به گزارش گروه علمی "خبرگزاری دانشجو"، عبدالمجید امامی، معاون تجاری شركت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر شركت مخابرات ایران در شهرها و استانهای مختلف كشور بیش از 30 میلیون مشترك تلفن ثابت و دیتا دارد كه برای خدمت رسانی مناسب به این مشتركان لازم است بتوانیم از تمام پتانسیلهایی كه برای فروش بهتر و راحت تر وجود دارد استفاده كنیم.
وی افزود: در این راستا معاونت تجاری مخابرات ایران برنامه ریزیهای مختلفی صورت داده و طرحهای متعددی را اجرایی كرده است. به عنوان مثال برای سهولت در دسترسی مردم به خدمات مخابراتی 600 فروشگاه برند در نظر گرفتهایم كه با مراجعه به آنها مشتركان میتوانند به طور همزمان به گروه های مختلف خدماتی شركت مخابرات مانند تلفن ثابت و سرویسهای ارزش افزوده آن،خدمات اینترنت پرسرعت (ADSL) و تمام خدمات مربوط به سیم كارتهای همراه اول دسترسی پیدا كنند. این فروشگاه ها در نقاط پرتردد شهر طراحی شده و جانمایی آنها به گونهای است كه بهراحتی در معرض دید مشتركان قرار میگیرند.
راه اندازی نمایندگی های فروش در سراسر كشور
معاون تجاری مخابرات به ایجاد نمایندگیهای فروش مختلف اشاره كرد و گفت: با توجه به تنوع خدمات مخابراتی به منظور تسهیل روند ارائه این خدمات نسبت به ایجاد نمایندگیهای فروش مختلف در استانهای كشور برنامهریزیهایی صورت گرفته و امور مربوط به پیاده سازی این طرح در دست انجام است.
وی همچنین راهكارهایی مانند فروش ویژه خدمات (به طور مناسبتی) و فروش آنلاین را نیز از دیگر برنامههای جدید شركت مخابرات ایران برای ارائه خدمات و محصولهای خود دانست و افزود: با توجه به این كه در كشور حدود 700 سازمان بزرگ و دولتی وجود دارد و این گروه از مشتریان مهم خدمات مخابراتی به شمار میروند ما در برنامهریزیهای خود این مسئله را مورد توجه قرار داده و برای ارائه خدمات مناسب به این ارگانها شیوهای جدید و متفاوت را به كار گرفتیم. بدین ترتیب اكنون بخشهای مختلف از یكدیگر تفكیك شده و ما برای هر یك از آنها نمایندگان خاصی را در نظر گرفته ایم تا این افراد با مراجعه حضوری به این سازمانها نیازمندیهای آنها را برآورده كرده و اطلاعات فنی مناسب در خصوص سرویسهایی كه میتواند به این بخشها كمك كند را در اختیار این ارگانها قرار دهند.
خدمات ویژه برای بیش از 2 میلیون شركت متوسط و كوچك
به گفته معاون تجاری شركت مخابرات ایران علاوه بر سازمانهای بزرگ دولتی، بیش از 2 میلیون شركت متوسط نیز در سطح كشور مشغول فعالیت هستند كه مخابرات برای تسهیل روند ارائه خدمات به این شركتها نسبت به راه اندازی اداره كل فروش شركتهای كوچك و متوسط اقدام كرده و بدین ترتیب به ارائه خدمات مختلف به شركت هایی كه بیش از 100 نیروی كار دارند میپردازد.
وی یادآور شد: در حال حاضر مركز پشتیبانی از مشتركان دیتا با شماره 2020 برای بخشهای خانگی و با شماره 2010 برای بخشهای تجاری مشغول فعالیت است.
معاون تجاری شركت مخابرات ایران همچنین به بحث خدمات ارزش افزوده اشاره كرد و گفت: در این حوزه نیز شركت مخابرات ایران با همكاری شركتهای مختلف به ارائه خدمات متنوعی پرداخته و طبق برنامهریزیها قرار بر آن است كه اداره كلی نیز با این عنوان ایجاد شود تا با تمركز مضاعف، بر روی سرویسهای ارزش افزوده كار شود.
امامی سرویس 8 ستاره را از جمله سرویسهای ارزش افزوده مخابرات بر شمرد كه با همكاری شركت مبین وان ارائه شده و اظهار داشت: علاوه بر این معاونت تجاری شركت مخابرات ایران در نمایشگاه تله كام به معرفی خدمات و محصول های خود پرداخته و به عنوان مثال ارائه كاتالوگ محصولات (در حوزه تلفن ثابت)، رونمایی از كاتالوگ محصولات عمده، ارائه سرویسهایی مانند ویدئو كنفرانس و آیپیمدیا برای شركتهای دولتی، كتاب راهنمای ارائه خدمات در فروشگاههای مخابراتی، رونمایی از سرویس پرداخت الكترونیك 2000، سرویس بازی و سرگرمی با همكاری اپراتورهای دیگر و خدمات باند پهن با همكاری همراه اول را در برنامه دارد.