اگرچه باید به فکر پایان جنگ بود اما باید از تعلیق آن بهمانند گذشته هم جلوگیری کرد. این مهم جز با دستیابی به اهداف استراتژیک ایران که تامینکننده امنیت ملی آن خواهد بود میسر نیست و امید به سازوکارهایی همانند شورای امنیت تنها جلوهای از «اسکیپیسم» به معنای فرار از واقعیات خواهد بود.
نماینده چین در شورای حقوق بشر سازمان ملل با محکوم کردن حملات آمریکا و اسرائیل به ایران، این اقدامات را نقض حقوق مردم، قوانین بینالمللی و عامل آسیب به غیرنظامیان دانست.
«امیرسعید ایروانی» سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل موضع حقوقی کشورمان درخصوص قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت را به دبیرکل سازمان ملل و رئیس مجمع عمومی و نیز این شورا ارائه کرد و آن را آشکارا «ناعادلانه، فاقد وجاهت حقوقی» و «منفک از واقعیتهای عینی و حقوقی» دانست.
شورای امنیت سازمان ملل متحد به جای محکوم کردن جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی، قطعنامهای تصویب کرد که «حملات ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس» را محکوم میکند.
منابع دیپلماتیک اعلام کردند: روسیه پیش نویس قطعنامهای را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده است که در پی تشدید تنش در خاورمیانه همه طرف ها، درگیری را متوقف کنند و به مذاکرات بازگردند.
کد خبر: ۱۳۷۹۹۶۰ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۱۲/۱۸
در نامهای به شورای امنیت و دبیرکل و مقامات سازمان ملل؛
سفیر ایران در سازمان ملل «تجاوز وحشیانه و غیرقانونی» آمریکا و رژیم اسرائیل را محکوم کرد و گفت: «جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدامات تجاوزکارانه، تا زمان توقف این تجاوز همچنان حق ذاتی و مشروع دفاع از خود را بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد اعمال میکند و در این راستا تمامی اقدامات لازم را برای صیانت از حاکمیت، تمامیت ارضی، مردم و منافع حیاتی ملی خود به عمل خواهد آورد.»
کد خبر: ۱۳۷۸۷۳۸ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۱۲/۱۵
مشروح صحبتهای نماینده جمهوری اسلامی ایران در نشست شورای امنیت سازمان ملل؛
ایروانی گفت: برای بار دوم در میانه مذاکرات آمریکا به دیپلماسی خیانت کرد و رویای دولت متخاصم آمریکا برای وادار کردن ایران به تسلیم هیچوقت محقق نخواهد شد.