محمدرضا فرنقی زاد، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه میزان پاسخگویی اپراتورها به شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در ارزیابی آنها مؤثر است، گفت: گزارش وضعیت پاسخگویی به شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در جلسه شورای فنی وزارت مطرح و بررسی شد؛ براساس این گزارش در آبان ماه سال ۹۳ شرکتهای نداگستر صبا و مبین نت با صددرصد پاسخگویی به شکایات ثبت شده، بهترین وضعیت پاسخگویی را ثبت کرده اند.
وی افزود: پاسخگویی شرکتهای مذکور به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منعکس شد تا در ارزیابیها مدنظر قرار گیرد.
فرنقی زاد با تأکید بر نظر وزیر ارتباطات بر توسعه فعالیتهای سامانه ۱۹۵، اهمیت پاسخگویی به مشترکان و رضایت سنجی از آنها گفت: خوشبختانه وزیر ارتباطات در این جلسه، خطاب به همه مدیران شرکتها و سازمانهای وابسته به وزارت ارتباطات گفت: حمایت و توجه به نتایج ارائه شده توسط این سامانه ضروری است و پاسخگویی وظیفه همه مدیران نظام است.
همچنین در این نشست مقرر شد تا نتایج گزارشات سامانه ۱۹۵ بر ارزیابی اپراتورها توسط سازمان تنظیم مقررات در نظر گرفته شود.