در ادامه تلاشهای دونالد ترامپ برای بهبود روابط واشنگتن و مسکو، آمریکا به طور رسمی از روسیه برای حضور در نشست آتی گروه ۲۰ دعوت کرد. این نشست قرار است در ماه دسامبر به میزبانی شهر میامی برگزار شود و مقامات روسی اعلام کردهاند که تصمیمگیری درباره سطح حضور در این گردهمایی را به زمان دیگری موکول کردهاند.
الکساندر پانکین معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که از این کشور برای شرکت در بالاترین سطح در اجلاس گروه ۲۰ که در ۱۴ و ۱۵ دسامبر سال جاری میلادی (۲۳ و ۲۴ آذر ۱۴۰۵) در میامی فلوریدا آمریکا برگزار میشود، دعوت شده است.
سیاستمدار روسی گفت: بسیاری معتقدند که روسیه، به عنوان یک صادرکننده نفت، ذینفع اصلی وضعیت فعلی است اما قیمتها در حال افزایش و تقاضا در حال کاهش است؛ سوخت، غذا، کود و سایر کالاها گرانتر میشوند و این ما را در معرض خطر قرار میدهد.
وزیر خارجه روسیه با تأکید بر اینکه روسیه از هر تصمیمی درباره اورانیوم غنیشده که رضایت ایران را در چارچوب حقوق قانونیاش جلب کند، استقبال خواهد کرد، گفت که غنیسازی حق مسلم ایران است.