کد خبر:۲۹۶۹۷۰
برای مقابله با شنود اطلاعات

تمام داده‌ها در اینترنت رمز‌گذاری خواهد شد

رئیس شرکت گوگل، در واکنش به فاش شدن فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا توسط ادوارد اسنودن گفت: برای مقابله با شنودهای دولت همه چیز باید رمزگذاری شود.

به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، اریک اشمیت، رئیس شرکت گوگل، در واکنش به فاش شدن فعالیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا توسط ادوارد اسنودن گفت: برای مقابله با شنودهای دولت همه چیز باید رمزگذاری شود.

 

به نظر می‌رسد شرکت‌هایی که خدماتشان را از طریق اینترنت ارائه می‌کنند، به توصیه آقای اشمیت گوش فرا داده‌اند. برای مثال، شرکت مایکروسافت می‌گوید که تا پایان سال میلادی جاری برای برخی از بهترین سیستم رمزگذاری موجود استفاده خواهد کرد.

 

شرکت یاهو هم اعلام کرده که قصد دارد تا پایان سه ماهه اول سال 2014 همه داده‌های مربوط به مشتریانش از جمله ایمیل‌ها را رمزگذاری کند.

 

شمار زیادی از شرکت‌ها همین حالا هم برای حفاظت از داده‌هایی که در سیستم‌هایشان ذخیره می‌کنند، از رمزگذاری استفاده می‌کنند. این شامل داده‌های «در حال استراحت» و همچنین «ارسالی» می‌شود.

 

داده‌های «ارسالی» آنهایی هستند که از طریق شبکه‌ها برای مشتریان و دیگر مراکز داده‌ها ارسال می‌شوند، و یا برای فرآوری یا ذخیره شدن به کلاود فرستاده می‌شوند.

 

یکی از تحلیل‌گران شرکت گارتنر، معتقد است که به احتمال زیاد در سال 2014 نحوه استفاده بسیاری از این شرکت‌ها از رمزگذاری عوض خواهد شد.

 

وی معتقد است: به‌لطف افشاگری‌های اسنودن، شرکت‌ها قطعا مجبور خواهند شد رمزگذاری را بیشتر جدی بگیرند. در حال حاضر خیلی از شرکت‌ها به‌خاطر پیروی از مقررات و نه به‌دلایل امنیتی، از رمزگذاری استفاده می‌کنند.

 

آنها از این روش برای حفاظت از داده‌هایشان استفاده نمی‌کنند، بلکه آن را آسان‌ترین راه برای رعایت مقررات می‌دانند.

 

شرکت‌ها باید در موقع انجام رمزگذاری در نظر داشته باشند که نکته مهم در رمز گذاری، میزان پیچیدگی آن است. استفاده از یک کلید رمزگذاری طولانی‌تر کار هکرها یا دولت‌ها را برای شکستن رمز دشوارتر می‌کند، و مستلزم داشتن کامپیوترهای قوی‌تر است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار