به گزارش رگوه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه؛ این مراسم با حضور معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه، رئیس و اعضای هیئتمدیره و جمعی از معاونین و مدیران این شرکت برگزار شد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سخنان خود در این مراسم با تأکید بر اینکه با وجود افزایش قیمت در تمامی بخشها، قیمت بلیت مترو افزایش نداشته است، گفت: اگر شهروندان اطمینان داشته باشند که با پرداخت پول بیشتر، خدمات بهتر و بیشتری دریافت میکنند، حتماً از آن استقبال خواهند کرد.
جلال بهرامی بر ضرورت اصلاح فرآیندهای اداری و مالی و حذف دستورالعملهای دست و پاگیر به منظور سرعت بخشیدن به کارها تأکید کرد و افزود: هر کجا کاری به خاطر روند طولانی مکاتبات اداری متوقف شده باشد، باید بلافاصله با ایجاد تحول آن را برطرف کنیم و نباید این موضوع، مانع تحقق خدمت به شهروندان شود.
معاون شهردار تهران، لزوم استفاده از سرمایههای انسانی شرکت بهرهبرداری مترو را که متشکل از نیروهای باتجربه و جوان و متخصص است، مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مترو باید از درآمد پایدار برخوردار باشد و به این منظور با مشارکت بخش خصوصی میتوانیم درآمدهای پایدار ایجاد کنیم، ضمن اینکه به موازات آن میتوان هزینه نگهداشت مترو را نیز کاهش داد.
وی با بیان اینکه در تمامی بخشها شاهد افزایش قیمت بودیم؛ اما در حوزه مترو قیمت بلیت افزایش نداشته است گفت: اگر شهروندان بدانند که با پرداخت پول بیشتر خدمات بهتری دریافت میکنند حتماً استقبال خواهند کرد.
جلال بهرامی با تأکید بر ضرورت اصلاح فرایندهای اداری و مالی و حذف دستورالعملهای دست و پاگیر به منظور سرعت بخشیدن به کارها گفت: هرکجا کاری بهخاطر روند طولانی مکاتبات اداری متوقف شد باید بلافاصله با ایجاد تحول آن را برطرف کنیم و نباید این موضوع، مانع تحقق خدمت به شهروندان شود.
وی با بیان اینکه امیدوار است دکتر درستی نیز همانند مدیر قبلی از نیروهای داخلی شرکت استفاده کند، افزود: سرمایههای انسانی در شرکت بهرهبرداری متروی تهران، نیروهای باتجربه و جوانی هستند و باید قدر تخصص آنها را دانست.
بهرامی با تأکید بر اینکه مترو باید یک بودجه پایدار داشته باشد افزود: درستکردن قیمت خدمات یک هزینه مدیریتی دارد و میتوان در ابتدا با شناور اعلام کردن قیمت، این کار را انجام دهیم.
وی به خرید خدمت اشاره کرد و گفت: با مشارکت بخش خصوصی میتوانیم درآمدهای پایدار ایجاد کنیم، همچنین هزینه نگهداشت را میتوان کاهش داد.
باید بیش از ۵۰ درصد بودجه شهرداری صرف حملونقل عمومی شود
در ادامه این مراسم رئیس هیئتمدیره شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه از دکتر نامی بهخاطر قبول مسئولیت در دوره گذر و بحرانهای اجتماعی قدردانی کرد و گفت: در همین دوره کوتاه اتفاقات خوبی رقم خورد و شاهد ایجاد ثبات در شرکت، بهخصوص بخش منابع انسانی و همچنین مدیریت هزینهها و جذب منابع بودیم.
سید مناف هاشمی با اشاره به اینکه لذتبخشترین حوزه کاری که در آن حضور داشته حملونقل بوده است افزود: در این حوزه تأثیر کار خود را روزانه میتوانیم ببینیم و این نشان از اهمیت این بخش دارد. اگر شهرداری ۵۰ درصد بودجه خود را هم برای این بخش بگذارد کافی نیست.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه در خصوص مترو و حساسیتهایش صحبت میکنیم؛ اما هنوز در این حوزه آنچه باید اتفاق بیفتد نیفتاده است و بعد از گذشته ۴۵ سال از شروع ساخت و بیش از ۲۳ سال از بهرهبرداری، مترو هنوز آنقدر که باید بودجه در اختیار ندارد.
