به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، این بازی برای گروه سنی بالای 12سال طراحی شده و در قالب دو نوع اکشن و مخفی کاری به سبک FPS یا (تیراندازی اول شخص) و با موضوع سلحشوری و استکبار ستیزی مردم جنوب و مبارزه اهالی تنگستان با مهاجمان انگلیسی ساخته شده است.
در این بازی از هوش مصنوعی و سیستم موشن کپچر (Motion Capture) استفاده شده است. همچنین صداگذاری این بازی را دوبلورهای مطرح کشور به سرپرستی هومن خیاط انجام شده است و موسیقی آن تلفیقی از موسیقی مدرن و محلی بوشهر است.
بازی رایانهای فریاد آزادی به نویسندگی احسان ابراهیم زاده، حمید برغانی کارگردان هنری و سام افشار مدیر فنی تولید در شرکت پردازش افزارپژواک ساخته شده است.
فضای بازی در قالب 10 مرحله طراحی شده و نکته قابل توجه در بازی فریاد آزادی بحث تاریخی و استفاده از تصاویر در مناطق مختلف جنوب مانند روستاها، نخلستانهای بوشهر و سبک معماری جنوب ایران است.
داستان و شخصیت بازی فریاد آزادی بر گرفته از کتابهای تاریخی موجود در دوره زمانی 1290 شمسی بوده و همچنین مجموعه تلویزیونی دلیران تنگستان در داستان پردازی بازی کمک خوبی برای طراحان بازی بود.
بازی رایانهای فریاد آزدای روایتگر تاریخ معاصر ایران و شرح رشادتهای مردم جنوب کشور در مبارزه با استعمار انگلیس است.
محور داستانی بازی فریاد آزادی به «رییسعلی دلواری» رهبر قیام مبارزان تنگستانی علیه نیروهای اشغالگر و متجاوز انگلیسی در اواخر قرن گذشته اختصاص دارد، نظامیان انگلیسی در 17 مرداد 1294 شمسی و پیش از جنگ جهانی اول بوشهر را اشغال کردند و پس از آن با چندین ناو جنگی و صدها سرباز هندی و انگلیسی به منطقه تنگستان یورش بردند، مردم مبارز جنوب ایران طی دو قرن اخیر بارها با استعمارگران درگیر شدهاند، اما قیام «رییسعلی دلواری» در خلال جنگ جهانی اول نقطه عطفی در مبارزات مردم جنوب به شمار میرود.
شخصیت رییسعلی در بازی رایانهای فریاد آزادی به عنوان فرمانده بازی است و بازیکن به دلیل شخصیت مهم تاریخی که رییسعلی دارد نمیتواند با او وارد بازی شود و تنها با خالو و خسرو که از یاران او هستند در مراحل مختلف بسته به داستان، بازی میکنند. شخصیت خالو فردی میان سال و با تجربه بوده و خسرو جوانی 25ساله است که شخصیت پردازی آن بر گرفته از ذهنیت بازی ساز است.