به گزارش خبرنگار استانهای خبرگزاری دانشجو، زیبا دیندارلو، نماینده تشکل آرمان دانشگاه شیراز در دیدار رمضانیه با آیت الله دژکام، نماینده، ولی فقیه در استان فارس گفت: جوان انقلابی راه نجات ما از نسل خمودِ متحجرِ محافظه کارِ ضد تحول و پیشرفت بود، اما گویا تعریف برخی از جوان انقلابی ناقص است و بعضاً ۱۸۰ درجه خلاف انقلاب!
دیندارلو مطرح کرد: صادقانه! فرزندان همان اعضای شورای اصولگرایان، یکی یکی جایگزین پدرها میشوند و این یعنی پاسکاری قدرت در میان عدهای خاص! یعنی موروثی سازی و جانشینی بجای شایسته سالاری!
نماینده تشکل آرمان دانشگاه شیراز افزود: کدام شایستگی و استعداد شگفت انگیزی در این صبیان بوده که توانسته اند یک شبِ به منصب و مقام برسند، اما سایر هم سن و سال هایشان با استعداد مشابه، خیر؟
این فعال دانشجویی اظهارداشت: وجوب امتداد برگزاری چنین جلساتی بر کسی پوشیده نیست ولیکن وظیفه خود میدانم که این نکته را یادآور شوم که مراقب باشیم که فی نفسه خود جلسه اصالتی ندارد و خروجی و اثر بخشی آن است که مد نظر است؛ مبادا که زینت المجالس انگاشته شویم.
دیندارلو تصریح کرد: نقش امام جمعه در تهاجم فرهنگی ساختار و حرفهای روزی زمین مانده رهبری چیست؟ نقش نهادهای فرهنگی با بودجههای هنگفت در کاهش آسیبهای اجتماعی چیست؟
نماینده تشکل آرمان دانشگاه شیراز بیان کرد: معاونت فرهنگی شهرداری طی این چند ماه فعالیت، روندی را در پیش گرفته که گویا یک هیئت مذهبی صرف را اداره میکنه و متوجه نیست که مسئولیت برنامه ریزی و اجرا، برای مردمان مختلف یک شهر چند میلیون نفری را دارد.
وی ادامه داد: مصداقا در مسألهی کتابخوانی، نسبت تعداد کتابخانهها و سالنهای مطالعاتی نسبت به جمعیت شیراز فاجعه است! و همان تعداد محدود هم یا یک روز در میان فعالیت میکنند یا تا ساعات محدود!
این فعال دانشجویی تصریح کرد: اگر امروز آب را مدیریت نکنیم فردا باید بحرانهای امنیتی را فقط تماشا کنیم. هنوز تابستان از راه نرسیده شهرهای حنوب فارس را عطش فراگرفته است.
دیندارلو ادامه داد: آقایان ادعا میکنند مشکل ملی است و ربطی به اداراه جات شهرستانی ندارد اینجاست که مسئله وجود همین آقایان مطرح میشود پس مدیریت اینها بدرد چه زمانی میخورد فراوانی که کنترل و مدیریت نمیخوهد اساسا وجود این ادارات جهت مسئله مدیریت آب برای سرزمینی که خشکسالی را زیسته است موضوعی حیاتی است.
نماینده تشکل آرمان دانشگاه شیراز مطرح کرد: طرح هشت بهشت، طرح بهسازی پیرامون حرمینهای مطهر، طرح توسعه حرم یا هر نام دیگر، توفیری نمیکند وقتی هیچ کس به سوال مردم پاسخ نمیدهد!
وی ادامه داد:اصطلاح حکیمانه «سومین حرم اهل بیت» استراتژی مقابله با هویت زدایی و دوبی سازی و بازگشت به هویت و اصالت و فرهنگ اصیل خود، اما متاسفانه آقایان مسئول و متولی و مجری روندی را در پیش گرفته اند که صرفاً توسعه فیزیکی حرم است!
وی افزود: کما اینکه پروژه بین الحرمین، نمونه واضح نگاه بلدوزری و سرمایه دارانه و یرکارشناسی و غیر شفاف، به بافت کهن و توسعه و بهسازی حرمین بود! در این طرح، مسأله اصلی این است که تکلیف «مجاور حرم»، «زیست و نشاط اطراف حرم»، چه میشود؟
دیندارلو ادامه داد: اگر در فرض بدترین حالت اتفاقات مشهد تکرار شود: عملا در وهله نخست خود زیارتگاه در انزوا قرار خواهد گرفت! به عبارتی فضا از کیفیت منحصر به فرد خود تهی و کالایی میشود و ارزش مبادلهای به ارزش مصرفی آن میچربد! و تبدیل به یک منطقه توریستی و تجاری میشود که نسبتی با فرهنگ و زندگی و زندگانی مردم ندارد!
این فعال دانشجویی خاطرنشان داشت: یک سوال دارم. سوال اینجاست که آیا این پارادایم میتواند بچرخد و توجه حرم پیش از این که زائر را ببیند فکری برای حفظ مجاورین و برنامه ریزیهای فرهنگی و اشتغال برای آن نماید و اساساً نگاه شما به مقوله زیست اطراف حرم، رابطه متقابل حرمها و بافت شهری سکونتی چیست؟
وی در خاتمه افزود: شما به عنوان امام جمعه، و همچنین مجریان و متولیان طرح، با حضور در محیط علمی و آکادمیک دانشگاه و یا فضای رسانهای رسمی، به سوالات و ابهامات پیرامون طرح مذکور شفاف سازی کنید.