به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ شهرام علیپور، معاون ارتباطات سامانه ۱۳۷ پلاس در رابطه با عملکرد این سامانه اظهار داشت: با توجه به استقبالی که در پایان سال از طرف شهروندان به عنوان درگاه ارتباطی بین مدیریت شهری و مردم معرفی شد، تماسهایی که الان در طول روز از شهروندان داریم، حدود ۱۲ هزار تماس شهروندی است که همکاران من به صورت سه شیفت صبح، عصر و شب پاسخگوی این تماسها هستند.
او در ادامه گفت: ۶۰ درصد تماسها در شیفت صبح، ۳۰ درصد تماسها در شیفت عصر و ۱۰ درصد تماسها در شیفت شب انجام میشود.
وی افزود: ۷۰ درصد تماسها در حوزه خدمات شهری (اصطلاحا پیام فوریتی) است که همکاران ما در نمایه پاسخگوی این تماسها هستند. همکاران ستادی ما هم پیام فوریتی و هم شکایات وانتقادات را دریافت میکنند.
علی پور در رابطه با موضوع تماسها گفت: در پایان سال به واسطه اجرای طرح درختکاری ما نزدیک به ۲۰ هزار تماس در رابطه با این موضوع داشتیم. در حال حاضر هم دغدغه شهروندان موضوعاتی از قبیل بارندگی و یا مشکلات جوی است که از همین رو بیشتر تماسها در رابطه با خدمات شهری است.
معاون ارتباطات سامانه ۱۳۷ پلاس پیرامون نحوه پاسخگویی به شهروندان گفت: تماس شهروندان بلافاصله از طریق همکاران حوزه اجرایی انجام میشود و پس از رسیدگی، پیامک رسیدگی به شهروندان ابلاغ میشود.
علی پور در پاسخ به سوال درباره زمان پاسخگویی اذعان داشت: با توجه به تغییر و تحولاتی مانند کیفی سازی همکاران و پاسخگویی که در سامانه ۱۳۷ اتفاق افتاده است، از ساعت ۱۲ شب گذشته تا الان حدود ۵ هزار تماس شهروندی داشتیم و در حال حاضر هیچگونه پشت خطی از طرف شهروندان نداریم. اما در مواقعی از سال ترافیک سنگین است، ولی ما سعی کردهایم شهروندان بیش از ۳ یا ۴ دقیقه پشت خط نمانند.
شهرام علی پور گفت: به شهروندان اعلام کردهایم که اگر به هر طریقی به مشکل برخوردند میتوانند از طریق اپلیکشینهایی مانند «تهران من» و یا شبکههای مجازی پیام تصویری خودشان را به حوزه ما ارجاع دهند و همکاران ما در اسرع وقت به آنها پاسخ خواهند داد.
معاون ارتباطات سامانه ۱۳۷ پلاس در رابطه با سوال پیرامون مزاحمتهای تلفنی گفت: ما مزاحمت تلفنی نداریم. شاید کمتر از یک درصد تماسها در طول سال تماس اشتباه است که اسم آن را مزاحمت نمیگذاریم.
وی در ارتباط با سوال پیرامون مطالبات شهروندان گفت: مطالبه شهروندان باید در حوزه دستورالعمل و ضوابطی باشد که شهرداری ابلاغ کرده است. ۸۰ درصد این درخواستها اگر در حوزه فوریتی باشد در زمان کوتاهی رسیدگی میشود. اما برخی از پیامها و درخواستها مربوط به مسائل زیرساختی است (مثلا مشکل در آسفالت بزرگراه). از همین رو ممکن است حل برخی مشکلات در برخی حوزهها کمی زمانبر باشد. ولی در هر صورت به همهی تماسها پاسخ داده خواهد شد.
در ادامه آریافر، معاون اجرایی سامانه ۱۳۷ پلاس اظهار داشت: در ایام نوروز، سامانه ۱۳۷ با توجه پتانسیلی که در حوزههای فوریتی دارد، در ۱۲۴ ناحیه شهر تهران انجام ماموریت میکند؛ و در مواردی که جهت رفع خطر نیاز باشد، گروههای خود را ارسال میکنیم.
او ادامه داد: خودروی ۱۳۷ جهت اجرای پیامهای فوریتی و خطرساز، نظیر آب گرفتگی معابر، شکستگی درخت، دریچه و سنگدان و رفع چالههایی که در معابر ایجاد شده اس، این آمادگی را دارد که با تماس شهروندان در اسرع وقت در محل حادثه حاضر شده و جهت رفع خطر اقدام کنند.
معاون اجرایی سامانه ۱۳۷ پلاس در رابطه با امکانات خودروها و استقرار آنها اذعان داشت: ۱۲۴ خودرو به صورت شبانه روزی آماده امداد رسانی است. همچنین روی این خودروها جرثقیل به جهت حمل سنگدان و جداول بتنی، هیلتی جهت رفع معارض فیزیکی در معابر و پمپ و دستگاه جوش تعبیه شده است.
آریانفر در ارتباط با تماسهای مردمی گفت: در روز حدود هفت هزار تماس تلفنی داریم که حدود ۱۰ درصد آنها پیامهای فوریتی و خطرساز است. یعنی حدود ۷۰۰ مورد است که وظیفه این خودروها انجام ماموریت آن تماسها است.
وی در ارتباط با میانگین زمان رسیدگی گفت: با توجه به ترافیک شهر تهران، بین ۱۰ الی ۳۰ دقیقه زمان میبرد تا خودرو، خود را به محل برساند.
آریانفر در انتها گفت: پس از تماس شهروندان، کدی برای آنها ارسال میشود که از طریق همان کد میتوانند موضوع را پیگیری کنند.