فعال سیاسی اصلاحطلب در گفتگو با SNNTV: در سیاست و در بسیاری از مواقع، توافقات پشت پردهای وجود دارد. وقتی دو طرف بخواهند جنگ را پایان دهند، قطعاً توافقات سطح بالایی خواهند داشت. ایران اگر جواب حمله آمریکا را نمیداد، از نظر اجتماعی برایش ضعف بزرگی میشد، و خوب بود که پاسخ داد. اصل کار درست بود. یکی از دلایل بزرگ توقف جنگ، واکنش کشورهای منطقه بود. آنها از خطرات سنگینی که ممکن بود متحمل شوند، آگاه بودند و این امر باعث شد که جنگ به طول نیانجامد.
کد خبر: ۱۲۸۵۴۶۵ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۴/۲۶
فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با SNNTV: مهم این است که این انسجام ملی که به دست آمده، حفظ شود. حالا انتخابات آینده داریم، اما باید مراقب باشیم که به مردم آسیب نزنیم و نشان ندهیم که آنها تنها در حد شعار هستند. در طول جنگ، بسیاری از مشکلات اقتصادی، کمبود ارزاق و مسائل دیگر به خوبی مدیریت شدند. مردم باید ببینند که این انسجام ملی حفظ میشود و ادامه خواهد داشت. این اتفاقی که الان افتاده، مردم باید بدانند که این اتحاد برای منفعت کشور است ونباید فقط در دست جناحها بماند. این موضوع نه به اصولگرا ربط دارد و نه به اصلاحطلب. بحث اصلی این است که مردم باید احساس کنند که برای وحدت و انسجام ملی احترام قائل هستیم. در همین راستا، باید به مردم نشان داده شود که مدیران کشور برای رفاه و امنیت آنها تلاش میکنند. مردم نیاز دارند که احساس مهربانی کنند. مهم این است که نه تنها در مسائل اقتصادی، بلکه در مسائل اجتماعی و امنیتی هم باید شرایطی فراهم شود که مردم احساس آرامش کنند و احساس کنند که حاکمیت از آنها حمایت میکند.
کد خبر: ۱۲۸۵۴۶۴ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۴/۲۶
فعال سیاسی اصلاحطلب در گفتگو با SNNTV: من معتقد نیستم که چنین چیزی در ایران ممکن باشد. در مورد لیبی، این خود مردم لیبی بودند که علیه قذافی قیام کردند. اینطور نبود که ابتدا حملهای از بیرون صورت بگیرد. بهار عربی در کشورهای مختلف رخ داد و مردم لیبی علیه حاکمیت خود شوریدند. در لیبی، مردم روز به روز بیشتر به خیابانها آمدند تا اینکه قذافی سرنگون شد. در سوریه هم اعتراضات از درون کشور آغاز شد. اما ایران کاملاً متفاوت است. کسانی که از لیبیسازی صحبت کردند، مرتکب یک اشتباه تحلیلی شدند. این ادعا ابتدا توسط نتانیاهو مطرح شد و حتی آمریکاییها آن را جدی نگرفتند و تکرار نکردند، چون خودشان هم فهمیدند که ایران، لیبی یا سوریه نیست. مردم ایران در این بحران اخیر نشان دادند که پای نظام و کشورشان ایستادهاند و این رفتار هوشمندانه، بزرگترین مانع تحقق چنین سناریوهایی است.
کد خبر: ۱۲۸۵۴۶۳ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۴/۲۶
فعال سیاسی اصلاحطلب در گفتگو با SNNTV: مهم این است که مدیران کشور با مردم صحبت کنند و به آنها توضیح دهند که در حال انجام چه کارهایی هستند. باید درک عمومی را تقویت کنیم و مردم احساس کنند که زندگی در جریان است و کشور در حال پیشرفت است. این آشتی و حفظ انسجام ملی باید به گونهای باشد که مردم احساس کنند که آینده بهتر در پیش است و این مهمترین نکته است که باید به آن توجه شود. من درود میفرستم به روان پاک شهدای جنگ، چه شهدای مردم عادی و چه فرماندهان بزرگ. حتی شب اول جنگ که فرمانده موشکی ایران ترور شد، از فردا عصر موشکهای ایران با همان قدرت به جلو رفتند. این نشان میدهد که فرماندهان آموزشی برای آیندگان نظامی کشور بودهاند که توانستند از این بحران عبور کنند. مردم قدردان این دفاعها هستند و به خوبی میدانند که چگونه این اقدامات توانسته برنامه دشمن را به هم بریزد. این دفاعها به کشور قدرت و انسجام بیشتری بخشید.
کد خبر: ۱۲۸۵۴۶۲ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۴/۲۶
فعال سیاسی اصلاحطلب در گفتگو با SNNTV: الان پس از اتفاقات ۸۸، تا به امروز هیچ اداره دولتی برای ما راهی باز نکرده است. من اکنون مشغول به کارهای هنری هستم؛ فیلم میبینم، تئاتر میروم و دو رمان نوشتهام. به طور کلی روزمره درآمدم به این ترتیب میگذرد و من بازنشسته شدهام. من در مقطعی در سال ۸۸، هم منتظر بودم که اعدامم کنند. در حقیقت، فاصله زیادی میان آن زمان و این دوره از زندگی من وجود داشت که پر از نوسانات بوده است. در آن زمان، آقای مرتضوی مرا به اتاق خود برد و از من خواست که وصیتنامه بنویسم! حالا واقعاً کاری نکرده بودم که چیزی جز اطلاعاتی در مورد آقای خاتمی، کروبی یا سیاست و مسائل انتخابات نگفته بودم ولی در نهایت اشتباه کرده بودند! من هیچ وقت در رزومهام به دستگیریام در سال ۸۸ اشاره نمیکنم، زیرا معتقدم انقلاب متعلق به ماست، نه کسانی که ما را بازداشت کردند! آنها بیدلیل و بدون دلیل خاصی ما را گرفتند!
کد خبر: ۱۲۸۵۴۶۱ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۴/۲۶
فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با SNNTV: در حقیقت، این رسانهها نیروی مکمّل اسرائیل بودند و هیچ تردیدی در این مورد نیست. اما با وجود حمایتهایی که از اسرائیل میکردند، کمترین تاثیر اجتماعی را در این جنگ داشتند. اگر این رسانهها تاثیرگذار بودند، همان شب باید مردم به خیابانها میریختند اما مردم به نماز جمعه رفتند و نشان دادند که مصالح ملی را میفهمند و در برابر حمایت از اسرائیل واکنش نشان دادند. مردم وقتی میبینند که هواپیمای اسرائیلی از آن سوی دنیا به کشورشان حمله میکنند، طبیعی است که به چنین رسانههایی توجهی نکنند. این که مردم چنین انسجامی پیدا کردند، نشانهای است که این رسانهها کمترین تاثیر را در این جنگ داشتند.
کد خبر: ۱۲۸۵۴۵۸ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۴/۲۶
فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با SNNTV: این شعار هیچگاه از سوی بزرگان اصلاحطلبی مطرح یا تأیید نشد. نه خاتمی، نه موسوی و نه کروبی چنین شعاری ندادند و هیچیک از آنها حامی آن نبودند. اگر کسی از رهبران جنبش اصلاحطلبی موافق این شعار بود، حتماً آن را بیان میکرد و اگر مخالف بود، ضرورت نداشت الزاماً بیانیه مخالفتی صادر کند. مشکل اصلی، سوءاستفادههای متوالی از دین در رسانهها بود و باعث شد بسیاری از جوانان از دین دلزده شوند! امروز باید به مردم، کشور و هویت ایرانی احترام گذاشت، و این احترام در وحدت ملی و انسجام اجتماعی باید نمایان باشد.
کد خبر: ۱۲۸۵۳۲۷ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۴/۲۵
فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با SNNTV: مهمترین اشتباه محاسباتی که اسرائیل و آمریکا مرتکب شدند این بود که مردم را در محاسباتشان نادیده گرفتند. در حالی که این مردم بودند که در بحرانها و مبارزات مختلف کشور حضور داشتند. طراحی دشمن این بود که با یک حمله شبانه موفق شوند، زندانها را بزنند و بخشهای اطلاعاتی کشور را هدف قرار دهند. تصور آنها این بود که با این اتفاقات، مردم به خیابانها خواهند ریخت و شرایط به هم خواهد ریخت. اما پس از نماز جمعه و حضور گسترده مردم در خیابانها، دشمن متوجه شد که مردم همچنان در صحنه حضور دارند و این مردم بودند که تغییرات بزرگ را رقم زدند. اینها همان مردمی بودند که در خیابانها آمدند و همانهایی بودند که در درگیریها و مسائل مختلف کشور حضور داشتند. این حضور مردم بود که به اتفاقات بزرگ در تاریخ کشور منجر خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۸۵۳۱۲ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۴/۲۵
فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با SNNTV: سیاست نرمالسازی باید بر اساس منافع مردم کشور باشد. وضعیت اقتصادی مردم نباید به این صورت باشد که تحریمها همچنان ادامه یابد. ما باید اولویتمان را حذف تحریمها قرار دهیم، نه اینکه تحریمها را کاغذ پاره بدانیم و به طور مداوم دشمن را تحریک کنیم. به نظر من، یکی از سیاستهای هوشمندانهای که در ایران دنبال میشود، ایجاد فاصله بین ترامپ و نتانیاهو است. ترامپ به عنوان یک تاجر به دنبال مدیریت منطقه به نحوی است که منافع ایالات متحده حفظ شود، و برای او ایران آشفته به نفعش نیست، زیرا باعث به هم ریختن منطقه میشود. در حالی که نتانیاهو به دنبال نابودی مطلق ایران است. این دو دیدگاه کاملاً متفاوت هستند و ما باید مراقب باشیم که تفاوتهای بین ترامپ و نتانیاهو را به درستی درک کنیم و از این تفاوتها برای تقویت منافع ملی خود بهره ببریم.
کد خبر: ۱۲۸۵۳۱۱ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۴/۲۵
فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با SNNTV: اسرائیل، که وحشیترین در دنیا هست، یک سال در غزه وحشیگریهای خود را نشان داده بود. این دولت نامشروع تحت تأثیر سیاستهای خود، به حملهای بیدلیل دست زد. حملهای که موشک را وسط میز مذاکرات کوبید و این حمله تلخ را ایجاد کرد. البته منظور من این نیست که فقط سیاستهای ما باعث شد، ولی این سیاستها هم تأثیرگذار بوده است. این جنگی که علیه ما صورت گرفته، تنها مختص به ۱۲ روز اخیر نیست. این جنگ حداقل از زمان سقوط سوریه آغاز شده است. شما ممکن است نظر دیگری داشته باشید، اما من اعتقاد دارم که در طول دهه گذشته، دو بحث اصلی مطرح بوده است. یکی اینکه ما باید یک زندگی نرمالی با دنیا داشته باشیم و از نظر اقتصادی توانمند شویم. باید قدرت داخلی خود را تقویت کنیم و از شرایط بحرانی بیرون بیاییم. از این رو، تحریمها نباید ما را محدود کنند و باید به هر نوع ارتباطی که میخواهیم با دنیا داشته باشیم، پرداخته شود.
کد خبر: ۱۲۸۵۳۰۹ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۴/۲۵
فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با SNNTV: مبارزه با اسرائیل پیشینهای دارد که به قبل از انقلاب برمیگردد. از دهه ۴۰، بسیاری از روشنفکران در ایران و دیگر کشورهای جهان به عنوان نشانهای از روشنفکری، مخالفت خود را با رژیم اسرائیل اعلام کرده بودند. این مخالفت مشابه با مخالفت با آمریکا بود و جزء بنیادهای فکری بسیاری از کسانی بود که به نوعی در عرصههای فرهنگی، هنری و سیاسی فعالیت میکردند. در دوران پهلوی این مخالفتها شاید نمود چندانی نداشت، اما اتهاماتی مانند مخالفت با اسرائیل و آمریکا از جمله اتهامات رایج علیه روشنفکران آن زمان بود، چه روحانیون و چه دیگر افراد که در زندانهای رژیم شاه گرفتار میشدند. در آن دوره، ایران به عنوان ژاندارم منطقه به طور رسمی از منافع آمریکا دفاع میکرد و رژیم پهلوی از اسرائیل حمایت میکرد. فشارهای روشنفکران باعث شد تا رژیم شاه پذیرش رسمی اسرائیل را اعلام نکند، هرچند روابطی پنهانی وجود داشت و دفتر حفاظت منافعی برای اسرائیل در تهران دایر بود.
کد خبر: ۱۲۸۵۳۰۸ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۴/۲۵
فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتوگو با SNNTV:
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مهمترین اشتباه محاسباتی که اسرائیل و آمریکا مرتکب شدند این بود که مردم را در محاسباتشان نادیده گرفتند.
کد خبر: ۱۲۸۵۳۰۲ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۴/۲۵
فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتوگو با SNNTV:
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: سیاست نرمالسازی باید بر اساس منافع مردم کشور باشد و وضعیت اقتصادی مردم نباید به این صورت باشد که تحریمها همچنان ادامه یابد.
کد خبر: ۱۲۸۵۳۰۱ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۴/۲۵
فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتوگو با SNNTV:
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اسرائیل وحشیترین است و با موشک میز مذاکره هسته ای ما با غرب را کوباند.
کد خبر: ۱۲۸۵۲۹۹ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۴/۲۵
فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتوگو با SNNTV:
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: از دهه ۴۰، بسیاری از روشنفکران در ایران و دیگر کشورهای جهان به عنوان نشانهای از روشنفکری، مخالفت خود را با رژیم اسرائیل اعلام کرده بودند.
کد خبر: ۱۲۸۵۲۹۸ تاریخ انتشار : ۱۴۰۴/۰۴/۲۵
فعال سیاسی اصلاح طلب در جمع خبرنگاران: من شخصا به صورت عاطفی علاقه ویژهای به سیدحسن نصرالله داشتم. سیدحسن نصرالله نگاه دیپلماتیک داشت و یک سید واقعبین و تصمیمگیر بود که تصمیمات او متفاوت بود. من قطعاً به این باورم که اسرائیل بعد از سیدحسن نصرالله دوران راحتی را نخواهد گذراند و دوران سختتری را هم خواهد گذراند به خاطر اینکه سیدحسن مورد قبول تمام جوامع لبنانی و غیر لبنانی بود. نبود سیدحسن برای مقاومت و منطقه بسیار دشوار است ولی از همه اینها دشوارتر برای خود اسرائیل سختتر است به دلیل اینکه این خون به جوش آمده مردم در شهادت مرحوم نصرالله، تک تک مردم لبنان را به یک نیروی مقاوم تبدیل میکند.
کد خبر: ۱۱۷۸۴۳۳ تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۷/۱۰
فعال سیاسی اصلاحطلب: رای نداشتن اصلاحات را قبول ندارم/ اختلاف در اصلاحات را نه تایید میکنم و نه رد
مهدی شاهمیرزا در گفتگو با خبرگزاری دانشجو: ما برای انتخابات پیشرو باید دو هدف را دنبال کنیم ابتدا اجرایی شدن فرامین رهبر انقلاب برای مشارکت پرشورو دیگردستاورد مورد نیاز مردم تامین شود. ادعای روزنامه آرمان در رای نداشتن اصلاحطلبان را قبول ندارم. هیئتهای اجرایی باید سعی کنند موانع را برطرف کنند تا افراد حضور پیدا کرده مشارکت را بالا ببرند و برای خواستههای مردم تاثیر گذار باشند. هیئتهای اجرایی نظارت مباحث قانونی و قانونهای بالا دستی خود را دارند و باید آنها را رعایت کرده و نسبت به آن اقدام کنند. احزاب زیر مجموعه اصلاحات افکار و آرا مختلفی دارند. عقلایی که به فکر بردن کشور به سمت اهداف عالیه هستند. به دنبال ائتلاف برای رشد کشور هستند، اما تا کنون چنین اتفاقی نیفتاده است. اختلاف در اصلاحات را نه رد و نه تایید میکنم.
کد خبر: ۱۱۱۴۲۰۳ تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
کد خبر: ۱۰۴۷۰۲۳ تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
در یادداشتی مطرح شد؛
محمد بهادری جهرمی با انتشار یادداشتی در روزنامه اعتماد به اظهارات سیاسی عباس عبدی فعال سیاسی اصلاحطلب پاسخ داد.
کد خبر: ۸۰۶۶۹۲ تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۹/۰۲
فعال سیاسی اصلاحطلب هدف از پرستو خواندن میترا استاد را لکهدار کردن دستگاههای اطلاعاتی دانست و خاطرنشان کرد که متهم کردن یک زن، عملی بهغایت غیراخلاقی است.
کد خبر: ۷۷۰۹۸۰ تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۳/۲۵