از اینرو مسئولان سازمان اعم از کمیته اجرایی منصوب شورای مرکزی، شورای مشورتی و تیم اجرایی الکامپ را اعتقاد بر این است که باید ساز و کاری تعبیه شود که با شفافیت هرچه تمام تر موضوعاتی نظیر جانمایی، ثبت نام و میزان دریافتی ریالی و ارزی از غرفه داران را منعکس و از هرگونه شائبه ای در برخورد 2 و یا چندگانه با مشارکت کنندگان جدا پرهیز شود.
پس اگر برای شرکت سهامی نمایشگاه های جمهوری اسلامی، نمایشگاه الکامپ یک نمایشگاه از 80 نمایشگاهی است که هر ساله در تهران برگزار میشود، برای آحاد صنف این رویداد مظهر تجلی توان فناوری اطلاعات است که عدم و یا بهره گیری کم از آن مسایل و مشکلات بسیاری برای کشور پدید آورده است. سازمان نظام صنفی رایانهای نه در قامت یک مجری که نفع و ضرر اقتصادی از برگزاری یک نمایشگاه هدف اصلـی آن باشد که به عنوان متولی و تکیه گاه بخش خصوصی مـیخواهد آنچه برگــزار می شود در سطح استانداردهای بین المللی، در شان ملت بزرگ ایران و صنف شایسته و فهیم فناوری اطلاعات و ارتباطات باشد.
بنابراین مسایلی همچون میزان نرخ غرفهها، چگونگی جانمایی و نحوه دریافت بخش ارزی از مشارکت کنندگان را نه به عنوان یک مسئله فرعی که کلید اصلی شفافیت و سلامت برگزاری نمایشگاهی در تراز جهانی تلقی میکند.