وی ادامه داد: در اماکن شهری لازم است هر 2 سال یکبار و در اماکن روستایی نیز هر 4 سال یکبار بهنگام سازی و بهروز رسانی کد صورت گیرد که در 8 سال گذشته این مهم، اتفاق نیفتاده است.
مدیر عامل شرکت پست اظهار داشت: در حال حاضر تمام امکانات شرکت پست را بسیج کردهایم تا اطلاعات کدپستی در شهرها و روستاها برابر ضوابط و قوانین بهروز شود.
وی با بیان اینکه محوریت اطلاعات کدپستی و نقشههای کاداستری مبنای مناسبی برای اتصال تمامی دادهها و اطلاعات در کشور است افزود: پارسلهای شهرداری و همچنین ثبت اسناد نیز نیازمند انطباق با کدپستی است.
وی بر لزوم اجرای این طرح، پس از شناسایی اطلاعات مکانی عرضی و طولی تاکید کرد و ادامه داد: لازم است همه سازمان ها یک تعریف واحد از مکان داشته باشند.
مهری به سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح در بحرانها، امدادرسانی و موارد اورژانسی میتوانیم مکان را به راحتی شناسایی کنیم که این طرح به صورت آزمایشی در تهران آغاز شده و به تدریج در سراسر کشور تعمیم پیدا میکند.
مدیرعامل پست ادامه داد: هم اکنون در این زمینه شرکت پست با 8 استانداری تفاهمنامه منعقد کرده است و امیدواریم بتوانیم در جهت خدمترسانی هر چه بیشتر به مردم درسراسر کشور گام برداریم.
مهری تاکید کرد: اطلاعات یکی از اساسیترین پیش زمینههای اجرایی شدن دولت الکترونیک است و قطعا میتواند روند حرکت رو به رشد آن را تسریع بخشد.