به گزارش خبرنگار ورزشی "خبرگزاری دانشجو"، حمید قاسمی در سومین سمینار علمی- ورزشی زن، ورزش و رسانه ضمن تاکید بر جایگاه ورزش در جامعه گفت: در رابطه با رسانه کتاب تحقیقی انجام شده که نشان می دهد یک روند صعودی در کتاب های فارسی وجود داشته و سهم ورزش بانوان در کتاب ها از صفر درصد به چهاردرصد رسیده است البته این رشد هنوز هم کم است ولی به صورت نسبی قابل قبول است.
وی در ادامه افزود: از سال 76 تا 93 در نشریات ما توجه به ورزش بانوان از زیر یک درصد به عددی برابر 3/4 درصد رسیده البته در مقاطعی در بازی های آسیایی و رقابت های حساس که بانوان نیز در آن حضور داشتند این عدد به 9 درصد نیز رسیده است.
مدیرتربیت بدنی دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: از سال 81 تا 93 نیز در رادیو تحولاتی در ورزش بانوان صورت گرفت و در سال 83 و زمانی که بازی های لیگ بانوان گزارش می شد از زیر یک درصد به 6 درصد رسید اما پس از متوقف شدن آن در رادیو توجه به ورزش بانوان در سال 93 به چهاردرصد کاهش یافت.
وی یادآور شد: رویدادهای همگانی و قهرمانی و حرفه ای در ورزش بانوان مورد توجه قرار می گیرد و امروز شاهدیم در رسانه های نوین عددی حدود هفت درصد در سال 90 و 12 درصد در سال 93 وجود داشته و این افزایش توجه به ورزش بانوان را نشان می دهد.
قاسمی تاکید کرد: در رسانه ملی حساسیت های بیشتری وجود داشت اما اخبار ورزشی به عنوان بخشی از رسانه ملی به این مسئله توجه کرد و تغییرات مطلوبی در پوشش اخبار ورزش بانوان ایجاد شد.
مدیرتربیت بدنی دانشگاه پیام نور یادآور شد: برخی اعتقاد دارند این روند کند است اما باید قبول کرد در دنیا نیز سهم ورزش بانوان بسیار کمتر از ورزش آقایان است برخلاف گذشته که واژه ورزش مردانه محسوب می شد امروز خانواده ها فرزندان دختر خود را به حضور در عرصه ورزش تشویق می کنند.
حمید قاسمی، سمینار علمی، زن، ورزش رسانه، دانشگاه پیام نور