وزیر اقتصاد در آیین نواختن زنگ معاملات بورس در فصل تابستان ۱۴۰۵:در حال حاضر با توجه به شرایط تورم بالا و نرخهای بهره و عدم اطمینان بسیاری از مردم به سیستم بانکی کشور و توانایی آن در محفوظ نگهداشتن ارزش پساندازها، مهاجرتی از پساندازهای مردم به سمت بازار طلا، ارز و رمز ارز مشاهده میشود که متأسفانه پس اندازهای مردم از چرخه اقتصاد خارج شده است.مردم عزیز اگر منابعی دارند که نسبت به تورم نگراناند، بدون اینکه بخواهند به صورت مستقیم وارد طلا و ارز بکنند، می توانند در صندوقهای سرمایه گذاری ارزی سرمایهگذاری کنند. در این صندوقها علاوه بر حفظ ارزش دارایی نسبت به ارز و طلا، سود نیز به آنها تعلق میگیرد. این منابع مستقیما در تولید مورد استفاده قرار خواهد گرفت و کمک میکند تا پساندازهای افرادی که به اندازه کافی ریسکپذیری ندارند، در چرخه تولید اقتصاد استفاده شود.
کد خبر: ۱۴۱۹۶۴۰ تاریخ انتشار : ۱۴۰۵/۰۴/۰۱