به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، غلامرضا داداشزاده، معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری از الزام ارايه دهندگان اينترنت پرسرعت به راهاندازي سامانه سنجش كيفيت خبر داد و خاطرنشان کرد: مشتركان سرويس اينترنت پرسرعت ميتوانند سرعت و كيفيت سرويس مورد استفاده خود را در بازههاي زماني مختلف از طريق اين سامانه تست كنند و ضمن ثبت نتايج آن، مشخصات سرويس دريافتي خود را با آن مقايسه كنند.
داداشزاده با اشاره به الزام رگولاتوري درباره راهاندازي اين سامانه با هدف حمايت از حقوق كاربران گفت: مشتركان ميتوانند در صورت مشاهده عدم تطابق مشخصات سرويس خود با نتايج تستهاي سامانه مربوط به اپراتور (لينك سنحش سرعت و كيفيت در سايت اپراتور) در مرحله اول، موضوع را از اپراتور ارايهدهنده سرويس پيگيري كنند و در صورت رفع نشدن مشكل، شكايت خود را در سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ثبت كنند.