به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، سبوحی، رئیس مرکز بازرسی و نظارت وزارت ارتباطات گفت: استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد برای مدیران و کارکنان وزارت ارتباطات و شرکتهای وابسته براساس فصل یازدهم قانون مدیریت خدمات کشوری انجام میشود.
وی با اشاره به 4 حوزه مستقل فعالیت این مرکز گفت: گروه بازرسی و پیگری ویژه، گروه ارزیابی عملکرد، انتصابات و ارزشیابی مدیران، گروه پاسخگویی به شکایات و همچنین کمیته امور استانها در راستای بهبود عملکرد و خدمت رسانی به مردم، در این مرکز فعالیت میکنند.
وی سیستمی کردن سامانه ارزیابی عملکرد کارکنان را یکی از نقاط قوت این مرکز عنوان کرد و گفت: این سامانه براساس نرم افزار بومی توسط مرکز فناوری اطلاعات وزارت، طراحی شده و به جز وزارت ارتباطات در اختیار سایر سازمانها و شرکتهای وابسته نیز قرار خواهد گرفت.
رئیس مرکز بازرسی برنامه ریزی لازم برای تهیه و تدوین شاخصهای ارزیابی را ضروری برشمرد و گفت تهیه شیوه نامه ارزیابی عملکرد برای اولین بار و قبل از سایر دستگاهها و وزارتخانهها انجام شده و با مستندسازی لازم ارزیابی عملکرد را علمی و عملیاتی کرده است.
وی، هدف نهایی ارزیابی عملکرد را افزایش کارایی و اثر بخشی سازمان عنوان کرد و گفت: این ارزیابی در کل بر رضایت مشتری و گسترش همکاری درارتقاء استانداردهای رقابتی اثرگذار است.