به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، چند روزی است خبر کذب عدم روغنکاری پلههای برقی مترو بهاشتباه در برخی از رسانهها منتشر میشود که سبب نگرانی شهروندان محترم در خصوص ایمنی پلههای برقی در شهر زیرزمینی شده است؛ از این رو شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه برای تنویر افکار عمومی بیان توضیحات زیر را ضروری میداند.
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ و پس از حادثه در پله برقی ایستگاه شهید بهشتی یکی از کانالهای فضای مجازی در شیطنتی قابلتأمل بخش منقطع شدهای از صحبتهای مهندس درستی مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه در نشست خبری ۲۰ اردیبهشت را بهگونهای منتشر کرد که گویی مسعود درستی پس از حادثه پله برقی در روز ۲۳ خرداد این حرف را زده است. علیرغم توضیحات مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه، این خبر اشتباه در شبکههای متعدد باز نشر پیدا کرد و امروز در جلسه شورای اسلامی شهر تهران نیز به آن پرداخته شد.
لازم به توضیح است توجه به ایمنی شهروندان از اولویتهای اصلی شرکت بهرهبرداری مترو تهران و مدیرعامل آن است و قطعاً کوچکترین کمکاری در این خصوص قابلپذیرش نیست.
مسعود درستی در نشست خبری خود در ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ اعلام کرده بود: پلههای برقی بعد از مدتی در اورهالشان نیاز به تعویض روغن دارند. ما در پایان سال گذشته که کار تعویض روغن را پیش گرفتیم، متوجه شدیم که بین دو تا سه سال از تاریخ انقضای روغنهایشان گذشته بود. در واقع، ما در بهمن و اسفند ۱۴۰۱ یک گام خیلی بزرگی برداشتیم و تمام پلههای برقی را در خصوص این مسئله فنی احیا کردیم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه با اشاره به اینکه دنبال مقصر نیستیم و تلاش میکنیم تا دیگر چنین اتفاقی نیفتد، عنوان کرده بود: به پله برقی نیز همانند سایر تجهیزات باید رسیدگی کرد اگر این کارها انجام نشود ممکن است عمر مفید، راندمان و کیفیت کاهش پیدا کند.
در پایان ذکر این نکته حائز اهمیت است که شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه همواره تمام تلاش خود را برای حفظ ایمنی شهروندان در شهر زیرزمینی به کار میگیرد و در راستای بهره برداری ایمن با کمترین خرابی از تمام تجهیزات در اختیار از جمله بهرهبرداری از ۱۱۸۹ پله برقی، از هیچ تلاشی فروگذار نیست.