به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، صبح امروز سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش گفتمان عزت ملی که به همت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شده بود گفت: با گذشت ۳۷ سال از انقلاب مهمترین سوال جدی این است که چگونه میتوان درک صحیحی از انقلاب جهت گیریها مسیر اهداف آن تحت عنوان انقلاب اسلامی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: به طور طبیعی نمیتوانیم کسانی که از انقلاب زاویه میگیرند را بشناسیم بعضیها که از آن فاصله میگیرند در دنیا درجه بندی میشوند برای مثال کسانی که ۱۸۰ درجه با انقلاب تغییر زاویه میدهند ضد انقلاب محسوب میشوند.
جلیلی با بیان اینکه دوست و دشمن انقلاب میدانند که انقلاب با پسوند اسلامی در دنیا شناخته شده اظهار داشت: این به این معنی است که انقلاب اسلامی دارای اندیشهای است که به افراد حیات جدیدی میبخشد. امام پرچم اجابت دعوت خدا و رسول را بلند کرده و ملتی به آن لبیک گفتند و به همین منظور حیات انقلاب اسلامی صورت گرفت.
وی دو شاخص مهم که قرآن ارائه کرده را قابل توجه دانست و افزود: قرآن کریم میفرماید اگر میخواهید به حیات برسید ایمان و عمل صالح دو شاخص مهمی است که باید در همه مناسبات شما محقق شود و کسانی که ادعای اسلام را دارند باید در تمام کارهایشان آن را جاری کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: هر حرکتی که بخواهد ایمان و عمل صالح را جدا کند آن حرکت ضد انقلاب بوده و هر نسبتی که فاصله بگیرد میتواند آثار منفی داشته باشد.
وی با بیان اینکه انتصابات سیاسی قبیلهای فامیلی باید بر مبنای ایمان و عمل صالح شکل بگیرد افزود: شاهدیم که قرآن به صراحت میگوید که اگر این دو شاخص را بیابید باید تمام مناسبات شما هم تغییر کند در طول تاریخ خداوند همسر نوح و لوط را برای جبهه کفر و همسر فرعون را برای جبهه ایمان مثال میزند این مثال به طور واضح میخواهد بگوید که مناسبات قبیلهای میتواند براساس این دو شاخص از بین برود.
جلیلی با بیان اینکه انقلاب تنها یک تغییر سیاسی نبود بلکه با آمدن امام مناسبات هم تغییر کرد ادامه داد: یادگار امام انقلاب اسلامی است که مناسبات جدیدی را برای ما آورد در سالگرد پیروزی انقلاب اظهاراتی را شنیدیم که اصلا با انقلاب همسو نبود چرا که انقلاب آمد تا بگوید مناسبات باید بر مبنای عمل صالح و ایمان شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه انقلاب یعنی اینکه مناسبات غلط به صحیح تغییر پیدا کند افزود: کسانی که میخواهند عهده دار احکام شوند باید از مناسبات الهی هم پیروی کنند یعنی افرادی که رنج مردم برایشان اهمیت پیدا کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مبارزه با استکبار حرکت ثابت همه ادیان درطول تاریخ بوده است افزود: استکبارستیزی تنها حرکتی از سوی امام نبود بلکه تمامی انبیا پیرو آن بودند هر کسی که از مسیر انقلاب منحرف شد دچار گمراهی میشود و عنوان ضد انقلاب را کسب میکنند.
وی ادامه داد: امروز که مناسبات اقتصادی در کشور شکل میگیرد باید توجه شود که اگر در عرصه معیشت مردم نباشد انقلاب آن را برنمیتابد. آزادی در این است که عرصهای را فراهم کنیم که به مردم دیگر رنجی تحمیل نشود. امروز برخی مدافع آزادی میشوند در صورتی که بدترین عملکردها را علیه آزادی و مردم انجام دادهاند.
جلیلی با بیان اینکه غرب با تنظیم مناسبات اقتصادی میخواهد آزادی و استکبار یک کشور را بگیرد گفت: غرب توسط کسانی که بیشترین شعار آزادی و حقوق بشر را سر میدهد میخواهد استقلال و آزادی یک کشور را غصب کند اینکه میگویند تحریم اقتصادی میآوریم و بعد ادعای دموکراسی میکنند نکتهای کاملا انحرافی است.
وی با اشاره به فتنه ۸۸ و اهداف غرب برای برهم زدن نظام جمهوری اسلامی اضافه کرد: در فتنه ۸۸ غرب زمانی که تیرش به سنگ خورد اعلام تحریمهایی علیه ایران کرد یکی از ابزارها تنظیم و جهت دهی مردم با استفاده از اهرم فشار اقتصادی بر آنها بود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عدهای برای خود حق وتو قائل هستند افزود: کسانی که چارچوب شورای نگهبان را نمیپذیرند از مناسبات بین المللی صحبت میکنند این افراد کسانی هستند که مبنای ایمان و عمل صالح را نمیپذیرند و اینجاست که هوشیاری دانشجویان و جنبشهای دانشجویی را میطلبد.
وی با بیان اینکه تجدید بیعت یعنی اینکه بتوانیم مسیر انقلاب را بشناسیم افزود: تجدید بیعت یعنی اینکه بتوانیم مسیرهای انقلاب را شناخته و برای تحقق آن تلاش کنیم. دفاع از انقلاب، مقابله با نفوذ ایادی استکبار، پاسداری از اصول نه شرقی نه غربی، تبیین اصول اصلی چارچوب اسلام ناب از جمله آخرین پیامهای امام برای حرکتهای دانشجویی بود.
جلیلی با بیان اینکه باید برای همگان اغنا شود که انقلاب اسلامی به ما حیات جدیدی میدهد افزود: این به این معنی است که باید در مناسبات سیاسی فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی حواسمان به دو شاخص مورد تاکید قرآن باشد که دانشجویان وظیفه تبیین آن را دارند.
وی با بیان اینکه مجلس باید یک قرارگاه برای تحقق آرمانهای انقلاب باشد گفت: مجلس با دو عنصر نظارت و قانون گذاری باید بتواند هدایت عملیاتی کند و دستگاهها را به سمت اهداف بکشاند برای مثال اگر یکی از مشکلات کشور پدیده بیکاری و اشتغال است مجلس باید قرارگاه مبارزه با بیکاری باشد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دانشجویان مبنی بر وظایف ما پس از دوران پسا برجام چیست گفت: امروز در بحث برجام مصوبه مجلس نامه مقام معظم رهبری ذیل شورای عالی امنیت ملی حرکت نظام را مشخص میکند وظیفه ماست که در مسیر رهبری قدم برداریم.
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر زیاده خواهی طرف غربی گفت: غرب مناسبات خاص خود را دارد که برمبنای آن تعریف میشود مبنای غرب میگوید که یک غرب میتواند بر دنیا حاکم باشد و تنها چیزی که میتواند در مقابل این منطق بایستد مقاومت و استقامت تفکر انقلابی است.
جلیلی پیرامون عزت ملی گفت: از تمام وجود میگویم که در این کشور عزتی که در دوران انقلاب بود دیگر نیست در حالیکه تفکر انقلاب توانست به ما عزت، امنیت و پیشرفت بدهد.
وی با اشاره به بحث انتخابات و شرکت مردم در این حماسه عظیم گفت: بالاخره همه آدمها با شما دانشجویان یک مشترکاتی دارند پس سعی کنید براساس همانها مردم را به سمت انتخابات سوق دهید. برای مثال همه ایران را دوست دارند پس به اندازه دوست داشتنشان برای ایران باید همگان برای عزت آن تلاش کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون مذاکره با آمریکا در پایان خاطرنشان کرد: صالحی در اواخر عمر دولت قبل مذاکراتی را با آمریکا در عمان انجام داد البته با توجه به شرایط آن زمان نگاههای مختلف پیرامون مذاکره با آمریکا وجود داشت و البته صالحی از جمله کسانی بود که مذاکره با آمریکا را پذیرفت و همین نگاهش در این دولت فرجام ما تبدیل به برجام شد.
اگرحالا به این نتیجه رسیده اید که باید به حال خودمان بگرییم.
اما اگر ان روز هم مطلع بوده اید !!! ای کاش داستان پتروس ، پسر قرمان را در دوران دبستان به خوبی خوانده بودید ، در ان صورت می توانستید مانند پتروس با یک انگشت اراده سوراخی به نام صالحی را در دیواره محکم عزم ملی ببندید تا امروز شاهد این سیل ایمان کن نباشیم .
حالا هم دیر نشده ، اگر داستان حسین فهمیده خودمان را خوانده باشید ، می دانید که اکنون در برابر هجمه نابرابر جریان نفوذ دیگر جایی برای مجامله و زیبا حرف زدن نمانده است. زمانی که رهبر عزیزمان امر کرده اند که باید در برابر جریانی که از اول اعتقاد به مبارزه با استکبار ندارد ایستاد.