رئیس هیئتمدیره شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه با اشاره به تأثیرگذاری مستقیم خدمات مترو در سطح رضایتمندی شهروندان گفت: باید بیش از ۵۰ درصد از بودجه صرف حملونقل شود و از آن میزان ۸۰ درصد برای ساخت و بهرهبرداری مترو بگذاریم. با این کار شاهد رفع مشکلات حوزه تاکسیرانی و اتوبوسرانی و از همه مهمتر کاهش آلودگی هوا هم میتوانیم باشیم.
دو شرکت بهرهبرداری و مترو جز مفاخر شهرداری تهران هستند
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه با تأکید بر تخصص و توان فنی کارکنان شرکت مترو و شرکت بهرهبرداری گفت: بدون شک چنین نیروهای انسانی در هیچ کجای کشور وجود ندارد و این دو شرکت از این حیث، از گنجینهها و مفاخر شهرداری تهران هستند.
مسعود درستی افزود: در سه دهه گذشته شیب پیشرفت مهندسی کشور هرچقدر که باشد در صنعت مترو، چه در حوزه ساخت و چه در بخش بهرهبرداری، این شیب از حد متوسط بالاتر است.
وی با اشاره به اینکه مترو یکی از جاهایی است که خدمات شهردار، اعضای شورای شهر و مدیریت کلان شهری را نشان میدهد گفت: همین موضوع پیچیدگی کار را بیشتر میکند. امیدوارم از پس این مسئولیت سنگین با همراهی نیرویهای داخلی بر بیایم و روزهای خوبی را برای مجموعه بهرهبرداری متروی تهران و حومه رقم بزنیم.
درستی در پایان از هیئتمدیره و معاون حملونقل و ترافیک خواست توجه ویژه به مترو داشته باشند و خاطرنشان کرد: متروی تهران جز ۲۰ متروی برتر دنیا است و همکاران ما در بیش از ۲۳ سال بهرهبرداری بدون هیچ حادثهای که منجر به مرگ شود خدماترسانی کردهاند که همین میتواند یک ویژگی خاص برای شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه برای داشتن رتبه تکرقمی درجهان باشد.
شرکت بهرهبرداری مترو نیاز به مدیر وارداتی ندارد
سرپرست سابق شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه نیز گزارشی از عملکرد خود در این سه ماه ارائه داد و گفت: تمام تلاش خود را کردم تا با کار جهادی و شبانهروزی علیرغم کاستیهایی که در حوزه فنی و منابع انسانی وجود داشت، کار را پیش ببرم.
حامد عباسی نامی افزود: زمانی که وارد شرکت شدم یک شرایط متزلزلی داشتیم؛ اما ثانیهای کار متوقف نشد و تا دقیقه ۹۰ کار کردم؛ چرا که معتقدم شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه با ۷ هزار و ۶۶۰ نیروی رسمی یک دانگ شهرداری تهران است و نیروهای درجه یک و توانمندی دارد که اگر از آنها استفاده شود میتوانند منشأ اثر باشند. این موضوع را در همین مدت به اثبات رساندیم که این شرکت نیاز به مدیران وارداتی ندارد.
سرپرست سابق شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه از تدابیر خوب حوزه حراست، انتظامات و پلیس مترو نیز قدردانی و خاطرنشان کرد: این ایام که با ناآرامیهایی چه در سطح شهر چه در زیرزمین روبرو بودیم با تدابیر خوبی که اندیشیده شد شاهد کمترین خسارت به اموال عمومی این شرکت بودیم.
گفتنی است پیش از این مسعود درستی به عنوان مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه مشغول به کار بود و تجربه کار به عنوان مدیرعامل موسسه حرا، مجری پروژه تهران -پردیس را هم در پرونده کاری خود دارد.