مجوز بی‌مجوز؛ سایه‌ سنگین قوانین بر اعتراضات مردمی!
دادخواست ۷| پرونده ویژه اعتراضات؛
اصل 27 قانون اساسی، از آزادی اجتماعات به عنوان حقی قانونی برای شهروندان یاد می‌کند، طبق این اصل «برگزاری هرگونه تجمع و راهپیمایی‌، بدون حمل سلاح و به شرط آن که مخل مبانی اسلام نباشد؛ آزاد است» اما قانون فعالیت احزاب برگزاری هر تجمع را وابسته به کسب مجوز می‌داند.
تعداد نظرات: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
جفنگ نگویید. همه می دانیم مجوز داده شود یا نشود، معترضان جهان سومی تا آتش نزنند و غارت نکنند اسم کارشان را اعتراض نمی گذارد. تازه همه می دانیم اصلا مجوز هم بدهند و مردم بروند جیغ بگشند و فجش دهند. مگر تفاوتی ایجاد می شود؟ اینهمه مردم فرانسه اعتراض کردند کجا را گرفتند؟ سیاستهای ماکرون فرقی کرد؟ خیر.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
درسته که هیچ کشور و نظامی نمیخواهد مخالفان اعتراض بکنند و یا راهپیمایی کنند. اما اگر اعتراض برسمیت شناخته نشود موضوع استبداد و فساد مطرح می شود. لذا باید جمهوری اسلامی بعنوان مدعی پیروی از اهل بیت علیه السلام در این زمینه با سعه صدر برخورد کند و به دشمنان تا زمان حمله مسلحانه اجازه فعالیت بدهد کما اینکه امام علی علیه السلام به طلحه و زبیر و سایر مخالفان و حتی خوارج اجازه فعالیت میدادند. یا خلفای دیگر اگر ازادی نمیدادند چگونه امام حسین از مدینه حرکت کرد و تا کربلا کسی برایش تعرض نکرد و....
اما یک پیشنهاد: در هر شهر و بخصوص مراکز استانها یک مکانی سربسته مثل سالن اجتماعات در استانداری، فرمانداری، فرهنگ سراها و حتی سالن های ورزشی را تصویب کنند و برای کسانی که اعتراض دارند اختصاص بدهند تا هم آن ازادی بیان تحقق پیدا کند و هم راه بندان و کار و زندگی مردم معطل نشود. نیروی انتظامی جهت برقراری نظم و جلوگیری از احتمال اسیب به فضای فیزیکی و افراد در اعتراضها در محل حاضر بشود اما حق تیراندازی نداشته باشد. سلامت معترضان حتی در صورت دادن شعارهای هنجار شکن تضمین بشود اما اگر به کسی یا کسانی تهمت و افترا زده بشود باید معترضان در دادگاهی جوابگوی اتهمات خودشان باشند. شما خبرنگاران میتوانید این پیشنهاد را کامل تر کرده و به کمسیون مربوطه جهت تصویب ارائه بکنید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار