به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت علوم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت بزرگداشت دهه سرآمدی آموزشی، پیامی صادر کرد.
متن پیام محمدعلی زلفیگل به شرح زیر است؛
دانشگاه یکی از اصلیترین محورهای تمدنسازی و تحقق جامعه مبتنی بر دانایی و خرد و حکمت است و توجه به کیفیت در آموزش عالی از لوازم نقشآفرینی دانشگاهها در شکل گیری تمدن نوین اسلامی است.
تربیت نیروی انسانی کارآمد، متعهد و با اخلاق، لازمه هر جامعهی پیشرو است و بی شک یکی از رسالتها و کارکردهای اصلی و اولیه تمامی دانشگاهها پرداختن به امر آموزش، با استفاده از تمامی ظرفیتهای انسانی و فناوری است. استادان در خط مقدم تمام تلاشهای تربیتی و همچنین اثرگذارترین افراد در کیفیت بخشی به فرایند یاددهی و یادگیری و تحقق بخشی به اهداف متعالی تعلیم و تربیت هستند.
عنوان "سرآمد آموزشی" جلوهای از تلاش مستمر، خودانگیخته و هدفمند آموزشگران با هدف ارتقای کیفیت فرایند یاددهی-یادگیری است، که به غنی سازی، تولید و نشر دانش در حوزه آموزش و یادگیری میانجامد. جوهر سرآمدی آموزشی بازسازی و تدارک فرصتهای یادگیری است به گونهای که به یادگیری پایدار، هدفمند و عمیق بیانجامد.
از این رو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در مسیر تأکید بر این نقش مهم اساتید، شیوهنامه انتخاب سرآمدان آموزشی را در راستای تحقق دانشگاه تمدنساز و حکمت بنیان در گام دوم انقلاب اسلامی تهیه و به دانشگاهها ابلاغ نمود تا از اندیشمندانی که با حضور استادانه خود در ساحت آموزش، قادر به خلق ارزش افزوده تربیتی و ارتقاء وجودی دانشجویان خود هستند، تجلیل به عمل آورد.
انتخاب دهه سرآمدی آموزشی با شعار "سرآمدی آموزشی، نیاز محوری و دانشگاه تمدن آفرین" نمایانگر توجه توامان آموزش عالی به حل نیازهای کشور در کنار نقش آفرینی در شکل گیری تمدن الهام بخش مبتنی بر آموزههای اسلامی و ایرانی میباشد و همانا اساتید دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در آن نقش محوری دارند.
در پاسداشت این تلاشها در دهه سرآمدی آموزشی (۱۲-۲۱ اردیبشهت ۱۴۰۲) بر آن هستیم که ضمن توجه عالمانه به راهکارهای تحقق هر چه بهتر سرآمدی آموزشی در کشور از استادان تلاشگر و برجسته آموزشی که در تحقق این امر مهم نقش کلیدی ایفا نمودند، تقدیر و سپاسگزاری نمایم.
در انتهای کلام، با تبریک مجدد دهه سرآمدی آموزشی، بر عهد خود، بر حمایت همه جانبه از توسعه کیفی، نیاز محور و مبتنی بر دانایی و حکمت در فعالیتهای آموزشی تأکید مینمایم.