به گزارش گروه علمی "خبرگزاری دانشجو"، پیشنویس سند چشمانداز صنعت بازیهای رایانهای در افق ۱۴۰۴ که با همکاری شورای عالی اطلاعرسانی و بنیاد ملی بازیهای رایانهای تدوین شده است،در حالی به شورای عالی فضای مجازی فرستاده شده است که مستند حاضر چکیدهای از تحقیقاتی است که در طول بیش از دو سال و با استفاده از طیفهای وسیعی از متخصصان صنعت بازی، توسط بنیاد ملی بازیهای رایانهای انجام شده است و با بررسی فرصتها و تهدیدهای موجود و نیز نقاط قوت و ضعف کشور، چندین راهبرد مختلف ارائهشده و در انتها نیز اقدامات عملی و اجرایی برای رسیدن به اهداف راهبردهای مختلف بیان شده است.
این سند که در قالب پیشنویس در حال بررسی در شورای عالی فضای مجازی است، با توجه به فرابخشی بودن سازمانها و دستگاههای مرتبط در حوزه بازیهای رایانهای، پس از تأیید نهایی ابلاغ خواهد شد.
مأموریت، تعیین عوامل مؤثر بر مأموریت، تشریح عوامل مؤثر بر مأموریت، چشمانداز، نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدها، مهمترین چالشهای پیش رو و راهکارها، راهبردهای توسعه، راهبردهای استراتژی در برابر نقاط قوت داخلی و تهدیدات بیرونی و اقدامات در صنعت بازیهای رایانهای کشور از جمله بخشهای این سند است.
بهروز مینایی رئیس هیات مدیره بنیاد ملی بازیهای رایانهای در دیباچه این سند اشاره کرده است که با رشد صنعت بازیهای رایانهای بیش از 50 عنوان شغلی جدید در کشور ایجاد شده که این موضوع منتهی به اشتغال بسیاری از دانشآموختگان رشتههای مهندسی، هنر و ادبیات نمایشی در صنعت بازیسازی شده است.
در صورتیکه این چشمانداز به عنوان هدفی جدی و واقعی در نظر گرفته شده و منابع و امکانات لازم برای انجام راهبردهای معرفیشده فراهم شود، میتوان امید داشت که در افق سال 1404، ایران بتواند از جایگاه قابل قبولی در بین کشورهای پیشرو در صنعت بازیسازی برخوردار باشد؛ این در حالی است که عدم توجه کافی به این حوزه و کوچک و بیاهمیت شمردن آن میتواند باعث نابودی این نهال ارزشمند شده و کشور را از دست پیدا کردن به چنین فناوری باارزشی محروم کند.