یک عالم اهل سنت استان هرمزگان با بیان اینکه ما از حقوق خود که قبلا گفتهایم بهعلاوه حقوقمان در تنگه هرمز هرگز کوتاه نخواهیم آمد گفت: این حضور مردم که در همه مراحل نهضت اسلامی وجود داشته بعد از شهادت رهبر عزیزمان، رنگ و بوی دیگری گرفته و گویا خون تازهای در رگهای انقلاب دمیده است.
عروس و داماد مشهدی حاضر در تجمع مردمی در مصاحبه با SNN TV بیان کردند: به عشق رهبرمون آقا سید مجتبی و همهی شهدا در شب اول زندگیمون به تجمع آمدهایم؛ ایرانمون و مردممون رو دوست داریم و تا آخرین قطره خون پای وطنمون هستیم.
مردم عراق با برپایی موکبهای گرم و صمیمی در خیابانهای تهران، در ایام جنگ و شهادت رهبر انقلاب، همدلی و همبستگی خود را نشان دادهاند تا در کنار ملت شجاع ایران در برابر دشمنان مستکبر قرار گیرند و نقش مؤثری در حمایت از آنان ایفا کنند.
مردم سرافراز بیرجند با حضور باشکوه خود در میدان اجتماعات شهر برای چهل و دومین شب متوالی، سوگند یاد کردند که تا پای جان برای سرافرازی و افراشته ماندن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کنند.
مردم بیرجند در شب شهادت امام شهید انقلاب با حضور بی نظیر و خیره کننده خود و در دست داشتن پرچم مقدس کشورمان و پرچم حزب الله ضمن ابراز ارادت خود به رهبر شهید امت، با رهبر معظم انقلاب اسلامی بیعت مجدد کردند.
شایان دنيا دیده خبرنگار SNNTV از میدان انقلاب گزارش میدهد: ساعت حوالی دو شب و مردم همچنان در خیابان ها حضور دارند؛ مردم نزدیک به چهل شب است که حضور دارند و خستگی نمی شناسند و از نیرو های مسلح خودشان پشتیبانی میکنند.
فرهنگیان و معلمان ولایتمدار استان فارس با برگزاری تجمعی گسترده در شهر شیراز، ضمن حمایت قاطع از نیروهای مسلح، بیعت خود با سومین رهبر انقلاب اسلامی را اعلام کردند.
مردم داغدار ایران برای سی و پنجمین شب متوالی نیز حماسه خود را ادامه دادند، بدون آنکه ذرهای احساس خستگی کنند. حماسهای که برای نقل آن به فردوسیها نیاز است چرا که آنقدر با عظمت است که توسط یک نفر و در سی سال فقط به گوشه اندکی از آن میتوان پرداخت و به زمان بسیار بیشتری نیاز دارد.
هزاران نفر از مردم استانها از تجمعهای شبانه پس از آغاز جنگ تحمیلی آمریکایی-صهیونیستی، باز هم پرشور و پرشمار در خیابانهای شهر حاضر شدند تا پیام استواری و سازش ناپذیری ملت ایران را به دشمن متجاوز برسانند.
زیبایی شبانه خیابانهای تهران پس از 29 شب همچنان ادامه دارد؛ زیبایی حماسی که تا خودت در آن شرکت نکنی توان درکش هم نخواهی داشت. حماسهای که قهرمانش یک نفر نیست، بلکه همه 80 میلیون نفر جمعیت کشور هستند.
بیست و هشت شب حضور پیوسته و بدون وقفه مردم همه شهرهای یک کشور گسترده در حمایت از کشورشان و محکومیت تجاوز به آن در طول تاریخ بی سابقه بوده و پس از این نیز تکرار نخواهد شد؛ اتفاقی که فقط از عهده مردم حماسهساز ایران در زیر سایه جمهوری اسلامی برمیآید.
بیست و هفته شب گذشته است اما مردم هنوز خیابان را رها نکردند؛ همانگونه که نیروهای نظامی هنوز میدان را رها نکردهاند و این دو لبه قیچی خلق حماسه در کشور تبدیل به کابوس شبانه دشمنان آمریکایی و صهیونیستی شده است.