به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام میثم امرودی با تاکید بر ویژگی های سیزدهمین دوره نمایشگاه عطر سیب اظهار کرد: یکی از مهم ترین شاخصه های نمایشگاه امسال، توجه ویژه به موضوعات محتوایی است. به این معنی که در حوزه محتوا بیشتر به موضوعات فرهنگی و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده پرداخته می شود.
وی با بیان اینکه کیفیت نمایشگاه عطر سیب در دوره های مختلف ارتقا یافته است، افزود: در ابتدای برپایی این نمایشگاه، اقدامات ما بیشتر خدماتی بود و وسایل مورد نیاز در اختیار هیات ها قرار می گرفت. به تدریج اما تلاش کردیم تا علاوه بر ارائه این نوع خدمات به محتوای فرهنگی نمایشگاه بیش از پیش توجه کنیم.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: بر اساس همین نگاه، فضای حاکم بر این دوره از نمایشگاه عطر سیب بیشتر فرهنگی است و پیش بینی کردیم تا به موضوع اشعار مورد نیاز هیات ها، تعزیه ها و محتوای فرهنگی هیات های عزاداری با حضور کارشناسان مذهبی به شکل ویژه ای پرداخته شود.
امرودی ادامه داد: علاوه بر این، اطلاعات تمامی تکایا و هیات ها در شهر تهران جمع آوری می شود و در اختیار شهروندانی که به نمایشگاه مراجعه می کنند، قرار می گیرد.
وی همچنین به برنامه نذر فرهنگی به عنوان یکی از نقاط عطف این دوره از نمایشگاه عطر سیب اشاره کرد و گفت: در قالب برنامه نذر فرهنگی، خانه هایی که پشت بام دارند و صاحبان آن ها علاقه مند هستند اذان در 3 نوبت از پشت بام خانه هایشان پخش شود، تقاضایشان را ثبت می کنند و بعد از بررسی کارشناسان و درصورت امکان نصب سیستم های صوتی خودکار، این ادوات در پشت بام خانه شان نصب می شود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان با بیان اینکه اختتامیه نمایشگاه عطر سیب همزمان با آغاز ماه عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در شهر تهران است، خاطرنشان کرد: پیش بینی کردیم تا همزمان با آغاز ماه های محرم و صفر، تمامی 72 پرچم بزرگ تهران مشکی شوند.