در این سامانه که توسط شرکت انفورماتیک گستر و با همکاری سازمان نظام صنفی رایانهای راهاندازی شده محدودیتی در مدل و برند نوت بوک و تبلت شامل نمیشود و مصرف کنندگان تمام برندهای معتبر موجود در بازار ایران می توانند از این خدمات استفاده کنند.
استفاده از خدمات گارانتیهای یک ساله و 2 ساله و خدمات پس از فروش برای قطعات یدکی دستگاهها، آسیبهای ناشی از نوسانات برق، شکستگی، ضرب دیدگی و نفوذ مایعات در انواع گارانتیهای این سامانه دیده شده است.
ساماندهی به گارانتیهای زیرپلهای و یکسانسازی خدمات در حوزه گارانتی از جمله دلایل راه اندازی این سامانه خدماتی است.
در این طرح گارانتی هر نوت بوک 41 هزار تومان و گارانتی مربوط به تبلتهای زیر یک میلیون تومان 24 هزار تومان و تبلتهای با قیمت بیش از یک میلیون تومان 35 هزار تومان درنظر گرفته شده است.
طبق ماده 4 قانون حمایت از مصرف کنندگان تمامی افراد میتوانند نسبت به واردات کالا در کشور اقدام کنند به شرط آنکه یک نماینده قبلا این کالا را به ثبت رسانده باشد؛ فعالان بازار لپ تاپ و تبلت، این ماده قانونی را یکی از دلایل افزایش واردات بدون گارانتی و نبود خدمات پس از فروش منسجم در کشور میدانند.
هم اکنون به دلیل مسائل تحریم و کاهش حجم فعالیت در بازار ایران، بسیاری از شرکتهای عربی بازار دیجیتال ایران را هدف قرار دادهاند و به راحتی کالاهای بدون گارانتی وارد بازار کشور میکنند.
طبق آخرین آمارها حدود 20 درصد کالاهای تبلت و لپ تاپ گارانتی معتبر ندارند.