به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، احمد صادقی در جمع اعضای کانون تهیه کنندگان رسانههای دیدار گفت: ما هم اکنون در حال تدوین برنامه ۵ ساله چهارم توسعه شهر تهران هستیم، اما نیک میدانید اگر مشارکت رسانه نباشد این برنامهها به بار نخواهد نشست.
صادقی با بیان اینکه چالش مهم جهان امروز تولید محتوا است گفت: هنر ما در مدیریت شهری باید این باشد که از ظرفیت وسیع و عظیم شما عزیزان در حوزه رسانههای دیداری در تولید محتوا استفاده کنیم. گرچه اثر گذاری چنین اقداماتی زمان بر است، اما به یقین تاثیر گذاری آن عمیق خواهد بود.
وی افزود: مدیریت شهری تهران خود را ملزم میداند از نهادهای فرهنگی حمایت کند و این حمایت میتواند از طریق در اختیار قرار دادن مکانهایی به نهادهای فرهنگی باشد.
صادقی در ادامه با اشاره به اینکه مدیریت شهری در این دوره از نقد استقبال میکند گفت: برنامههای مدیریت شهری نیاز به فرهنگ سازی و نقد در قالبهای گوناگون از قبیل طنز دارد و ما از اینکه نقد شویم استقبال هم میکنیم.
رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورا ادامه داد: به عنوان مثال در حال حاضر یکی از برنامهها مهم در برنامه ۵ ساله چهارم توسعه شهر تهران تخقق شهرداری غیر حضوری است. در نظر داشته باشید اگر شهرداری غیر حضوری محقق شود یعنی مراجعه به شهرداری برای پرداخت عوارض و اخذ مجوزها کاهش یابد در طول سال سفرهای درون شهری به طرز قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
این یعنی ترافیک کمتر و در نتیجه آلودگی هوای کمتر. در چنین شرایطی برای تسریع در تحقق این امر و پذیرش آن از سوی شهروندان نیاز به فرهنگ سازی از طریق تولید محتوا و تولیدات رسانهای داریم. اینها باید تصویر سازی شود.
صادق افزود: شما ببینید با راه اندازی یک اپلیکیشن به نام ۳۰۷۰ در حوزه تامین اجتماعی ۸۰ میلیون سفر درون شهر کاهش مییابد چرا این موارد رسانهای نمیشود؟
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری بدون کار فرهنگی نمیتواند اهداف خود را میسر سازد و اگر ما میخواهیم موضوعاتی نظیر استفاده از حمل و نقل عمومی را در بین شهروندان جا بیاندازیم باید کار فرهنگی کنیم. اگر به دنبال تسری سبک زندگی ایرانی هستیم حتی در فرا مرزها باید کار فرهنگی کنیم و لذا این حمایتها باید از حوزه رسانه و فرهنگ صورت گیرد.
در این جلسه هم اندیشی همچنین اعضای کانون تهیه کنندگان رسانههای دیداری به بیان موضوعات، مشکلات و موانعی پرداختند که بر سر راه تولیدات رسانهای قرار دارد و مدیریت شهری تهران میتواند در حمایت از تولیدات رسانهای با هدف فرهنگ سازی و بهبود کیفیت زندگی شهروندان در این راه موثر باشد.