به گزارش خبرنگار علمی «خبرگزاری دانشجو»، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اجتماعی خود در شبکه های اجتماعی کلوب و تبیان به ارائه گزارش کاری خود در هفته اخیر پرداخت.
وزیر ارتباطات گفت: در جلسه ای که با مسئولان ارشد شرکت پست داشتم، خوشبختانه نتایج خوبی حاصل شد.
وی افزود: قرار شد شرکت پست با بازنگری در ساختار سازمانی موجود، ساختار جدید خود را براساس نیازمندیهای روزمره مردم در زمینه های مختلف و با رویکرد مبتنی بر مشتری مداری که بیانگر وظایف و جایگاه واقعی شبکه پستی کشور در جامعه است را طراحی کند.
واعظی گفت: پست باید با شناخت نیازها و انتظارات رو به افزایش مردم نسبت به طراحی سرویسهای نوین اقدام کند که این امر باید با مطالعه مطالبات مردم و با توجه ویژه به بحث آموزش کارکنان و ارتقای سطح کیفی خدمات پستی و با هدف ایجاد رضایتمندی حداکثری مردم صورت پذیرد.
واعظی ادامه داد: در همین راستا سامانه مدیریت پاسخگویی به شکایات و درخواست ها طراحی و راه اندازی شده و مردم پس از اعلام شکایت و یا هرگونه درخواست پاسخ خود را در حداقل زمان دریافت نمایند که به زودی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.
وزیر ارتباطات ادامه داد: با عنایت به رشد و توسعه روزافزون ضریب نفوذ اینترنت در سطح جهان می توان گفت نقش پست بسیار برجسته تر از گذشته می شود.
وی افزود: برای مثال، در سرویس خرید از طریق بازار الکترونیک شرکت پست، مردم با مراجعه به سایت فروشگاه مجازی این شرکت می توانند کالای مورد نیاز خود را سفارش و در نشانی خود را تحویل گیرند. از این قبیل خدمات که تلفیق استفاده از اینترنت برای خدمات پستی و برای صرفه جویی در وقت مردم، صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش ترافیک و کاهش آلودگی محیط زیست است، بسیار زیاد می توان طراحی و مردم ارایه نمود.
واعظی در پایان گفت: شرکت پست باید با سازماندهی و برنامه ریزی منسجم، جایگاه واقعی خود به عنوان پیشخوان دولت الکترونیک را به دست آورده و با تحقق آن ضمن ایجاد رفاه و تسهیلات برای مردم عزیزمان باعث مراجعه بیش از پیش مردم به شرکت پست شود.