاهش هزینه های سربار برای شرکت ها و فروشگاههای فعال در زمینه خرید و فروش اینترنتی، تسریع در عملیات تسویه حساب های مالی بین شرکت پست، شرکت های طرف قرارداد و فروشگاههای زیرمجموعه بازار الکترونیک شرکت پست عنوان کرد.
وی با بیان رشد 185درصدی ترافیک و درآمد شرکت پست در سرویس خرید و فروش اینترنتی افزود: بدیهی است تحقق این مهم به واسطه حمایت های بی دریغ مدیران ارشد شرکت پست جمهوری اسلامی ایران از آغاز اجرای پروژه تا کنون و همچنین همراهی و همکاری شرکت های طرف قرارداد در تحمل کاستی های سیستم و زحمات همکاران اداره کل پست مستقیم و سرویس های نوین پستی، به عنوان مجری سرویس و تمامی ادارات کل حوزه معاونت فنی، اداره کل امور مالی و همکارانمان در اداره کل پست استان تهران و تلاش های کاربران دلسوز واحدهای خرید و فروش اینترنتی در اداره کل پست استان ها در سراسر کشور که همگی در زمینه ارتقای کیفیت عملکرد سامانه دلسوزانه مشارکت کردند میسر گردیده است.
مهندس میرزایی در خاتمه با اشاره به این که در سیستم ها و سرویس های الکترونیکی نقطه پایانی در زمینه بهینه سازی آن نمی توان متصور شد و همواره بر اساس فناوری های نوین و نیازهای رو به تحول بازار در حال توسعه خواهند بود اظهار امیدواری کرد: با فراهم نمودن الزامات مورد نیاز این سامانه روز به روز بر رونق آن افزوده و ترافیک چشمگیری تزریق شبکه گردد.