کد خبر:۳۶۸۵۵۰
گزارشی از "بررسی نرخ خدمات تلفن همراه" در برنامه مناظره؛

نارضایتی ۸۲ درصد مردم از خدمات تلفن همراه/ استفاده از توان داخلی در تولید محتوا و فرهنگ اسلامی و ایرانی

برنامه "مناظره" این هفته با موضوع "بررسی نرخ خدمات تلفن همراه" روی آنتن رفت و موضوعاتی مانند مشکلات مردم با سرعت اینترنت تلفن همراه، نیاز مردم به گسترش اینترنت و خدمات اپراتورها و به طور کلی کیفیت خدمات جانبی تلفن‌های همراه به بحث گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار علمی "خبرگزاری دانشجو"، پنجاه و پنجمین برنامه "مناظره" عصر روز جمعه با موضوع "بررسی نرخ خدمات تلفن همراه" روی آنتن رفت. در برنامه این هفته "مناظره" مشکلات مردم با سرعت اینترنت تلفن همراه، نیاز مردم به گسترش اینترنت و خدمات اپراتورها و به طور کلی کیفیت خدمات جانبی تلفن‌های همراه به بحث گذاشته شد.

 

لطف الله سبوحی قائم مقام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شاه میرزایی عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، سید مجید صدری مدیرعامل شرکت رایتل، وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار، نادر قاضی پور نماینده مجلس و عضو شورای رقابت مهمانان حاضر در برنامه این هفته "مناظره" بودند.

 

مطالبات مردم در خصوص افزایش خدمات موبایل به حق است

در بخش نخست این مناظره لطف الله سبوحی، قائم مقام سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی به مهم‌ترین وظیفه سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی اشاره کرد و اظهار داشت: باید فضای کسب‌و‌کار به صورت عادلانه برای بخش خصوصی فراهم شود تا از این طرق به رقابت در بازار دست یابیم.

 

وی افزود: ایجاد رقابت در بازار منجر به افزایش کیفیت، افزایش کمی خدمات و کاهش قیمت می‌شود که البته فاصله زیادی با این موضوعات داریم.

 

سبوحی با تاکید بر اینکه مطالبات مردم در خصوص افزایش خدمات موبایل به حق است، یادآور شد: نرخ خدمات تعیین شده برای تلفن‌های همراه براساس هزینه‌های اپراتورهاست و باید این  قیمت برای مردم قابل پرداخت باشد و به جذب سرمایه‌گذار منجر شود.

 

وظیفه دولت تنها ایجاد رقابت در بازار نیست

علیرضا شاه میرزایی، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در واکنش به این سخنان گفت: وظیفه دولت تنها ایجاد رقابت در بازار نیست بلکه باید در این حوزه خدمات تعریف و نظارت دقیقی صورت پذیرد.

 

 

به گفته وی در صورت تعریف خدمات اپراتورها می‌توانند خدمات جدید و به روز خود را همراه با نظارت به مشتریان ارائه دهند.

 

افزایش 10 برابری مشترکین فعال رایتل نسبت به سال گذشته

سیدمجید صدری مدیرعامل شرکت رایتل نیز در بخش اول سخنان خود اشاره کرد: رایتل به عنوان اولین اپراتور نسل سوم از سال 90 آغار به کار کرد و صد درصد متعلق به تامین اجتماعی است.

 

وی اظهار داشت: در دوره 3 سالی که دوره انحصار بود شرکت رایتل به اهداف عالیه خود به درستی دست نیافت اما آینده خوبی را پیش رو خواهد داشت. در سال 93 تعداد مشترکین فعال نسبت به سال گذشته، 10 برابر افزایش داشت.

 

 

صدری در ادامه با بیان اینکه بیش از 80 درصد مصرف مشترکان رایتل دیتا استفاده می‌کنند، گفت: تمام تلاش ما این است تعرفه‌ها مناسب باشند به‌طوری که تعرفه مشتریان رایتل 4 تا 10 برابر کمتر از اپراتورهای دیگر است.

 

با تاکید بر اینکه باید از توان داخلی استفاده کنیم، اظهار داشت: در حوزه آنتن از توان داخلی استفاده می‌کنیم ولی در همه حوزه ها هنوز دانش کافی را به دست نیاورده‌ایم.

 

وی تاکید کرد: باید رویکرد جدیدی تحت عنوان "استفاده از توان داخلی در تولید محتوا و فرهنگ اسلامی و ایرانی" را در دستور کار قرار دهیم که البته تاکنون قدم‌های خوبی در این حوزه برداشته شده است.

 

مدیرعامل رایتل افزود: تمام تلاش ما این است که تعرفه‌ها مناسب و مطابق نیاز مشتریان باشد.

 

ثابت بودن نرخ تعرفه موبایل در 10 سال گذشته

در ادامه این بحث وحید صدوقی، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) با بیان اینکه بیش از 67میلیون سیم کارت تاکنون به فروش رسانده‌ایم، اظهار داشت: امسال بعد از 20 سال ارائه خدمات توانستیم شبکه را به نسل‌های 3 و 4 ارتقا دهیم.

 

وی مشکلات نقدینگی، افزایش نرخ ارز و تحریم اشاره کرد و تاکیدکرد: در 10 سال گذشته نرخ تعرفه یکسان بود و امسال تنها 6  درصد نرخ مکالمات افزایش یافت.

 

 

فرامین رهبری که در امر مخابرات اجرا نشده است

همچنین نادر قاضی پور، نماینده مجلس و عضو شورای رقابت با بیان اینکه اپراتورها یک شبه از بخش دولتی به بخش غیردولتی واگذار شده‌اند افزود: اپراتورها باید هزینه‌ها را کاهش دهند تا بتوانند در ارائه خدمات موفق عمل کنند.

 

وی با اشاره به واردات بی رویه از چین، تعطیلی کارخانجات بزرگ شیراز، بیکاری جمعیت عظیمی از مهندسان گفت: باید هزینه‌ها و کاهش دهنده اپراتورها‌، همچنین فرامین رهبری که در امر مخابرات اجرا نشده است، اجرایی شود.

 

وی ادامه داد: در دولت قبل قصد داشتند 2  بار مخابرات را منحل کنند و مجلس مقاومت کرد. مخابرات باید رتبه 2 را داشته باشد در حالی که رقابت کنونی در اخذ پول است نه ارائه خدمات.

 

سوال نظرسنجی برنامه نیز این بود که "از کیفیت کدام خدمت تلفن همراه خود رضایت دارید؟" که در این نظرسنجی بالغ بر 315 هزار نفر شرکت کردند و گزینه اینترنت 2.99 درصد، گزینه پیامک 6.30 درصد، گزینه مکالمه 3.97 درصد، گزینه هرسه 4.10 درصد و گزینه هیچ کدام نیز 82.63 درصد آراء را به خود اختصاص داد.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار