کد خبر:۱۰۲۷۷۸۹
درستی در مراسم افتتاح پایانه متروی اکباتان مطرح کرد

احتمال اجرای فاز نخست پایانه آزادگان تا پایان سال/ با افتتاح پایانه اکباتان بیش از ۲ هزار میلیارد به دارایی‌های شهر اضافه شد

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ضمن اشاره به نبود پایانه در خطوط ۳،۶ و ۷ گفت: یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها باید در پایانه‌های آزادگان، دولت آباد و تختی صورت گیرد، البته اولویت اجرای عملیات ساخت با پایانه آزادگان است که ممکن است فاز نخست آن امسال اجرا شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، روز شنبه -۲۹ مرداد ۱۴۰۱- مراسم افتتاح پایانه متروی اکباتان با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مسعود درستی مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

شهردار تهران به همراه رئیس شورای اسلامی شهر تهران، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و همچنین دیگر مدیران شهری از ایستگاه شهرک اکباتان از طریق قطار به پایانه زیرزمینی اکباتان وارد شدند و از آن بازدید کردند.

مسعود درستی در ابتدای مراسم «افتتاح بزرگ‌ترین پایانه زیرزمینی قطار‌های شهری در کشور» عنوان کرد: این پایانه در بخش غربی خط ۴ قرار دارد. طبق بررسی‌های انجام شده به نظر می‌رسد که پایانه اکباتان از نظر ابعاد و مساحت جزو معدود پایانه‌های زیرزمینی در خاورمیانه باشد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه خط ۴ مترو از شرق آغاز شده و به اکباتان ختم می‌شود، افزود: عملیات اجرایی این پایانه از ۱۴ سال گذشته آغاز شده و مدیران و مجریان بسیاری برای تکمیل آن زحمت کشیده‌اند. با افتتاح این پایانه، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان به دارایی‌های شهرداری تهران اضافه می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: مساحت این پایانه حدود ۶ برابر یک ایستگاه معمولی مترو است. در این پایانه حدود ۷ کیلومتر ریل گذاری شده است که معادل ۳۰ درصد طول خط ۴ است. تا پیش از افتتاح پایانه اکباتان، خط ۴ دارای ۱۹ سوزن بود، اما این پایانه دارای ۱۹ سوزن دیگر است.

به گفته درستی؛ اگر خط مترویی به طول ۱۰ کیلومتر در حال ساخت باشد، حدود ۸ هزار شغل مستقیم و ۱۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ضمن اشاره به نبود پایانه در خطوط ۳،۶ و ۷، گفت: یکی از مهم‌ترین سرمایه گذاری‌ها باید در پایانه‌های آزادگان، دولت آباد و تختی صورت گیرد، البته اولویت اجرای عملیات ساخت با پایانه آزادگان است که ممکن است فاز نخست آن امسال اجرا شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: امروز کمتر از دو میلیون نفر در کلانشهر‌های ایران با مترو جابجا می‌شوند. یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از طریق مترو در پایتخت جابجا می‌شوند که این موضوع نشان دهنده مسیر طولانی تا بهبود وضعیت است.

ارسال نظر
captcha
*شرایط و مقررات*
خبرگزاری دانشجو نظراتی را که حاوی توهین است منتشر نمی کند.
لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگیلیش) خودداری نمايید.
توصیه می شود به جای ارسال نظرات مشابه با نظرات منتشر شده، از مثبت یا منفی استفاده فرمایید.
با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابهی دارند، انتشار نمی یابد.
پربازدیدترین آخرین اخبار