به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، پس از ارایه گزارش در جلسه این هفته شورای فنی وزارت ارتباطات، واعظی از تلاشهای اعضای ستاد مدیریت ارتباطات که به منظور ساماندهی و مدیریت ترافیک ارتباطات در ایام عزاداری حسینی تشکیل شده بود، قدردانی کرد.
این ستاد که با حضور نمایندگانی از شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل و به ریاست شرکت ارتباطات زیر ساخت تشکیل شده بود طی جلسات متعددی هماهنگی و اقدامات لازم جهت روانسازی ترافیک ارتباطات 2 کشور ایران و عراق در ایام اربعین حسینی را انجام داد.
همکاری با 12 کمپانی ترانزیت کننده و افزایش دیتا لینکهای سیگنالینگ مورد استفاده از طریق مسیرهای مختلف از جمله اقدامات ستاد مدیریت ارتباطات اربعین حسینی بوده است.
همچنین هماهنگی با اپراتورهای عراق، تشکیل شیفت تخصصی ویژه جهت استقرار در مراکز بینالملل به منظور پشتیبانی 24 ساعته از ظرفیت ایجاد شده، تهیه و ارسال گزارش ترافیک و رومینگ عراق به صورت روزانه توسط مراکز مدیریت و نگهداری شبکه بینالملل زیرساخت و پوشش رسانهای و اطلاعرسانی موثر و هماهنگ جهت آگاهی بخشی به هموطنان از دیگر اقدامات این ستاد بوده است.
میزان ترافیک ارتباطی بین 2 کشور در شرایط عادی به طور میانگین روزانه 150 هزار دقیقه است که در این ایام به 2.5 میلیون دقیقه در روز افزایش یافت.
در طول ایام عزاداری اربعین حسینی میزان 24 میلیون دقیقه مکالمه بین دو کشور صورت گرفته است که از این میزان 15.8 میلیون دقیقه ترافیک صادره، 8.2 میلیون دقیقه ترافیک وارده بوده است.
حدود 50 درصد از ترافیک مذکور به شرکت همراه اول، 35 درصد به شبکه ثابت و مابقی به شرکت ایرانسل و سایر اپراتورها مربوط میشود.