کد خبر:۲۹۱۱۰۵

آمار تعداد همکاری غول‌های اینترنتی برای افشای اطلاعات کاربران

شرکت‌های بزرگ اینترنتی، آمار درخواست‌های آژانس امنیت ملی آمریکا برای دسترسی به اطلاعات کاربران را منتشر کردند.

به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، شرکت‌های بزرگ اینترنتی، آمار درخواست‌های آژانس امنیت ملی آمریکا برای دسترسی به اطلاعات کاربران را منتشر کردند. یاهو با 30 هزار مورد همکاری، بیشترین اطلاعات را به آژانس امنیت ملی آمریکا ارائه داده است.

 

شرکت‌های بزرگ اینترنتی آمریکا روز دوشنبه 3 فوریه 2014 برای اولین بار آماری را منتشر کردند که میزان درخواست‌های سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا را برای به دست آوردن اطلاعات کاربران اینترنت نشان می‌دهد.

 

یک هفته پس از این که دولت آمریکا و شرکت‌های اینترنتی به توافق رسیدند، شرکت‌های گوگل، مایکروسافت، یاهو و فیس‌بوک آمار مربوط به 6 ماه اول سال 2013 را منتشر کردند. «یاهو» با ثبت 30 هزار مورد درخواست از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا بیش از بقیه شرکت‌ها اطلاعات کاربران را فاش کرده است.

 

به گفته شرکت یاهو در نیمه اول سال 2013 از طریق دادگاه و بر اساس قانون کنترل سازمان‌های اطلاعات خارجیبین 30 تا 31 هزار درخواست برای به دست آوردن اطلاعات کاربران به این شرکت فرستاده شده است. یاهو تاکید می‌کند که این عدد فقط یک صدم درصد کل کاربران این شرکت در جهان است.

 

گوگل در نیمه اول سال 2013 با 9 تا ده هزار درخواست و مایکروسافت با 15 تا 16 هزار درخواست سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا روبرو بوده‌اند. آمار فیس‌بوک انتقال اطلاعات 5 تا 6 هزار کاربر را در 6 ماه اول سال 2013 نشان می‌دهد.

 

رسوایی‌سازمان‌های اطلاعاتی در سال گذشته و افشای اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا از سوی ادوارد اسنودن گستردگی فعالیت این سازمان در شنود و جمع‌آوری اطلاعات تماس‌های تلفنی و اینترنتی شهروندان در داخل و خارج از آمریکا را نشان ‌داد.

 

ادوارد اسنودن در افشای ابعاد فعالیت اطلاعاتی سازمان امنیت ملی نقش مهمی داشت. هفته گذشته دولت آمریکا با انتشار این آمار موافقت کرد. البته انتشارعدد دقیق در‌خواست‌ها ممنوع است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار